0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

10 برند برتر لاستیک در سال 2023

زمان مورد نیاز برای مطالعه 23 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1402/01/21
نظرات وبلاگ 0

خرید لاستیک یکی از نیازهای اساسی مالکان خودروها در سرتاسر جهان است. برخی مالکان هنگام خرید خودرو به ویژگی‌هایی همچون قیمت و اندازه توجه کرده در حالی که گروه دیگری از مشتریان برای خرید لاستیک به برندهای معتبر اعتماد می‌کنند. از این رو بسیاری از رسانه‌ها مقالاتی همچون 10 برند برتر لاستیک در سال 2023 را برای افزایش اطلاعات کاربران و متقاضیان منتشر می‌کنند.

امروزه برندهای مختلفی در صنعت لاستیک فعال هستند که هر کدام از آن‌ها با ویژگی خاص خود شناخته می‌شوند. به همین دلیل در لیست 10 کمپانی برتر لاستیک دنیا انواع مختلفی از برندها را خواهید دید که در یک یا چند مشخصه منحصر به فرد برتر ظاهر شده‌اند؛ بنابراین اگر قصد خرید تایر جدید برای اتومبیل خود را دارید یا صرفاً به دنبال افزایش اطلاعات عمومی خود در زمینه تایرها هستید، با رابستون همراه باشید تا به معرفی و بررسی ده مارک برتر تایر دنیا بپردازیم.

10 برند برتر لاستیک در سال 2023، از کیفیت عالی تا قیمت مقرون به صرفه

امروزه رقابت در بازار لاستیک به حد غیر قابل باوری رسیده است. برندهای مختلف تولیدکننده تایر در اقصی نقاط جهان مشغول تولید لاستیک هستند و هرکدام سعی دارند تا خود را در نظر کاربران برتر جلوه دهند.

هرکدام از برندهای تایر بر یک یا چند ویژگی خاص تمرکز کرده‌اند تا بتوانند سهم بازار خود را از دیگر شرکت‌ها جدا کنند. برای مثال برخی برندها بر قابلیت دسترس‌پذیری تأکید دارند. این برندها سعی می‌کنند تا گسترده‌ترین شبکه توزیع و فروش لاستیک را در سراسر جهان برقرار کنند. دیگر برندها ممکن است مشخصه‌های دیگری را مدنظر داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت، دوام یا قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد.

تمامی این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا دید کاربران در مورد 10 کمپانی برتر لاستیک دنیا متفاوت باشد. بسیاری از کاربران به برندهای لاستیک های کره‌ای باکیفیت و خوش‌قیمت علاقه دارند، در حالی که از نظر رانندگان حرفه‌ای برندهای مشهور همچون میشلن و پیرلی بهترین تولیدکنندگان لاستیک هستند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به تمامی جوانب در تعیین 10 برند برتر لاستیک در سال 2023 بپردازیم و لیست کاملی را برای تمامی گروه‌ها ارائه دهیم.

10 برند برتر لاستیک در سال 2023، از کیفیت عالی تا قیمت مقرون به صرفه

چه عواملی بر تعیین خوبی یا بدی یک برند لاستیک تأثیرگذار هستند؟

همان‌طور که اندکی قبل اشاره کردیم، معیارهای تعیین بهترین یا بدترین تایر متنوع است. با این حال برخی انجمن‌ها شاخص‌های اندازه‌گیری دقیقی را برای تعیین بهترین یا بدترین تایرها ارائه کرده‌اند. یکی از این شاخص‌ها توسط برنامه رادیویی Car Talk تعیین شده است که برای حدود سه دهه راهنمای کاربران گوناگون در انتخاب خودرو و قطعات آن بوده است. بر اساس شاخص‌های این برنامه که از طریق مصاحبه با 800 مکانیک خبره آمریکایی تهیه شده‌اند، یک برند لاستیک خوب از ویژگی‌های زیر تبعیت می‌کند:

 

امتیاز خوب در گزارش‌های رسمی

هرساله دولت آمریکا و دیگر دولت‌های تراز اول گزارش رسمی از میزان خرابی تایرها و دوام آن‌ها در بلندمدت را منتشر می‌کنند. این گزارش‌ها مبنایی برای شناسایی ایمنی تایرها ایجاد می‌کنند که بر اساس آن مشتریان می‌توانند بادوام‌ترین و ایمن‌ترین لاستیک‌ها را انتخاب کنند.

 

کیفیت ساخت و سطح مهندسی

هرچقدر خط تولید یک کارخانه تولید تایر پیشرفته‌تر باشد و فرمول بهینه‌تری برای تولید تایر به کار گیرد، لاستیک‌های تولیدی آن برند باکیفیت‌تر و بهتر خواهند بود. به همین دلیل است که تمامی نام‌های ذکر شده در لیست 10 برند برتر لاستیک در سال 2023، به نوآوری دائم شهرت دارند.

 

عملکرد

معیار عملکرد یک شاخص تجربی است که در بررسی‌های بلندمدت یک تایر مشخص می‌شود. یک تایر خوب باید بتواند عملکرد خود را در شرایط مختلف جوی و همچنین جاده‌های گوناگون حفظ کند. برندهای بزرگ به تولید لاستیک‌هایی شهرت دارند که در تمامی شرایط آب و هوایی و همچنین جاده‌های بی‌کیفیت، به خوبی دوام می‌آورند.

 

برترین لاستیک‌های جهان، معرفی برندهای برتر به همراه توضیحات آن‌ها

در ادامه به معرفی 10 برند برتر لاستیک جهان در سال 2023 به همراه توضیحات آنان می‌پردازیم:

 

شماره یک، میشلن

میشلن

بر اساس معیارها و اندازه‌گیری‌های مختلف، میشلن بهترین برند تایر در سطح جهان است. میشلن یک ابرشرکت فرانسوی است که فعالیت خود در زمینه تولید تایر را از سال 1889 میلادی آغاز کرد. این شرکت پس از بریجستون، دومین تولیدکننده بزرگ تایر در سیاره ما است.

اما چه علتی باعث شده است تا میشلن رتبه یک را بین 10 برند برتر لاستیک در سال 2023 به دست آورد؟ میشلن بیش از 50 مدل تایر مختلف را برای خودروهای سواری تولید می‌کند. همچنین میشلن جزو معدود تولیدکنندگان تایر است که چند مدل لاستیک زمستانی با قابلیت‌های متفاوت را به تولید می‌رسانند. لاستیک میشلن به دلیل کیفیت خود شهرت بسیاری دارد و آمار خرابی این تایر بسیار اندک است.

مزایا: شبکه توزیع گسترده، کیفیت قابل قبول، شهرت بالا بین مصرف‌کنندگان، ارائه طیف متنوعی از انواع لاستیک

معایب: قیمت بالا

 

شماره دو، کنتیننتال

کنتیننتال

رتبه دوم 10 کمپانی برتر لاستیک دنیا به شرکت آلمانی کنتیننتال اختصاص دارد. این شرکت فعالیت خود را با تولید تایر از 150 سال پیش آغاز کرد و اکنون به یک ابرشرکت فعال در زمینه حمل و نقل تبدیل شده است.

کنتیننتال نیز همانند میشلن، سبد محصولات متنوعی دارد که شامل 59 مدل تایر مختلف است. برای مالکان خودروهای سواری و شاسی بلند، انتخاب‌های گسترده‌ای از برند کنتیننتال وجود دارد. با این حال برند آلمانی در حوزه تولید تایرهای مخصوص فعالیت گسترده‌ای ندارد.

مزایا: گستردگی محصولات، تنوع بالای تایرهای زمستانی و چهارفصل

معایب: کمبود تایرهای آفرودی و مخصوص بیراهه نوردی

 

شماره سه، گودیر

گودیر

رتبه سوم ده مارک برتر تایر دنیا را شرکت آمریکایی گودیر در اختیار دارد. این برند فعالیت خود در زمینه تولید لاستیک را از سال 1898 آغاز کرد، یعنی همان زمانی که روش تولید تایرهای امروزی موسوم به ولکانیزاسیون معرفی شد. گودیر یکی از چهار شرکت بزرگ تولیدکننده تایر در جهان امروز است.

گودیر حدود 85 مدل تایر مختلف تولید می‌کند که شامل لاستیک‌های با عملکرد بالا برای خودروهای سوپراسپرت تا تایرهای اقتصادی برای اتومبیل‌های کوچک می‌شود. نیمی از تولیدات گودیر مناسب استفاده در شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های عظیم‌الجثه آمریکایی هستند.

مزایا: گستردگی توزیع، شهرت بالا بین مصرف‌کنندگان، تنوع مدل‌ها

معایب: قیمت بالا، عملکرد متوسط برخی تایرهای چهارفصل در شرایط دشوار

 

شماره چهار، بریجستون

بریجستون

شرکت ژاپنی بریجستون بزرگترین تولیدکننده تایر در سطح جهان محسوب می‌شود که رتبه چهارم را در رده بندی 10 برند برتر لاستیک در سال 2023 به دست آورده است. بریجستون فعالیت خود در زمینه تولید لاستیک را از سال 1936 میلادی آغاز کرد و با خرید برندهای دیگر این حوزه همچون فایراستون، به بزرگترین تولیدکننده لاستیک حال حاضر جهان تبدیل شده است.

سبد محصولات بریجستون شامل بیش از 100 مدل تایر مختلف برای اتومبیل‌های گوناگون می‌شود. این برند تایرهای خود را در قالب چند مدل با قیمت‌های متغیر روانه بازار می‌کند. همچنین بریجستون از سال 1990 زیرشاخه بلیزاک را برای تولید و ارائه تخصصی تایرهای زمستانی معرفی کرد.

مزایا: طیف وسیعی از لاستیک‌ها، گستردگی توزیع، عملکرد خوب تایرها در تمامی شرایط جوی

معایب: عدم تنوع کافی در برخی بخش‌ها

 

شماره پنج، بی اف گودریچ

بی اف گودریچ

برند بی اف گودریچ جایگاه میانی را در لیست 10 کمپانی برتر لاستیک دنیا به خود اختصاص داده است. گودریچ یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان تایر است که فعالیت خود را از سال 1870 میلادی آغاز کرد. بی اف گودریچ از دهه 1990 تحت تملک میشلن قرار گرفت و امروزه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های برند فرانسوی شناخته می‌شود.

گودریچ برخلاف دیگر برندهای لیست 10 برند برتر لاستیک در سال 2023، سبد محصولات پرتنوعی ندارد و به ارائه 21 مدل تایر خاص تمرکز کرده است. تایرهای گودریچ شامل لاستیک‌های با عملکرد بالا برای خودروهای اسپرت، تایرهای مناسب گل و لای و لاستیک‌های آفرودی همه جا رونده است. گودریچ جزو معدود تولیدکنندگان لاستیک است که همچنان تایرهای دور سفید مناسب خودروهای کلاسیک را تولید می‌کند.

مزایا: ارائه لاستیک‌های عالی برای آفرود و بیراهه نوردی، تولید تایر برای خودروهای کلاسیک

معایب: تنوع کم تایرها

 

شماره شش، کوپر

کوپر

شرکت آمریکایی کوپر پس از سال‌ها تلاش سخت، موفق شده است تا بار دیگر به لیست ده مارک برتر تایر دنیا راه پیدا کند. این برند آمریکایی فعالیت خود را از سال 1914 میلادی آغاز کرد اما پس از مدتی دچار بحران اقتصادی شد. خوشبختانه کوپر توانسته است بار دیگر به روند تولید لاستیک بازگردد.

کوپر نیز همانند گودریچ یک تولیدکننده تخصصی است که تنها 21 مدل تایر را در سبد محصولاتش ارائه می‌دهد. تخصص کوپر تولید تایرهای مستحکم ویژه استفاده در پیکاپ‌ها و شاسی بلندهای اندازه بزرگ است. همچنین کوپر انواع لاستیک دورسفید سایز 14 و 15 اینچ را برای خودروهای کلاسیک آمریکایی تولید می‌کند.

مزایا: لاستیک‌های آفرودی و همه جا رونده عالی، ارائه تایر مخصوص خودروهای کلاسیک

معایب: تنوع کم، فقدان تایرهای با عملکرد اسپرت

 

شماره هفت، یوکوهاما

یوکوهاما

یوکوهاما دومین برند ژاپنی در لیست 10 کمپانی برتر لاستیک دنیا است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1917 آغاز کرد اما جهش آن در سال 1969 رخ داد، سالی که یوکوهاما تصمیم گرفت وارد بازار ایالات متحده شود. این شرکت لاستیک ژاپنی اکنون دو کارخانه در ایالات متحده دارد و بیش از آن‌که یک برند ژاپنی باشد، نامی آمریکایی محسوب می‌شود.

سبد محصولات یوکوهاما شامل 76 مدل لاستیک مختلف می‌شود که بر اساس کاربری‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند. این دسته‌بندی‌ها شامل تایرهای با عملکرد بالا، لاستیک‌های زمستانی، تایرهای تمام فصل و لاستیک مخصوص خودروهای شاسی بلند و پیکاپ است.

مزایا: سبد محصولات متنوع، عملکرد قابل قبول تایرها در تمامی بخش‌ها

معایب: محدودیت در دسترسی نسبت به برندهای دیگر، عملکرد ضعیف‌تر تایرهای زمستانی در مقایسه با رقبا

 

شماره هشت، پیرلی

پیرلی

برند ایتالیایی پیرلی از 150 سال پیش تاکنون در کسب و کار تولید لاستیک فعالیت دارد. پیرلی تولیدکننده مشهور تایر برای مسابقات اتومبیلرانی است و انواع مختلف لاستیک را برای رویدادهای مطرح موتوراسپرت در اروپا و دیگر نقاط جهان تولید می‌کند؛ بنابراین شکی نیست که پیرلی را باید در لیست ده مارک برتر تایر دنیا قرار دهیم.

پیرلی در حال حاضر 63 مدل تایر تولید می‌کند. عمده شهرت این برند به دلیل تولید لاستیک‌های با عملکرد بالا برای استفاده در خودروهای اسپرت و لوکس به دست آمده است. با این حال تمرکز بر خودروهای سواری لوکس باعث نشده است تا پیرلی از دیگر بخش‌های بازار غافل شود. این شرکت تایرهای باکیفیت سری اسکورپیون را برای پیکاپ‌ها و شاسی بلندهای بزرگ آمریکایی تولید می‌کند. علاوه بر آن پیرلی طیف گسترده‌ای از تایرهای زمستانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مزایا: گستردگی خرده‌فروشی‌ها، کیفیت فوق العاده بالا، تنوع بالای محصولات، تولید انواع تایرهای زمستانی

معایب: قیمت بالا، عدم عرضه لاستیک‌های آفرودی

 

شماره نه، جنرال

جنرال

جنرال تایر یکی دیگر از تولیدکنندگان قدیمی تایر است که فعالیت خود را از سال 1915 میلادی آغاز کرد. جنرال تایر همانند گودریچ و کوپر، از بحران‌های اقتصادی آسیب فراوان دید و ناچار شد تا بازار را به دیگر رقبا واگذار کند. در نتیجه مدیران جنرال تایر تصمیم گرفتند به جای افزایش تیراژ تولید، در کیفیت پیشرفت کنند. محصولات جنرال تایر در رده باکیفیت‌ترین لاستیک‌ها قرار می‌گیرند.

سبد محصولات جنرال تایر شامل 19 مدل لاستیک است که عمده آن‌ها برای استفاده در پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها مناسب هستند. این شرکت انواع لاستیک زمستانی را نیز برای استفاده در خودروهای مسافربری و اتومبیل‌های شخصی تولید می‌کند.

مزایا: کیفیت قابل قبول، ارائه طیف گسترده‌ای از تایرهای آفرودی و زمستانی

معایب: توزیع محدود، تنوع کم مدل‌ها

 

شماره ده، هانکوک

هانکوک

هانکوک جوان‌ترین تولیدکننده در لیست 10 کمپانی برتر لاستیک دنیا است که فعالیت خود را از سال 1941 میلادی آغاز کرد. این شرکت از سال 1968 به طور جدی لاستیک تولید می‌کند و از دهه 1990 در بازار ایالات متحده حضور دارد. هانکوک یکی از برندهای مشهور تایر در ایران است و نیازی نیست تا این برند محبوب را به مشتریان ایرانی معرفی کنیم.

سبد محصولات هانکوک شامل 42 مدل تایر مختلف می‌شوند که در دسته‌بندی‌های تمام فصل و تورینگ، همه جا رونده و آفرودی مرتب سازی شده‌اند. هانکوک با ارائه انواع مختلف تایر سعی کرده است تا نیاز تمامی مشتریان بازار را پوشش دهد. قیمت مقرون به صرفه نیز یکی دیگر از اهرم‌های پیشران هانکوک در بحث فروش تایر محسوب می‌شود.

مزایا: عملکرد برجسته، تنوع بالای انواع لاستیک

معایب: عدم تولید لاستیک‌های زمستانی

 

کلام آخر، چگونه بهترین برند لاستیک را انتخاب کنیم؟

در این مقاله از رابستون، به توصیف 10 برند برتر لاستیک در سال 2023 پرداختیم. ممکن است در منابع دیگر، برخی از این برندها متفاوت ذکر شده باشند اما اکثر آن‌ها جایگاه یکسانی دارند. میشلن، کنتیننتال، پیرلی و هانکوک همواره از بهترین برندهای لاستیک در سطح جهان هستند. با این حال دسترسی به تمامی این برندها در کشورمان امکان‌پذیر نیست یا آن‌که قیمت بالای این تایرها، مانع از آن می‌شود که تایرهای باکیفیت از برندهای مطرح به انتخاب نخست مصرف‌کنندگان تبدیل شوند.

انتخاب بهترین برند لاستیک یک تصمیم شخصی است که به نحوه رانندگی، محل رانندگی، وسیله نقلیه و بودجه شما بستگی دارد. اگر در مناطق دور از مرکز زندگی می‌کنید و مالک یک خودرو با قابلیت آفرود هستید، لازم است تا تایرهای با دوام و دارای آج بلند خریداری کنید. در سوی دیگر زندگی شهری و رانندگی در ترافیک نوع متفاوتی از تایر را مطالبه می‌کند.

قیمت لاستیک، دسترس پذیری، طول عمر تایر و دوام آج ویژگی‌های کاربردی هستند که باعث می‌شوند مشتری یک برند تایر را نسبت به دیگر نام‌ها برتر بداند. مطالعه رتبه‌بندی‌ها و گزارش‌های کیفی برای کسب اطلاع از بهترین تایرها مفید است، با این حال مشتریان به توصیه نزدیک و فروشندگان تایر بیش از سایر موارد توجه می‌کنند؛ بنابراین آنچه در نهایت بر تصمیم مشتریان تأثیر دارد، فروشگاهی است که از آن لاستیک تهیه می‌کنند.

 

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment