0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

با بهترین لاستیک‌های ایرانی برای پژو پارس آشنا شوید

زمان مورد نیاز برای مطالعه 21 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1402/12/19
نظرات وبلاگ 0

یکی از خودروهای محبوب ایرانی که تقریباً همه افراد به آن علاقه‌مند هستند، پژو پارس یا همان پرشیا است که جزو محبوب‌ترین تولیدات ایران خودرو به حساب می‌آید؛ به لحاظ ظاهری این ماشین بسیار شبیه به 405 بوده و در طراحی و موتور آن کمی تغییرات صورت گرفته است. پژو پارس از سری ماشین‌هایی محسوب شده که افراد تمایل به اسپرت کردن آن دارند و پس از خرید سعی می‌کنند تا آن را به صورت شخصی‌سازی تغییر دهند. اولین تغییراتی که در این ماشین‌ها توسط مالکین صورت می‌گیرد مربوط به لاستیک و رینگ بوده، به همین خاطر راهنمای خرید بهترین لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو پارس از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر شما هم دنبال اسپرت کردن ماشینتان نباشید، باید هر 80 هزارتایی که کیلومتر می‌اندازد، نسبت به تعویض لاستیک اقدام کنید؛ زیرا اول از همه لاستیک جزو وسایل مصرفی ماشین محسوب شده و باید نسبت به تعویض آن دقت داشته باشید، دومین نکته در رابطه با سلامتی شما و عزیزانتان است که هنگام نشستن در خودرو احساس امنیت کنند.

 

کدام سایز لاستیک برای پژو پارس مناسب است؟

اگر تا به این جای مطلب همراه ما هستید، یعنی علاقه دارید تا به برخی از سوالاتی که در ذهن دارید، پاسخی داده شود؛ یکی از سوالات متداول مالکان این است که لاستیک مناسب برای ماشین پژو پارس باید چه سایزی باشد؟ انتخاب اندازه استاندارد و مناسب باعث می‌شود تا شما کیفیت رانندگی بهتری داشته باشید و امنیت خود و سایرین را به بالاترین حد برسانید تا از آسیب‌های احتمالی به جان و ماشین، جلوگیری کنید.

تولیدکننده، خودرو را به صورت کارخانه‌ای با لاستیکی به اندازه 185 / 65R 14 روانه بازار می‌کند و شما وابسته به شرایط مختلف، قادر هستید تا سایز آن را تغییر دهید. در این عبارت گفته شده، 185 به معنی پهنای تایر، 65 ارتفاع تایر نسبت به عرض آن، R نیز به معنای رادیال تایر و در نهایت 14 قطر رینگ است.

  

معرفی مزایا و معایب لاستیک پهن برای پژو پارس چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با انداختن لاستیک‌های بسیار پهن، در اصل به بهبود رانندگی و فشار وارد شده به لاستیک‌ها، کمک می‌کنند؛ اما این موضوع کاملاً اشتباه است و باید بدانید که هر چقدر اندازه لاستیک بزرگ‌تر باشد (نسبت به اندازه‌ای که باید)، همان‌قدر خطرناک خواهد بود. به این ترتیب شما وقتی از یک لاستیک سایز بزرگ‌ استفاده می‌کنید، به کمک فنرها فشار وارد شده و همچنین عملیات ترمزگیری نیز به سختی انجام می‌شود. در این قسمت منظور ما استفاده از لاستیک‌های باریک و کوچک نیست بلکه اصرار داریم تا لاستیکی کاملاً اندازه را برای ماشین پژو خود خرید کنید؛ راهنمای خرید بهترین لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو پارس به شما کمک کرده تا متوجه این قضایا شوید.

لاستیک‌های پهن می‌توانند به قدرت ترمزگیری کمک و مسافت آن را کوتاه‌تر کنند تا شما بتوانید در مواقعی که نیازمند ترمز سریع هستید، در سریع‌‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن حوادث را کنترل کنید. لاستیک‌هایی که پهن هستند، ماشین را بر روی جاده مستقرتر می‌کنند و به همین دلیل هنگام پیچ‌های خیلی تند، راحت‌تر کنترل می‌شوند. فرمان‌پذیر در اثر انداختن لاستیک پهن بهبود پیدا می‌کند و می‌توانید به راحتی ماشین خود را هدایت کنید. در نهایت برای کسانی که ظاهر ماشین برایشان مهم است، لاستیک پهن می‌تواند به زیبا شدن ماشین شما کمک کند.

 

معرفی مزایا و معایب لاستیک پهن برای پژو پارس چیست؟

 

همه این‌ها در حالی است که لاستیک‌های پهن قیمت بالاتری داشته و امکان دارد هرکسی از عهده خرید آن برنیاید؛ پس انتخاب سایز مناسب، مقرون به صرفه بوده و می‌توانید به لحاظ اقتصادی پولتان را بیهوده خرج نکنید. نکته بعدی که باید توجه داشته باشید، این است که لاستیک‌های پهن عمدتاً سرعت را کاهش می‌دهند و جلوی شتاب را می‌گیرند؛ در نتیجه میزان مصرف سوخت بالا رفته و این روزها به دلیل گران شدن بنزین، مجبور به صرف هزینه بیشتر هستید؛ اما اگر بخواهیم مهم‌ترین مشکلی که لاستیک پهن ایجاد می‌کند را بگوییم، اختلال در قسمت جلوبندی و سیستم تعلیق ماشین خواهد بود که در این صورت هم به قطعات داخلی فشار وارد می‌کند و هم به مرور زمان خود لاستیک نیز سابیده می‌شود؛ تا حدی که شما می‌توانید فلزات به کار رفته در تیوپ را مشاهده کنید. در این شرایط حتماً باید با یک مکانیک یا جلوبندی‌ساز ماهر مشورت کنید.

 

عمر مفید لاستیک چند سال هست؟

اگر بخواهیم به این نکته اشاره کنیم که عمر مفید یک لاستیک چقدر است، باید چندین ملاک و معیار را در نظر بگیریم؛ اما اگر بخواهیم از ظاهر لاستیک متوجه شویم که آیا نوبت تعویض آن رسیده است یا خیر، می‌توانیم آن را مشاهده و در صورت تورم، قاچ خوردن، مشاهده سیم‌های مسی و یا از بین رفتن عاج‌ها، آن را تعویض کنیم. اگر این سه مورد برایتان اتفاق نیفتاده بود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

اول از همه اگر زمستان و یا پاییز است، حتماً آج‌های آن را در ابتدا چک کنید. اگر آج تایر شما به کمتر از 1.7 م.م رسیده باشد، باید لاستیک را تعویض کنید. برای این که متوجه رقم 1.7 شوید، می‌توانید از شاخصی که بر روی لاستیک‌ها ثبت می‌شود، استفاده کنید؛ به این ترتیب یک برآمدگی روی لاستیک وجود دارد که نشان دهنده شاخص ساییدگی آج تایر است.

اگر آج به نحوی سابیده شده باشد که شاخص از بین رفته است، یعنی باید تعویض را انجام دهید، اما اگر نتوانستید این کار را کنید، از یک سکه 100 تومانی کمک بگیرید. به این ترتیب باید بدانید که فاصله بین سال ضرب سکه و عبارت ریال، دقیقاً 1.7 م.م فاصله دارد و می‌توانید آن را روی آج تایر قرار دهید تا متوجه نازک شدن آج شوید.

عامل بعدی مرتبط با تایرها می‌شود که دقیقاً تاریخ ساخت تایر که بر روی لاستیک نوشته شده است. تاریخ مصرف لاستیک‌ها اغلب بین 5 تا 7 سال است و در این بین اگر ماشین شما بیشتر از 80 هزارتا کار کرد، باید لاستیک را تعویض کنید.

 

عمر مفید لاستیک چند سال هست؟

 

نرم‌ترین لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو پارس چیست؟

اگر قصد خرید لاستیک را دارید، باید بدانید که عوامل متفاوتی وجود دارد تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید؛ نرمی و یا خشکی لاستیک، میزان فرمان‌گیری، چسبندگی، دوام تایر و عدم لغزش از جمله معیارهایی است که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید.

در حالت کلی بهتر است که برای خودرو لاستیکی را انتخاب کنید که ضخامت استاندارد و متناسب با آن را داشته باشد؛ در غیر این صورت امکان دارد که آسیب‌های زیادی به سایر قطعات شما وارد کند. برای ماشین پژو پارس یا پرشیا، توصیه می‌شود که جهت عملکرد بهتر خودرو، از لاستیک‌هایی که دارای آج‌های درشت هستند استفاده کنید.

مطمئناً همه افراد هنگام خرید، قیمت را نیز مدنظر قرار می‌دهند و به جرات می‌توان گفت که شاید معیار خیلی از افراد در مرحله اول هزینه باشد؛ با توجه به افزایش قیمتی که لاستیک خارجی در طی چند سال اخیر داشته است، اغلب افراد در صدد این هستند تا با راهنمای خرید بهترین لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو پارس بتوانند یک انتخاب مقرون به صرفه و باکیفیت داشته باشند. به این ترتیب به لحاظ قیمت می‌توان گفت که لاستیک‌های ایرانی نسبت به انواع مدل خارجی هزینه کمتری نیاز دارد و شما می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

 

نرم‌ترین لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو پارس چیست؟

 

قیمت لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو پارس چقدر است؟

قیمت لاستیک همان‌طور که اشاره کردیم به عوامل زیادی بستگی دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، برند ایرانی و یا خارجی بودن آن است. به دلیل گران شدن قیمت لاستیک‌های خارجی، متأسفانه بسیاری از فروشندگان اقدام به عرضه لاستیک‌های دست دوم خارجی می‌کنند.

این کار به هیچ وجه درست نیست؛ زیرا تمامی لاستیک‌ها یک طول عمر مشخصی دارند و ممکن است در کوتاه مدت آسیب دیده و مجبور به صرف هزینه دوباره شوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که اگر به دنبال یک جنس باکیفیت و قیمت مناسب هستید، حتماً از بین برند‌های معروف ایرانی که توانسته‌اند این روزها سر و صدا کنند، یکی را انتخاب کنید.

مواد اولیه استفاده شده برای تولید لاستیک از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر مشاهده کردید که یک برندی قیمتی بسیار ارزان دارد، بدانید که کیفیت مطلوب و مدنظر شما را نخواهد داشت. البته منظور ما از این جمله صرفاً توجه به هزینه نیست و شما باید تحقیقات خود را در رابطه با برند‌های مختلف لاستیک ایرانی ادامه دهید. میزان آج، سال تولید، جنس تایر و ... از عوامل مهمی هستند که باید هنگام خرید توجه داشته باشید.

 

قیمت لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو پارس چقدر است؟

 

سایت‌های مناسب برای خرید لاستیک کدام است؟

ما قصد نداریم که دقیقاً به شما بگوییم که کدام سایت را برای خرید انتخاب کنید، بلکه هدف اصلی ما راهنمای خرید بهترین لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو پارس است تا بتوانید از یک گزینه عالی بهره‌مند شوید. اگر قصد دارید تا یک مرکز عالی را برای خرید لاستیک به صورت آنلاین انتخاب کنید، باید در رابطه با شرکت تولید کننده و محصول اطلاعات زیادی را به دست آورید.

به طور مثال در صورت انتخاب یک نمایندگی، در رابطه با آن تحقیق و از معتبر بودنش اطمینان حاصل کنید. البته باید گفت که تعداد زیادی برند ایرانی وجود ندارد و اغلب نام‌هایی که در بازار می‌شوید از اعتبار خوبی برخوردار هستند.

اگر قصد خرید حضوری لاستیک را دارید، باید توجه کنید که حتماً مغازه مورد انتخاب شما نمایندگی یک برند معتبر باشد؛ زیرا نمایندگی‌ها نمی‌توانند محصولات غیر اورجینال و یا فیک را به فروش برسانند اما احتمال این که شما یک لاستیک تاریخ انقضا گذشته را از فروشگاهی نامعتبر تهیه کنید، بسیار زیاد است.

یک فروشگاه معتبر به شما این ضمانت را می‌دهد که می‌توانید برای چکاپ دوره‌ای به آن‌ها مراجعه کنید و با هر بار مراجعه، از سلامت لاستیک خود اطمینان حاصل فرمایید.

 

سایت‌های مناسب برای خرید لاستیک کدام است؟

 

چه نکاتی را قبل از خرید لاستیک پژو پرشیا باید در نظر گرفت؟

نکات مختلفی برای خرید بهترین لاستیک پژو پارس و یا پرشیا وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شده و آن‌ها را نظر بگیرید. البته باید گفت که شما در هر صورت باید این نکات را برای تمامی ماشین‌ها در نظر داشته باشید:

بودجه: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید لاستیک اهمیت دارد، قیمت و میزان هزینه‌ای است که شما می‌خواهید پرداخت کنید؛ البته اگر هزینه برایتان مهم نیست، این مورد را فاکتور بگیرید چون به راحتی می‌توانید مدل و برند مدنظر خود را خرید کنید.

کاربرد: اگر اهل مسابقه و کورس هستید، باید بدانید که هنگام خرید این نکته را مدنظر قرار دهید؛ فردی که مسافت‌های طولانی و ناهموار در پیش دارد، با کسی که در خیابان‌های معمولی رانندگی می‌کند، به لحاظ جنس لاستیک باید متفاوت باشند. پژو پارس ماشینی است که باید برای آن لاستیک‌های آج‌دار بخرید.

تاریخ انقضا: اشاره کردیم که تمامی لاستیک‌ها دارای یک تاریخ انقضای مخصوصی هستند و در اغلب موارد تا 4 سال بعد تولید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ پرشیا به دلیل وزن بیشتری که دارد، باید لاستیکی را برایش انتخاب کنید که به لحاظ تاریخ انقضا، منسوخ نشده باشد؛ زیرا احتمال ترکیدن آن زیاد است.

زمان خرید: باید توجه کنید که تایرها دچار مشکل خاصی هستند یا خیر، از کیفیتشان کم شده و یا اینکه ارتفاع آج کاهش پیدا کرده است؟ در این صورت با بررسی می‌توانید زمان خرید را محاسبه کنید.

گارانتی: مهم‌ترین مسئله در خرید لاستیک، میزان گارانتی آن خواهد بود و به این ترتیب اگر تولید کننده محصول خودش را به صورت تضمینی و با گارانتی ارائه نکرد، از خرید آن صرف نظر کنید.

 

چه نکاتی را قبل از خرید لاستیک پژو پرشیا باید در نظر گرفت؟

 

جمع بندی

راهنمای خرید بهترین لاستیک ایرانی و خارجی برای پژو پارس به شما آموزش داد که انتخاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما باید معیارها و ملاک‌های متفاوتی را برای انتخاب در نظر بگیرید. در صورتی که قصد دارید بهترین لاستیک را برای پرشیای خود انتخاب کنید، می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره تماس‌های زیر ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها مشاوره‌ داشته باشید.

 

سوالات متداول

1- هر چند وقت یک بار لاستیک‌هایم را بررسی کنم؟

شما باید به صورت مداوم ماهانه یک بار لاستیک‌ها را چک کنید؛ برای این کار می‌توانید به آپاراتی مراجعه و از آن‌ها درخواست داشته باشید.

 

2- آیا لاستیک دست دوم خارجی بهتر است یا ایرانی باکیفیت؟

اگر لاستیک‌های استوک آج‌ها و تاریخ انقضای خودش را داشته باشد، می‌تواند گزینه مناسبی به نظر برسد اما در غیر این صورت ما توصیه داریم که لاستیک ایرانی باکیفیت را به دست دوم خارجی ترجیح دهید.

 

3- برای جلوگیری از سر خوردن ماشین در فصول سرما چه کار کنیم؟

شما می‌توانید در این فصل‌ها که میزان بارندگی و برف زیاد است، از لاستیک‌های نو و آج‌دار استفاده کنید تا سلامتتان به خطر نیفتد.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment