0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

رنگ کردن رینگ خودرو

زمان مورد نیاز برای مطالعه 19 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/06/12
نظرات وبلاگ 0

اگر می خواهید خودروی خودتان را به سادگی و آسانی تبدیل به یک خودروی اسپرت کنید، رنگ زدن رینگ ماشین گزینه خوبی برای این کار است. علاوه بر این روند رنگ آمیزی در صنعت خودروسازی جایگاه ویژه ای دارد، همچنین در میان افراد علاقمندان بسیار زیادی دارد. البته همیشه رنگ آمیزی جنبه تعمیر ندارد و گاهی جهت زیبا سازی ظاهر خودرو انجام می شود و شما می توانید رینگ های خودرو را رنگ آمیزی کنید.

رنگ زدن رینگ ماشین-رابستون

رنگ آمیزی رینگ خودرو چیست؟

در اکثر مواقع رانندگان مجبور به رنگ زدن رینگ ماشین می شوند. مثلا اگر راننده تصادف کرده باشد و حوادث رانندگی موجب آسیب به رینگ شوند راننده مجبور است برای تعمیرات رینگ ماشین را رنگ کند. اما در غیر این صورت و جدا از بحث تصادفات و دیگر آسیب ها، تعویض رینگ برخلاف لاستیک زیاد ضروری نیست و رینگ قدیمی کار شما را راه می اندازد. اما می توان گفت بیشتر صاحبان خودرو مخصوصا خودروهای لوکس و گرانقیمت به دلیل علاقه و اهمیتی که به ظاهر خودرو‌ نشان می دهند، اقدام به رنگ زدن رینگ ماشین می کنند. در مقابل برای برخی از افراد کیفیت و‌ کارایی رینگ برای شان حائز اهمیت است و این را اساس کار خود می دانند؛ و به سراغ رنگ آمیزی رینگ نرفته و به همان رینگ فابریکی و ساده در خودرو بسنده می کنند. در این میان برخی از افراد بر این باورند که رینگ و لاستیک پهن موجب افزایش مصرف سوخت خودرو می شود. این موضوع موجب شده تا برخی از افرادی که به رینگ های اسپرت علاقمند هستند به سراغ رنگ کردن رینگ ماشین نروند.

از گذشته تا کنون طیف رینگ های موجود در کشور تا حدودی دچار تغییر شده است که شما متوجه خواهید شد سال ها اکثر خودرو سازان داخلی انواع رینگ و قالپاق های پلاستیکی را برای خودروها عرضه می کردند. اما با گذشت زمان رینگ ها دچار تغییر و تحول شده و برای خودروهای داخلی از رینگ های آلومینیومی استفاده شد که این کار با رضایت مشتریان همراه بود. امروزه رنگ آمیزی رینگ خودرو با نمای جدیدی ارائه می شود که شما به آسانی می توانید خودروی خودتان را اسپرت کنید.

رنگ آمیزی رینگ ها

تغییر رنگ یا تغییر رینگ خودرو

به طور کلی می توان گفت رینگ در بین قطعات مهم خودرو گران قیمت ترین قطعه می باشد که تغییر و تعویض مداوم آن کار صحیح و به صرفه ای نیست. رینگ ها در زیباسازی خودرو نقش مهمی ایفا می کنند، همچنین موجب درخشش و براقیت خاص خودرو نیز می شوند، البته اگر رینگ های خودرو دچار سایش یا حتی خراش شوند جلوه بدی به خودرو می دهند که اصلا خوب نیست. یک راه حل مهم که بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید این است که رینگ های خودرو را رنگ آمیزی کنید یا این که با استفاده از کاورهای خودرو آن را آبکاری کنید. از این راه شما می توانید کمترین هزینه را برای رینگ های اسپرت خود در نظر بگیرید و به راحتی با رنگ زدن رینگ ماشین نمای خودرو را تغییر دهید.

نحوه رنگ آمیزی رینگ خودرو

رینگ از جمله قطعاتی هستند که جذاب و زیبایی خودروی شما را دوچندان می کنند. بسته به شرایط محیطی و عوامل دیگر، عمر مفید رینگ ها کاملا باهم فرق می کند. اگر مدت زمان زیادی است که خودرو را خریداری کرده اید و گمان می کنید که رینگ های خودرو باید تعویض شوند، سخت در حال اشتباهید. رینگ های خودرو اگر به درستی استفاده شوند عمر مفید و طولانی دارند و شما به راحتی می توانید رینگ های قدیمی و آسیب دیده را رنگ آمیزی کرده و رینگ ها را از حالت معمولی خارج کرده و به رینگ اسپرت تبدیل کنید.

نحوه رنگ آمیزی رینگ خودرو-رابستون

آماده سازی رینگ برای رنگ کردن

ابتدا برای فرایند رنگ زدن رینگ ماشین نکات مهمی وجود دارد که قبل از شروع کار باید آن ها را در نظر بگیرید. در مرحله اول از یک سنباده درجه ۱۰۰ استفاده کنید. برای فرایند پاکسازی بهتر رینگ می توانید از شوینده استفاده کنید. بعد از شستشو اجازه دهید سطح کار خشک شود، روش دیگری که کثیفی و روغن ها را از روی رینگ پاک می کند تینر است.

  • اطراف رینگ را بپوشانید

    برای این که هنگام رنگ کردن رینگ ماشین اطراف رینگ کثیف نشود، می توانید لبه های تایر را با استفاده از چسب نقاشی بپوشانید و از روزنامه برای قسمت آج دار لاستیک استفاده کنید. در این صورت دیگر اطراف رینگ کثیف نمی شود.

  • بتونه کاری رینگ

    برای رنگ زدن رینگ ماشین می توانید از بتونه مناسب برای این کار استفاده کنید. ابتدا بخش های داخلی و بیرونی رینگ را بتونه کاری کنید. البته سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید، برای رینگ ها حداقل دولایه بتونه کاری انجام دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سطح کار به خوبی خشک شود.

  • رنگ لنت ترمز

    زمانی که به رنگ کردن رینگ ماشین می پردازید بابد به حال کاسه دیسک ترمز نیز فکری کنید. البته برای متعادل بودن و طبیعی بودن سطح کار که ظاهر جذابی داشته باشد بهتر است حتما از یک رنگ روشن برای رنگ آمیزی کاسه دیسک ترمز استفاده کنید تا نتیجه کار خوب شود.

رینگ های زیبا

  • روکش سطح کار

    در این مرحله لازم است که روکش نقره ای را بر روی سطح رینگ اعمال کنید. شما با استفاده از رنگ نقره ای حتما باید دولایه رنگ روی سطح کار بزنید. ابتدا لایه اول را که زدید اندکی صبر کنید تا لایه اول خشک شود و سپس رنگ آمیزی لایه دوم را آغاز کنید. هنگامی که رنگ نقره ای روی رینگ کاملا خشک شد حالا می توانید پوشش داخلی پره ها را بردارید.

  • ایجاد مرز بین دو رنگ

    دررنگ زدن رینگ ماشین مهم ترین بخش خودرو این قسمت است که با دو رنگ است. در این مرحله سعی کنید قسمت هایی که می خواهید سیاه بمانند را بپوشانید تا مرز بین دو رنگ کاملا مشخص گردد، البته می توانید مقداری بتونه بزنید تا رنگ سیاه باقی مانده از مرحله قبلی روی سطح کار پخش نشود و رنگ آمیزی را بهم نریزد.

مزایای رنگ آمیزی رینگ خودرو

رینگ خودرو از آن دسته قطعاتی است که بیشتر از بقیه در معرض هوای آزاد می ماند و امکان ایجاد خش و آسیب روی بدنه بسیار زیاد است. کاورهای بسیار جذاب و خوبی برای حل ابن مشکل در بازار وجود دارد تا بتوانید از آسیب های وارده به رینگ تا حدودی جلوگیری کنید. به همین علت توصیه ما این است از کاورهایی که برای جلوگیری از ایجاد خش ارائه می شوند استفاده کنید و رینگ خودروی خودتان را همیشه سالم نگه دارید. از مزایای دیگر رنگ کردن رینگ خودرو می توان به صرفه اقتصادی آن اشاره کرد. افراد بسیاری هستند که می خواهند رنگ خودرو با رنگ رینگ تناسب داشته باشد تا جلوه ظاهری خودرو بهتر شود. برای این کار کافی است رینگ خودروی خودتان را رنگ کرده و در نتیجه رینگ اسپرتی تحویل بگیرید.

مزایای رنگ آمیزی رینگ خودرو-رابستون

انواع رینگ های ماشین

  • رینگ های فولادی

    معمولا رینگ های فولادی به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که دارند به گزینه ای محبوب برای افراد تبدیل شده اند. علاوه بر این رینگ های فولادی به دلیل استحکام در اغلب ماشین ها استفاده می شوند. آن ها همچنین بادوام ترین رینگ های موجود در بازار می باشند. رینگ های فولادی گزینه ایده آلی برای شرایط آب و هوایی سخت مانند برف یا یخ هستند. در برخی مواقع رینگ های فولادی به دلیل وزن سنگینی که دارند تا حدودی روی شتاب و چرخش چرخ ها تاثیر می گذارند یکی دیگر از نکات منفی رینگ های فولادی این است که آن ها قادر به کاهش کارایی مطلوب و افزایش سوخت هستند. این رینگ ها مزایا و معایبی دارند، اما مقرون به صرفه بودن و دوام خوب رینگ ها، آن ها را به انتخابی ایده آل برای بسیاری از افراد تبدیل می کند. همان طور که در بالا ذکر شد، رینگ های فولادی گزینه ای عالی برای وسایل نقلیه سنگین تر هستند.

  • رینگ های آلیاژی

    نوع دیگر رینگ ها، رینگ های آلیاژی هستند که معمولا از انواع فلزات سبک ساخته و تولید می شوند. ماده اصلی این رینگ ها اغلب آلومینیوم است. به عقیده بسیاری از افراد، آن ها گزینه ای جذاب تر و مدرن تر از انواع دیگر رینگ ها هستند. وزن این رینگ ها به طور کاملا قابل توجهی از رینگ های فولادی کمتر است و همین امر به شتاب بیشتر خودرو کمک زیادی می کند. رینگ های آلیاژی نیز موجب افزایش طول عمر لاستیک شما خواهند شد که این یک ویژگی خوشایند است. چیزی که برخی آن را منفی می دانند این است که رینگ های آلیاژی معمولاً قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر رینگ دارند.

    البته کیفیت رینگ های آلیاژی بسیار بالا است. مواد مورد استفاده در این رینگ ها همچنین فرایند ساخت آن ها، قیمت نهایی رینگ ها را افزایشی می کند. نکته مهمی که درباره این رینگ ها باید بدانید این است که رینگ های آلیاژی به اندازه رینگ های فولادی بادوام نیستند. شرایط جاده می تواند تأثیر بدی بر رینگ های آلیاژی شما داشته باشد، به خصوص اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که جاده‌ها ناهموار هستند، بهتر است از این گزینه صرف نظر کنید و از رینگ های فولادی استفاده کنید. با این حال، اگر یک سواری سبک و نرم سبک رانندگی شماست، این ها انتخاب واضحی برای تان هستند.

رینگ های رنگ آمیزی شده

  • رینگ کروم

    یک گزینه فوق العاده جذاب برای علاقه مندان به خودرو، رینگ های کرومی هستند. این رینگ ها از نظر فنی پوششی هستند که روی رینگ های دیگر، معمولاً رینگ های آلیاژی، اعمال می شوند. رینگ های کروم به طور کلی گزینه ای صرفاً برای زیبایی ظاهری هستند و بیشتر توسط افرادی که بهدزیبایی ظاهری خودرو اهمیت می دهند، آن ها را انتخاب می کنند. صاحبان خودروهای لوکس و اسپرت معمولاً از روکش‌های کرومی استفاده می‌کنند تا خودروی آن ها ظاهری جذاب و لوکس داشته باشد.

    رینگ‌های کرومی، در حالی که تقریباً در برابر خوردگی شکست‌ناپذیر هستند و طول عمر خوبی دارند نسبت به سایر گزینه‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اگر این رینگ ها را انتخاب می کنید، باید اندکی زمان برای تمیز کردن آن ها صرف کنید. تعمیر رینگ های کرومی می تواند مقداری گران تر از انواع دیگر رینگ ها باشد، بنابراین در صورت امکان از آسیب دیدن رینگ ها جلوگیری کنید. اگر رینگ های کرومی را انتخاب می کنید، بهتر است مرتباً آن ها را بشویید و براق کنید. قبل از انجام پولیش، حتما آن ها را به طور کامل تمیز کنید. برای این که چرخ‌های خود را به همان اندازه براق نگه دارید زمانی که برای اولین بار آن‌ها را خریدید، بعد از تمیز کردن آن ها را واکس بزنید.

روش های جذابیت رینگ

روش های کاربردی برای جذابیت رینگ

اگر می خواهید ظاهر رینگ های شما واقعاً زیبا و خاص باشد و توجه افراد را به خود جلب کند، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا ظاهر چرخ خود را زیبا کنید کنید. به طور کلی رینگ های مختلف در انواع جنس ها و کاربردها در اختیار شما قرار دارند، تا شما بتوانید مطابق سلیقه خود رینگی را انتخاب کنید‌. اما اگر نمی خواهید که رینگ های ماشین تان را تعویض کنید، از روش های مختلف خانگی برای تمیز کردن رینگ استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌هایی که برخی از افراد برای زیباتر کردن سواری خود انتخاب می‌کنند، سفارش رنگ‌های سفارشی رینگ است. اگر از ظاهر قدیمی رینگ های ماشین خود خسته شده اید، یک رنگ آمیزی خوب برای چرخ های شما ممکن است احساس جدیدی را به ماشین شما بدهد و همچنبن موحب زیبایی رینگ ها شود. رنگ های سفارشی رینگ از مشکی مات گرفته تا سبز لیمویی، در دسترس افراد قرار دارد بهتر است سلیقه خودتان را در نظر بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید. هنگام شستن رینگ های رنگ شده بسیار آرام فرایند شستشو را انجام دهید. رنگ رینگ ماشین ممکن است خراشیده شود، بنابراین از یک محلول تمیزکننده ملایم استفاده کنید و مراقب باشید هنگام شستشو از حرکات ساینده استفاده نکنید.

انتخاب رینگ مناسب

انتخاب رینگ مناسب

نکته اصلی در انتخاب رینگ مناسب برای خودروی شما، بودجه شماست. آیا می توانید مقدار پول بسیار زیادی برای رینگ خود هزینه کنید؟ دومین نکته ای که در انتخاب رینگ باید به آن توجه کنید، سنگینی آن ها است. رینگ های آلومینیومی و آلیاژی و بعد از آن رینگ های فولادی سبک‌ترین نوع رینگ هستند. هر چه چرخ‌های شما سنگین‌تر باشند، سرعت خودرو یا ماشین شما بیشتر خواهد بود که بر ترمز، شتاب و هندلینگ شما تأثیر می‌گذارد. رینگ سبک تر به ماشین شما امکان می دهد سریعتر شتاب بگیرید و به ترمزهای شما اجازه می دهد تعادل راحت تری در مسافت های کوتاه تر انجام دهید. به همین دلیل است که رینگ های آلیاژی و آهنگری بیشتر از رینگ های فولادی مورد توجه قرار گرفته اند زیرا آلیاژ سبک تر از فولاد است.

نکات مهم در مورد رنگ رینگ

رنگ زدن رینگ ماشین باید حتما در فضای باز انجام شود. اگر در هوای مرطوب رنگ آمیزی رینگ را انجام دهید رنگ پوسته پوسته می شود و زمان و هزینه شما عملا بی مورد خواهد شد، در نتیجه زیبایی نهایی چیزی که می خواهید نخواهد بود. برای رنگ کردن رینگ خودرو حتما یک صافکار کاربلد را انتخاب کنید. نکته مهم دیگر در رابطه با ظاهر خودرو این است که اگر خودروی شما از ظاهر خوبی برخوردار باشد قطعا موجب جذب مشتری و در نتیجه فروش آن می شود. اگر قصد فروش خودرو را دارید بهتر است رنگ کردن رینگ خودرو را در راستای کار خودتان قرار دهید و ابتدا به این موضوع بپردازید.

علاوه بر این با رنگ آمیزی رینگ خودرو دیگر شما نگرانی بابت پارک و برخورد با جدول را نخواهید داشت و اگر رینگ با جدول برخورد کند، هیچ گونه خط و خشی روی آن نمی استفاده . رنگ زدن رینگ ماشین موجب می شود تا دیگر برای شستشوی رینگ به مواد اسیدی و شیمیایی نیازی نداشته باشید. در این حالت رینگ حالت کلی خود را حفظ کرده و عمر طولانی تری خواهد داشت. مزیت دیگری که در رنگ آمیزی رینگ خودرو می توان به آن اشاره کرد، تمیزی رینگ است. به گونه ای که در مدت زمان طولانی شاهد رنگ پریدگی رینگ نخواهید بود.

مزایای رنگ زدن رینگ خودرو

مزایای رنگ زدن رینگ خودرو

همان طور که می دانید، رینگ ماشین از قطعاتی است که شرایط مختلف امکان ایجاد خط و خش روی آن وجود دارد. به همین منظور کاورهای جذابی در بازار وجود دارند که شما می توانید خریداری کنید و در برابر خط و خش و ضربات از رینگ محافظت کنید. تغییر رنگ یا حتی رنگ آمیزی رینگ خودرو یکی از راه های مقرون به صرفه برای ترمیم رینگ آسیب دیده است. افراد علاقه زیادی دارند که رنگ ماشین را با رنگ رینگ متناسب کنند، از آن جایی که هر رینگ با هر جنسی طول عمر متغیری دارد، اغلب افراد خیلی کم به فکر تعویض رینگ ها می افتند، چرا که همان رینگ های قدیمی کار راه انداز هستند و می تواند با ترمیم و رنگ زدن دوباره ظاهر آن ها را جذاب و زیبا کرد و مورد استفاده قرار داد. بهتر است رنگ مورد نظرتان را خریداری کرده و مراحل رنگ زدن رینگ ماشین را آغاز کنید. برای شروع رنگ زدن روی لاستیک و قطعات دیگر را بپوشانید تا رنگ روی آن ها پخش نشود، چرا که پاک کردن رنگ خشک شده کار چندان آسانی نیست و خیلی زمانبر است.

رنگ زدن رینگ ماشین-رابستون

رینگ آلومینیومی یا فولادی، کدام بهتر است؟

اگر بین دو رینگ فولادی و آلومینیومی می خواهید یکی را انتخاب کنید، پس بهتر است که رینگ های آلومینیومی را انتخاب کنید، چرا که در برابر انواع دیگر رینگ ها ظاهر بسیار بهتری دارند. اما قدرت، استحکام و مقاومت رینگ در جاده های برفی و یخی اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین رینگ باید در برابر ضربه و حوادث شدید محکم باشد. رینگ خودرو باید در دست اندازها و چاله ها دچار شکستگی و خم شدگی نشود که در این صورت بهتر است رینگ های فولادی را انتخاب کنید. البته رینگ های فولادی ظاهر چشم نوازی ندارند اما در مقابل مقاومت خوبی از خود نشان داده و تا حدودی فشار را جذب می کنند. البته نگران نباشید اگر مقدار خم شدگی و شکستگی کم باشد می توانید آن را تعمیر کنید. برای رینگ های آلومینیومی اگر دچار شکستگی و خمیدگی شوند شما نمی توانید آن را تعمیر کنید بلکه باید یک نمونه جدید خریداری کنید. امروزه در بازار خودرو رینگ های آلومینیومی طرفدار بیشتری دارد. در حال حاضر استفاده از رینگ های غیر فولادی و اسپرت در بین افراد به خصوص جوانان بسیار افزایش یافته است. این مدل رینگ ها مزایای زیادی از جمله: سبکی، زیبایی، فرمان پذیری و... را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند.

چگونه رینگ اسپرت را براق کنیم؟

برای خش گیری یا به نوعی همان برق انداختن رینگ می توانید چند مرحله را دنبال کنید که برای انجام این کار برخی لوازم اولیه نیاز دارید. حتما قبل از رنگ آمیزی رینگ سعی کنید وسایل را تهیه کنید تا در زمان رنگ آمیزی هم کم و کسری وجود نداشته باشد و هم وقت شما را نگیرد. روند کار بسیار ساده است فقط و با رعایت برخی نکات مهم می تواند رنگ زدن رینگ ماشین را آغاز کنید و در نتیجه رینگی با ظاهر زیبا و همچنین اسپرت تحویل بگیرید.

جمع بندی

به طور کلی همان طور که در متن گفته شد رنگ زدن رینگ ماشین ، یکی از مراحل ساخت خودرو محسوب می شود که ممکن است برعهده نیروی انسانی نباشد چون امروزه با پیشرفت تکنولوژی در اکثر کارخانه جات، این ربات ها هستند که تمام کار انسان ها را انجام می دهند. ربات ها خودروها را رنگ می کنند و در عرض چند ساعت رنگ آمیزی آن ها خشک می شود. رنگ ها بعد از این که تولید می شوند بر روی سطوح مختلفی تست و بررسی می شوند تا پس از تایید نهایی به بازار عرضه شوند. اگر نمی خواهید رینگ های خودرو را رنگ آمیزی کنید روش های دیگری برای براقیت رینگ وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment