0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

تعویض رینگ خودرو صفر

زمان مورد نیاز برای مطالعه 17 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/08/15
نظرات وبلاگ 0

شاید شما هم تا کنون دیده باشید بسیاری از افرادی که خودروی صفری را می‌خرند، اولین کاری که می‌کنند این است که اقدام به تعویض رینگ خودروی صفر می کنند. این که انسان خودرویی جذاب و زیبا داشته باشد، نیاز همه است و هیچکس نمی‌تواند این را انکار کند اما شوق داشتن خودرویی زیبا در میان جوانان بیشتر از سایر اقشار جامعه است.

به همین دلیل آن‌ها رینگ‌های معمولی و استاندارد یک خودرو را تعویض کرده و در نهایت رینگ‌هایی را که معمولا اسپرت هستند را بر روی این خودرو نصب می‌کنند. ما در ادامه می‌خواهیم در مورد تاثیرات تعویض رینگ خودروی صفر و مزایا و معایبی که این کار دارد، با شما صحبت کنیم و با معرفی انواع رینگ و نکات مهمی که در خرید رینگ باید مورد توجه قرار بگیرند، بیشتر آشنا شویم. با ما در رابستون همراه باشید.

تعویض رینگ خودرو - فروشگاه اینترنتی رابستون

تعویض رینگ و اثرات آن بر روی خودرو

آیا تا کنون به فکر تعویض رینگ خودروی صفر خود افتاده‌اید؟ آیا با اثراتی که تعویض رینگ یک خودروی صفر دارد آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که تمامی رینگ‌هایی که در بازار فروش وجود دارند از چین وارد شده و بی‌کیفیت هستند؟! در کشور ما به دلیل این که محصولات بی کیفیت چینی تقریباً نیمی از بازار را به دست گرفته‌اند، بسیاری از فروشندگان و خریداران را ترغیب دریافت سود بیشتر کرده‌اند. اینجا است که رینگ‌های بی کیفیت به مشتری ارائه داده می‌شود و در نهایت هم مشتری ناراضی است. کارخانه‌های خودرو سازی اغلب به ما توصیه می‌کنند که رینگ‌های خودرویی را به صورت استاندارد بر روی خودرو نصب کنیم و اگر قرار است رینگی را تعویض کنیم، آن را از فروشگاهی خریداری کنیم که معتبر باشد.

این را بدانید که رینگ‌های آلومینیومی به دلیل انعطاف پذیری خود چندان مناسب نیستند اما افراد رینگ‌های فولادی را هم نمی‌پسندند. حال در اینجا سوالی که پیش می‌آید این است که باید چه کنیم؟ چه رینگی را بخریم؟ درست است. در اینجا باید گزینه‌های پیش رو خود را بسنجیم و سپس با توجه به نکات مهمی که در انتخاب رینگ وجود دارند، بهترین انتخاب را داشته باشیم. در واقع در این زمینه خوب است که به برندهای تولید کننده رینگ ، ویژگی‌هایی که یک رینگ دارد کارخانه‌هایی که از این رینگ استفاده می‌کنند و همچنین قیمت آن توجه کنیم تا در نهایت بتوانیم آن چیزی را که برای ما بهتر و مناسب‌تر است را خریداری نماییم.

اثرات تعویض رینگ - فروشگاه اینترنتی رابستون

انواع رینگ‌های خودرویی

به طور کلی رینگ‌هایی که امروزه به فروش می‌رسند، در دو نوع آلیاژی و فولادی و بر اساس مواد تشکیل دهنده‌ای که در ساختار آن‌ها به کار گرفته می‌شود، تقسیم بندی می‌شوند:

  • 1. رینگ فولادی

    نوع اول از رینگ‌ها، رینگ‌های فولادی هستند که به عنوان قدیمی‌ترین و متداول ترین نوع از رینگ‌ها هم شناخته شده‌اند. این رینگ‌ها اگرچه ظاهر زیبایی دارند اما همواره رینگ‌هایی هستند که مقاومت بالایی دارند و در دراز مدت هم ماندگار هستند. این رینگ برای جاده‌های خاکی بسیار مناسب به شمار می‌آیند و رینگ فابریک خودروهای شرکتی نیز می‌باشد.اغلب اوقات افراد به دلیل این که چنین رینگ‌هایی از وزن بالایی برخوردار هستند، از خرید آن‌ها اجتناب می‌کنند اما باید بگوییم که رینگ‌های فولادی قیمت مناسبی دارند و از مزایای دیگری هم برخوردار شده‌اند که می‌توانند این عیب را بپوشانند. اگر می‌خواهید خودروی شما تعادل زیادی داشته باشد، بهتر است رینگ فولادی را نخرید اما اگر قرار است رینگی بدون انعطاف را بر روی خودروی خود نصب کنید و دیگر نگران ایمنی این خودرو نباشید، رینگ فولادی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

  • 2. رینگ آلیاژی

    رینگ‌های آلیاژی از دیگر رینگ‌هایی هستند که امروزه به طور گسترده در بازار فروش وجود دارند و به فروش می‌رسند. این رینگ‌ها سبک وزن هستند، آلیاژهای آلومینیومی را در خود جای داده‌اند، می‌توانند فرمان پذیری و قدرت مانور خودرو را افزایش دهند و از همه مهمتر این که جذابیت ظاهری خودروی شما را دو چندان کنند؛ اما چنین رینگ‌هایی با قیمتی بسیار بالا به فروش می‌سند و ممکن است به هنگام نصب شدن، خودرو را با اختلال مواجه کنند. رینگ‌های آلیاژی جزو آن دسته از رینگ‌هایی هستند که انعطاف پذیری بالایی دارند و در مقابل ضربه مقاومت چندانی را از خود نشان نمی‌دهند. البته این رینگ‌ها مصرف سوخت را کاهش می‌دهند و با سیستم تعلیق خودرو نیز هماهنگی زیادی دارند. از این رو جوانانی که زیبایی خودرو را به همراه عملکرد مناسب آن مهم می‌دانند، رینگ‌های آلیاژی در مدل‌های گوناگون و متنوع را بر می‌گزیند.

چرا مردم رینگ‌های بزرگتر را خریداری می‌کنند؟

بسیاری از افراد بر این باورند که اگر رینگ‌های بزرگ‌تر را برای خودروی خود انتخاب کنند و آن را به کار ببندند، عملکرد این خودرو بهبود پیدا می‌کند اما این عقیده بسیار اشتباه است؛ چرا که در حقیقت یک نتیجه عکس از این فرآیند دیده می‌شود. اگر شما اندازه غیر استانداردی از رینگ را بر روی خودروی خود استفاده کنید و در نهایت تایری را متناسب با همین اندازه غیر مناسب برای خودروی خود انتخاب کنید و اتفاقاً این تایر هم آج چندان مناسبی نداشته باشد، نه تنها شتاب و سرعت خودروی شما کاهش پیدا می‌کند بلکه مصرف سوخت این خودرو افزایش می‌یابد و در مواقعی ممکن است حتی دو برابر هم شود.

حال اگر خودروی شما در خیابان‌هایی که دست انداز‌های زیادی دارند و یا در خیابان‌هایی که خاکی هستند عبور کند، بدون شک با شکستگی فنرها یا آسیب در سیستم تعلیق مواجه خواهد شد. طبق آزمایشاتی که بر روی خودروهای مختلف انجام شده است، چنین به دست آمده است که خودروهایی که رینگ‌های بزرگ را انتخاب کرده‌اند، کاهش قدرت داشته‌اند و همین باعث شده است که تمامی افراد به این امر واقف شده و در نهایت رینگ های استاندارد را برای خود خریداری کند.

انتخاب رینگ مناسب و اثرات آن

جالب است بدانید که اگر به هنگام تعویض رینگ خودروی صفر و کار کرده خود بهترین انتخاب را داشته باشید، نه تنها به بهبود عملکرد خودروی خود کمک شایانی می‌کنید بلکه زیبایی را هم در عین عملکرد مناسب به خودروی خود هدیه خواهید کرد. حال اگر این انتخاب مناسب نباشد و یا بودجه کافی برای خرید رینگ خوب را در بر نداشته باشید، ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شوید. ضررهایی که نه تنها پول بلکه جان شما را هم به یغما می‌برند!

این را بدانید که رینگ و لاستیک از جمله مهم‌ترین اجزایی هستند که اگر در ساختار خود را وجود نداشته باشند، خودرو نمی‌تواند به خوبی کار کند و اگر در ساختار خودرو به صورت غیر مناسب نصب شده باشند، ممکن است جان افراد به دلیل اتفاقات مختلف، آسیب ببیند و خودرو با کوچکترین حرکت اشتباه، عضو‌های بدن این افراد را با مشکل مواجه کند. بنابراین اگر قصد خرید رینگ جدیدی را دارید، باید با فروشندگان و مشاورانی که در این رابطه فعالیت دارند، هماهنگی کنید و از آن‌ها مشاوره‌ها را دریافت نمایید. ما در رابستون امروزه به شما مشاوره‌های رایگان را در این زمینه ارائه می‌کنیم تا با استفاده از نکات مهم خرید رینگ، بهترین انتخاب را داشته باشید و در آخر در نهایت سلامت، از خودروی خود بهره ببرید.

انتخاب رینگ - فروشگاه اینترنتی رابستون

انتخاب سایز رینگ

حال در این جا ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که سایز یک رینگ را برای تعویض رینگ خودروی صفر خود چگونه انتخاب کنیم؟! برای انتخاب سایز رینگی که اتفاقاً مناسب خودرویتان هم هستخود، بهترین ابعاد همان ابعادی هستند که شرکت سازنده خودرو برای این خودرو در نظر گرفته است. برای مثال اگر رینگ خودروی پراید شما سایز ۱۳ دارد، بهترین انتخاب این است که رینگ‌های فولادی یا رینگ‌های اسپرتی که قرار است مجدداً خریداری شوند هم در سایز ۱۳ باشند. فروشندگان به ما خریداران توصیه می‌کنند که رینگ‌هایی که بیش از سایز بزرگتر از رینگ استاندارد هستند را خریداری نکنید اما همواره افرادی هستند که این عمل اشتباه را انجام می‌دهند و به دلیل این که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، با ضرر مواجه می‌شوند.

شما اگر می‌خواهید به ابعاد استاندارد رینگ خودروی خود را بدانید و یا به قطر آن دست پیدا کنید ،می‌توانید به دفترچه خودرو نگاهی بیندازید و یا به تایر خودرو نگاه کنید. اگر روی تایر خودروی شما اعدادی مثل ۱۳، ۱۶ یا ۱۴ نشان داده شوند، به این دلیل است که رینگ خودروی شما متناسب با همین عدد است. اگر بخواهید رینگ را بزرگتر از سایز معمول انتخاب کنید، ممکن است زیبایی خودروی شما افزایش پیدا کند و هندلینگ این خودرو به خاطر این که چسبندگی خودرو به زمین بهبود می‌یابد هم بهتر شود اما در اینجا فشار آمدن به سیستم تعلیق، فشار آمدن به تایر‌ها و آسیب دیدن جلوبندی خودرو هم مشکلاتی هستند که رفته رفته خود را نشان می‌دهند و این اصلا خوب نیست! سعی کنید سایز مناسب رینگ خودروی خود را در رینگ‌هایی که ساخت کشورهای ایتالیا، انگلیس، ژاپن و آمریکا هستند، جستجو نمایید.

مراحل تعویض رینگ و لاستیک

به طور کلی روند تعویض رینگ خودرو صفر و خودرو کار کرده در دو بخش کلی باز کردن رینگ و جدا کردن رینگ لاستیک از رینگ خلاصه می‌شود که همه ما باید مراحل تعویض رینگ را بلد باشیم تا اگر با مشکلی در این زمینه مواجه شدیم، بدون نیاز به کسی این مشکل را برطرف کنیم.

مرحله اول باز کردن لاستیک

برای این که بتوانید لاستیک یک رینگ را باز کنید، باید از ابزار آلاتی مثل جک هیدرولیک، آچار و ابزار‌های این چنینی استفاده کنید. برای این کار ابتدا مطمئن شوید که خودرو را در یک سطح صاف قرار داده‌اید و سپس با ابزارهای مناسبی که برای باز کردن پیچ‌های لاستیک هستند، این پیچ‌ها را شل کنید. حال نوبت به استفاده کردن از جک هیدرولیک می‌رسد. جکهیدرولیک را در قسمت کناری لاستیک قرار داده و آن را به کار ببندید تا در نهایت خود را از زمین فاصله پیدا کند. حال می‌توانید پیچ‌های لاستیک را کاملاً باز کرده و لاستیک را از خودرو جدا کنید. در اینجا ممکن است جدا کردن لاستیک کمی دشوار باشد و نیروی مضاعفی را بطلبد. پس اگر این کار را به افرادی که در چنین زمینه‌هایی تخصص دارند بسپارید، بهتر است.

مرحله دوم: جدا کردن لاستیک از رینگ

حال که قصد دارید رینگ خودروی خود را نیز از لاستیک جدا کنید باید ابزارهایی مثل روان کننده انبردست پیچ گوشتی و ابزاری که سبب حذف مغزی سوراخ می‌شوند را آماده کنید.

  • در مرحله اول شما باید باد لاستیک را خالی کنید. این کار به کمک مغزی‌هایی انجام می‌شود که چندان گران قیمت هم نیستند.
  • در مرحله دوم باید مهره‌ها را بشکنید. این مرحله سخت‌ترین مرحله جدا کردن لاستیک از رینگ است. مرحله دوم در واقع به شکستن مهره‌هایی تعلق دارد که بسیار مستحکم هستند. برخی از افراد بدین منظور خودروی خودشان را روی لاستیک می‌رانند و یا این رینگ را بدون رانندگی کردن در زیر خودرو قرار می‌دهند. همچنین می‌توان برای شکستن مهره‌ها تیغه‌هایی استفاده کرد که برای این کار مناسب هستند.
  • در مرحله سوم شما باید روان کننده را آماده کنید آن را روی لبه رینگ بریزید تا تمام نواحی که رینگ و لاستیک به هم اتصال دارند، به آن آغشته شوند. از روان کننده‌هایی مثل مایع ظرفشویی که کمی با آب ترکیب شده است، گریس، صابون، اسپری و حتی روغن پخت و پز در این مرحله می‌توانید استفاده نمایید.
  • مرحله چهارم مرحله‌ای است که در آن بین لاستیک و رینگ فاصله به وجود می‌آید. در واقع در این مرحله شما باید یک میله مسطح یا پیچ گوشتی را در بین رینگ و لاستیک قرار دهید و سپس این میله را آنقدر تکان دهید تا در نهایت لبه‌های لاستیک از رینگ جدا شده و بلند شود.

 

نکات مهمی که قبل از خرید رینگ باید مورد توجه قرار بگیرند!

شما عزیزانی که به دنبال تعویض رینگ خودروی صفر خود هستید، ابتدا باید به نکات مهمی که در زمینه خرید رینگ وجود دارند توجه بورزید و سپس با استفاده از این نکات، بهترین رینگی را که مناسب خودروی شما است و سایز مناسبی را هم دارد، خریداری کنید. برخی از این نکات در ادامه بررسی شده است:

  • قیمت رینگ:

    یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای خرید رینگ، قیمت رینگ است که ممکن است در فروشگاه‌های مختلف متفاوت باشد. در واقع رینگ‌های اسپرت به دلیل ساختاری که دارند نسبت به رینگ‌های فولادی گرانتر به فروش می‌رسند اما همواره رینگ‌های فولادی را مقاوم‌ترین و مستحکم‌ترین رینگ‌هایی می‌دانند که در بازار فروش وجود دارند. در مقابل، رینگ‌های اسپرت نیز زیبای قابل توجهی دارند و راندمان خودرو را افزایش می‌دهند. در این راستا شما باید با توجه به بودجه‌ای که در جیب دارید، اقدام به خرید رینگ کنید.

  • وزن رینگ:

    از دیگر نکات مهمی که در زمینه خرید رینگ باید مورد توجه قرار بگیرد، وزن رینگ است. بدیهی است که رینگ‌های آهنی به دلیل آهن ساختار خود، با وزن بالاتری به فروش می‌رسند و برای حفظ تعادل خودرو چندان مناسب نیستند. در مقابل رینگ‌های آلیاژی سبک وزن وجود دارند که می‌توانند با سیستم تعلیق خودرو هماهنگ شده و در نهایت وضعیت تعادل خود را نیز بهینه سازی کنند.

  • پیچ و مهره‌ها:

    اتصالات رینگ خودرو از جمله نکات مهمی است که در این رابطه باید مورد توجه قرار بگیرد. تمامی پیچ و مهره‌هایی که بر روی رینگ تعبیه شده‌اند، باید با پیچ و مهره‌هایی که بر روی چرخ خودرو وجود دارند هماهنگ باشند. یعنی اگر چرخ خودروی شما دارای ۵ پیچ و مهره است، بهتر است شما رینگی را انتخاب کنید که همین ۵ پیچ و مهره را در ساختار خود جای داده است. اگرچه امروزه ابزارهایی جهت تبدیل این اتصالات وجود دارند اما استفاده از شکل استاندارد یک رینگ می‌تواند کارگشاتر باشد.

  • سایز رینگ:

    در مورد سایر مطالب بالا صحبت کردیم شما باید این دوره را خریداری کنید که طبق سایز استاندارد خودرو باشد و در نهایت عملکرد خود را بهینه سازی کند.

خرید رینگ های مناسب از رابستون

امروزه فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند انتخابی مناسب برای خرید رینگ باشد اما در اصل مناسب بودن این فروشگاه‌ها برای خرید بهترین رینگ، به ظاهر است. یعنی که این فروشگاه‌ها نه تنها رینگ‌هایی با کیفیت را به شما ارائه نمی‌کنند بلکه قیمت‌های بالایی را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند و همین باعث شده است که خیلی از مشتریان از این فروشگاه‌ها ناراضی باشند. ما در رابستون تمامی نیازهای مشتریان خود را بررسی کرده‌ایم و در نهایت هم یک سری اصول را پایه گذاری نموده‌ایم که بر اساس آن در بازار فعالیت می‌کنیم. این اصول، اصولی همچون قیمت مناسب، کیفیت بالا، جذب رضایت مشتری و مشاوره‌ها و پشتیبانی‌های رایگان گسترده را در بر می‌گیرند که در نهایت باعث می‌شوند شما خریدی عالی را تجربه کنید. همین اصول هستند که باعث شده‌اند خیلی از مشتریان رابستون به این فروشگاه پایبند و وفادار بمانند.

این را بدانید که رینگ‌هایی که رابستون به شما عرضه می‌کند، رینگ‌هایی هستند که ماندگاری فوق العاده‌ای دارند، زیبایی آن‌ها چشم نواز است و با قیمت بسیار مقرون به صرفه به فروش می‌رسند. به گونه‌ای که به جرأت می‌توانیم بگوییم قیمت‌هایی که رابستون مشتریان خود ارائه می‌دهد، با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست. شما عزیزانی که تمایل به تعویض رینگ خودرو صفر خود دارید، می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و در نهایت بهترین و مناسب‌ترین رینگ را از نظر اسپرت بودن یا فولادی بودن از وب سایت ما خریداری کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد تعویض رینگ خودرو صفر و کارکرده با شما صحبت کردیم. امروزه یکی از دغدغه‌هایی که خیلی از خودرو سواران دارند این است که چگونه رینگ خودروی خود را تعویض کنیم که ظاهر خودرپ بهبود پیدا کند و در نهایت این ظاهر بهبود یافته به عملکرد خودرو هیچ آسیبی نرساند. رینگ‌های زیادی در بازار وجود دارند و می‌توانند بهترین انتخاب برای افزایش زیبایی خودرو به شمار بیایند اما اگر قرار است شما بر اساس استانداردهای خرید رینگ عمل کنید، بهتر است رینگ‌های فولادی را خریداری نمایید. اگرچه چنین رینگ‌هایی وزن بالایی دارند و چندان زیبا نیستند اما عملکرد خودرو را بسیار عالی می‌کنند. اگر قرار است به تعویض رینگ خودروی صفر خود بپردازید، باید از مراحل تعویض رینگ مطلع باشید و اگر در این زمینه آگاهی چندانی ندارید، لازم است که این کار را به افرادی که متخصص هستند بسپارید. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در رابستون در تماس باشید. امیدواریم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشند.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment