0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

بهترین لنت ترمزهای ایرانی بازار داخلی را بشناسید

زمان مورد نیاز برای مطالعه 15 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/11/26
نظرات وبلاگ 0

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین مواد مصرفی در اتومبیل‌ها بوده که در سیستم ترمز و توقف ماشین نقش اصلی را ایفا می‌کند. این قطعه کوچک در حفظ سلامت خودرو و سرنشینان آن نیز تأثیرگذار است. بهترین لنت ترمزهای ایرانی می‌توانند در هر نوع شرایط آب و هوایی عملکرد خوبی ارائه دهند. لنت‌هایی که از کیفیت بالا برخوردار هستند با ایجاد اصطکاک مناسب و در زمان درست سرعت خودرو را کاهش داده و یا این که آن را متوقف می‌کنند. خرید مناسب ترین لنت ترمزهای ایرانی بازار داخلی مسئله‌ای بسیار مهم و حساس است؛ از این‌رو در این راهنمای خرید لنت ترمز ایرانی قصد داریم ضمن آشنایی با انواع لنت‌های ترمز ایرانی، به معرفی نکاتی که لازم است هنگام خرید این قطعه در نظر داشته باشید نیز بپردازیم.

 

انواع لنت ترمز ایرانی

در این بخش قصد داریم انواع لنت ترمز که در بازار کشورمان موجود است و شما می‌توانید از میان برندهای مختلف برای خرید این گونه لنت‌ها اقدام کنید را خدمتتان توضیح دهیم:

 

لنت ترمز کفشکی

در زمان گذشته لنت ترمزهای ایرانی کفشکی در بازار به وفور مورد استفاده قرار می‌گرفتند. البته هنوز هم ممکن است که این نوع لنت در پیکان‌های قدیمی یا حتی ۲۰۶ تیپ ۲ برای چرخ عقب استفاده شود. این لنت‌ها به صورت قوس‌دار تولید شده و درون کاسه چرخ قرار داده می‌شوند. لازم به ذکر است که خودروهای نسل قبل به جای دیسک چرخ دارای کاسه چرخ بودند و این لنت‌ها درون کاسه قرار می‌گرفتند. نحوه عملکرد این نوع از معروف ترین لنت ترمزهای ایرانی در قدیم به این صورت بود که کاسه چرخ به همراه چرخ می‌چرخید و هر زمان که نیاز به توقف بود، لنت کفشکی به آن فشرده و خودرو در اثر آن متوقف می‌شد.

 

لنت ترمزهای دیسکی

 

لنت ترمزهای دیسکی

 

زمانی که ساختار چرخ‌ها دچار تحول و دیسک چرخ جایگزین کاسه چرخ شد، لنت‌های دیسکی تولید شدند. نحوه کار این نوع از بهترین لنت ترمزهای ایرانی بازار به این صورت است که سطح تخت و صاف آن‌ها با سطح هموار دیسک‌ها سایش پیدا کرده و در پی این اتفاق خودرو متوقف می‌شود. زمانی که راننده روی پدال ترمز می‌فشارد، نیروی پدال از طریق روغن و شلنگ ترمز به کلیپر منتقل شده و با بسته شدن پیستون‌های کلیپر، لنت‌های دیسکی از دو جهت به سمت دیسک هل داده می‌شوند. تا زمانی که نیروی فشار از سوی راننده بر روی پدال ادامه پیدا کند، روغن ترمز این نیرو را منتقل کرده و عمل توقف ادامه پیدا خواهد کرد.

 

لنت ترمز ارگانیک

 

لنت ترمزهای ارگانیک

 

لنت ارگانیک که یکی از بهترین لنت ترمزهای ایرانی بوده با بهره‌گیری از مواد بدون آزبست تولید شده و در حین استفاده کمترین میزان صدا را تولید می‌کند. قابل ذکر است که آزبست دارای مواد سمی و سرطان‌زا بوده و می‌تواند سبب بروز مشکلات مختلف ریوی و سایر تأثیرات منفی بر سلامت انسان و محیط زیست شود.  از آن‌جایی که در فرآیند ساخت این لنت‌ها از مواد ارگانیک و خاص استفاده می‌شود، محصولات مذکور در دمای پایین عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان می‌دهند. لازم به ذکر است که لنت‌های ارگانیک در دمای بالا کاربرد چندان مناسبی نداشته و سبب ایجاد بوی بد شده و عملکرد نامناسبی از خود نشان می‌دهند.

 

لنت ترمز سرامیکی

 

لنت ترمز سرامیکی

 

لنت ترمز سرامیکی یکی دیگر از انواع بهترین لنت ترمزهای ایرانی بوده که سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف است. با توجه به ساختار استاندارد و بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب در فرآیند تولید این محصولات، لنت‌های سرامیکی در اثر تغییرات دمایی و همچنین استفاده مداوم دچار هیچ‌گونه افت کیفیتی نخواهند شد و این یک مزیت مهم برای لنت‌های سرامیکی به حساب می‌آید. ناگفته نماند که ترکیبات به کار رفته در ساختار این محصول ضمن کاهش قیمت آن سبب عملکرد عالی لنت‌های سرامیکی نیز خواهد شد.

 

لنت فلزی

لنت فلزی که تحت عنوان لنت زینتری نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از بهترین لنت ترمزهای ایرانی بوده که از گیرایی بسیار بالایی برخوردار است. البته باید توجه داشته باشید که این لنت‌ها به علت بهره‌گیری از میزان فلز بالا، سبب ایجاد سر و صدای زیادی می‌شوند. لنت‌های فلزی با محیط‌های بیش از اندازه مرطوب و یا خیلی خشک سازگاری نداشته و عملکرد درستی ارائه نمی‌دهند. این لنت‌ها از استحکام و دوام بالایی برخوردار بوده برای اکثر خودروها مناسب هستند.

 

لنت فلزی

 

لنت نیمه فلزی

لنت‌های نیمه فلزی که تحت عناوین دیگری نظیر لنت‌های کم فلز، نیمه متالیک و نیمه زینتری نیز شناخته می‌شوند، جزو لنت‌های میان‌رده به حساب می‌آیند. میزان سایش، ایجاد صدا و کیفیت و نحوه عملکرد این لنت‌ها به گونه‌ای بوده که می‌توان بر آن‌ها برچسب میان رده زد. قیمت این لنت‌ها به نسبت لنت‌های سرامیکی ارزان‌تر بوده و در مقایسه با لنت‌های ارگانیک گران‌تر هستند. کیفیت این لنت‌ها امکان استفاده از آن‌ها در شرایط مختلف را فراهم کرده است.

 

نکات مهم خرید لنت ترمز ایرانی

چنانچه قصد شما از خرید بهترین لنت ترمزهای ایرانی، استفاده زیاد از سیستم ترمز بوده و می‌دانید که قرار است زیاد ترمز بگیرید، لنت ترمز سرامیکی بهترین گزینه خرید برای شما است. عموماً این نوع از لنت‌های ترمز در ماشین‌های مسابقه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و احتمالاً می‌دانید که در پیست‌های اتومبیل‌رانی از سیستم ترمزگیری بسیار زیاد استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید سیستم ترمزگیری خودروی خود را قدرتمند کنید، لنت‌هایی که در آن‌ها از درصد زیادی فلز استفاده شده است، گزینه بسیار خوبی هستند. این نوع از لنت‌ها در مقایسه با سایر لنت‌ها دیرتر پودر شده و از طول عمر بالاتری برخوردارند. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که در این لنت‌ها مقدار زیادی براده فلزات وجود دارد که سبب کاهش طول عمر دیسک چرخ می‌شوند. اگر جزو افرادی هستید که از ترمز زیاد استفاده می‌کنید، این لنت‌ برای شما جزو بهترین لنت‌ ترمزهای ایرانی نیست؛ چرا که سریعاً داغ کرده و میزان سر و صدایی که ایجاد می‌کند زیاد است.

مورد بعدی که لازم است هنگام خرید بهترین لنت ترمزهای ایرانی در نظر داشته باشید، قیمت لنت است. لوازم یدکی ارزان قیمت معمولاً از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و خرید چنین قطعات و لوازمی نه‌تنها اقتصادی نیست، بلکه باعث خسارت به سایر بخش‌های اتومبیل می‌شود. چنانچه با خودروی خود مسافت طولانی رانندگی نمی‌کنید، لنت ترمز ارگانیک می‌تواند انتخابی اقتصادی و مناسب برای شما باشد.

 

بهترین برند ایرانی لنت ترمز

اکنون که با نکات خرید بهترین لنت ترمزهای ایرانی آشنا شدید، ممکن است بپرسید که بهترین برند لنت ترمز ایرانی کدام است؟ در ادامه به معرفی برخی از بهترین مارک لنت ترمز ایرانی می‌پردازیم:

 

لنت ترمز ایرانی پارس

 

لنت ترمز ایرانی پارس

 

برند لنت پارس یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین برندهای تولیدکننده بهترین لنت ترمزهای ایرانی در خاورمیانه بوده که لنت‌هایی با کیفیت بالا برای خودروهای سبک و سنگین طراحی، تولید و عرضه می‌کند. شایان ذکر است محصولات ارائه شده توسط این برند ایرانی از تکنولوژی‌ به‌روز و استاندارد جهانی بهره‌گیری می‌کنند.

 

لنت ترمز رالدک

لنت رالدک یکی از تولیدات شرکت پارسیان قطعه سپهر بوده که جزو برندهای شناخته شده و با کیفیت در زمینه تولید لنت ترمزهای ایرانی مرغوب در ایران محسوب می‌شود. لنت‌های تولید شده توسط این برند نیز مطابق با استانداردهای جهانی و با استفاده از فناوری‌های به روز و مدرن تولید می‌شوند. از جمله ویژگی‌های لنت‌های رالدک می‌توان به طول عمر بالا، ترمزگیری نرم و یکنواختی اشاره کرد.

 

لنت ترمز VIP

یکی دیگر از بهترین لنت‌ ترمزهای ایرانی تولیدی داخلی، لنت ترمز VIP بوده که به لطف بهره‌گیری از متریال و فرمولاسیون مدرن و مواد کربنی از میزان چسبندگی مناسب برخوردار است و به علت نرمی کربن از ایجاد خراش و آسیب به دیسک جلوگیری خواهد کرد. ناگفته نماند که این لنت‌ها هنگام ترمزگیری هیچ‌گونه صدای اضافی تولید نمی‌کنند.

 

لنت ترمز جهان لنت

 

لنت ترمز جهان لنت

 

جهان لنت یکی دیگر از برندهای تولیدکننده بهترین لنت ترمزهای ایرانی بوده که فعالیت خود را در سال ۱۳۷۸ در زمینه تولید قطعات اصطکاکی مورد استفاده در صنایع مختلف آغاز کرد. حوزه فعالیت این برند با راه‌اندازی و بهره‌برداری و با نصب تجهیزات لنت ترمز دیسکی خودروهای سواری توسعه پیدا کرد؛ به طوری که امروزه این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین برندهای تولیدکننده لنت‌های ترمز دیسکی و کفشکی برای خودروهای سواری در ایران شناخته می‌شود.

 

سوالات متداول

1- مهم‌ترین فاکتور در کیفیت بالای بهترین لنت‌ ترمزهای ایرانی چیست؟

لنت ترمز ایرانی باید بتواند اصطکاک لازم به منظور متوقف کردن خودرو را ایجاد کند. علاوه‌بر این، لنت مورد نظر باید تا آخر به خوبی و به طور کامل پودر شود. این نوع از لنت ترمزها باکیفیت بوده و سبب افزایش عمر دیسک چرخ می‌شوند و همچنین بدون صدا هستند.

2- منظور از شیشه کردن لنت ترمز چیست؟

لنت ترمزهایی که از کیفیت مرغوب برخوردار نیستند، پس از چند روز استفاده سر و صدای گوش خراشی ایجاد کرده که اصطلاحاً به آن شیشه کردن لنت می‌گویند. لازم به ذکر است که لنت‌های با کیفیت بالا هرگز شیشه نخواهند کرد.

3- بهترین زمان تعویض لنت ترمز چه موقعی است؟

به طور معمول پس از تمام شدن عمر مفید لنت هنگام ترمز کردن به علت برخورد فلز روی فلز صدای ناخوشایندی ایجاد شده که در این صورت می‌بایست سریعاً اقدام به تعویض آن کرد. پیشنهاد می‌شود لنت ترمز را به صورت ماهیانه مورد بررسی قرار دهید و پس از ۵۰ درصد استفاده نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

سخن پایانی

خرید و استفاده از بهترین لنت ترمزهای ایرانی این شرایط را مهیا می‌کند تا سیستم ترمزگیری خودروی شما در صورت تغییرات دمایی بهترین عملکرد را از خود نشان داده و از طول عمر بالاتری برخوردار باشد. علاوه بر این، استفاده از لنت ترمز باکیفیت امنیت ماشین و سرنشینان آن را نیز تضمین خواهد کرد. هنگام خرید بهترین لنت ترمزهای ایرانی لازم است که با انواع مختلف لنت‌های موجود در بازار و ویژگی‌های هر یک از آنان آشنا شوید. لنت‌ها در مدل‌های سرامیکی، ارگانیک، فلزی و نیمه فلزی در بازار قابل خرید هستند. ضمن آشنایی با انواع لنت‌ها، در نظر گرفتن مشخصات لنت ترمز خوب مثل عدم ایجاد صدای ناخوشایند و دیر پودر شدن حائز اهمیت خواهد بود.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment