0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

علت بالانس نشدن لاستیک

زمان مورد نیاز برای مطالعه 22 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/06/01
نظرات وبلاگ 0

بالانس تایر که به عنوان تنظیم متعادل چرخ های خودرو نیز شناخته می شود، توزیع ناهموار وزن را اصلاح می کند. در واقع اگر چرخ های خودرو بالانس نباشند برخی مشکلات کوچک و بزرگ نظیر: لرزش، سایش بیش از حد لاستیک، آسیب به سیستم کلی و... از جمله علت بالانس نشدن لاستیک خودرو محسوب می شوند.

علت نامتعادل بودن لاستیک ها چیست؟

تنظیم چرخ

به طور کلی رینگ ها و لاستیک های خودرو کفش های اتومبیل شما هستند. مهم نیست که چه مقدار گشتاور، تکنولوژی و... در اختیار دارید. زمانی که چرخ های خودرو تنظیم نباشند و آسیب ببینند سواری مناسبی نخواهید داشت. ایراد در رینگ ها و همچنین تنظیم نبودن آن موجب ایجاد خلل در عملکرد صحیح خودرو می شود، تنطیم چرخ ها با اهداف و محاسبات دقیق مهندسی می شوند، به طور کلی تنظیم چرخ های خودرو در ۴ زاویه مختلف انجام می شود؛ تو، کینگ، کمبر و کستر. در صورت تنظیم صحیح هرکدام طول عمر قطعات افزایش خواهد یافت، همچنین به پایداری و کیفیت سواری لاستیک ها کمک خواهد کرد.

چاله ها

برای همه افرادی که از وسیله نقلیه استفاده می کنند، ثابت شده است که چاله علت بالانس نشدن لاستیک می باشد و می تواند به خودرو آسیب های جدی وارد کند. حتی اگر سعی کنید از این آسیب ها جلوگیری کنید بازهم تا حدودی تاثیر گذار خواهند بود، البته مدتی طول می کشد تا این مشکلات دیده شوند. در نتیجه دو عامل مهم وجود دارد که بر شدت و نوع آسیب چاله به خودرو تاثیر مستقیمی می گذارد: ۱سرعتی که با چاله برخورد کردید۲عمق گودال چه مقدار بوده است.

ضربه های برخورد کننده (ضربه به حاشیه، گلگیرها)

وقتی حرف از مکان هایی مثل حاشیه خیابان یا چاله می شود، باید گفت که لاستیک و رینگ ماشین یکی از اجزای آسیب پذیر خودرو محسوب می شوند. برخورد با حاشیه و چاله ها موجب تورم لاستیک، نامتعادل شدن چرخ ها، سوراخی تایر و همچنین از بین رفتن آج می شود. علاوه بر این ممکن است در صورت برخورد و شدت ضربه رینگ ها دچار مشکل شده و ساییدگی ناهموار در لاستیک احساس شود.

فرسودگی طبیعی

خودرو دارای اجزای مهم و ضروری بسیار زیادی است اما لاستیک ها مهم ترین اجرای ماشین محسوب می شوند که در صورت نبودن خودرو قادر به حرکت نیست. اما لاستیک ها به مرور زمان دچار فرسایش طبیعی می شوند و شکل اولیه خودشان را از دست می دهند، همچنین این فرسایش علت بالانس نشدن لاستیک می باشد و بر سیستم کلی خودرو تاثیر می گذارد. برای داشتن یک ماشین صحیح و سالم، همیشه باید مراقب باشید قطعات آن مخصوصا لاستیک ها فرسوده نشوند. در هر حال باید هر چند وقت تایرها را بررسی کنید و از فرسایش طبیعی آن ها آگاه باشید. حتی اگر ماشین مدت زیادی را در پارکینگ باشد بازهم دچار فرسایش خواهد شد.

رانندگی نادرست و پرسرعت

رانندگی دارای برخی اصول و قواعد است که همه باید از آن ها پیروی کنند، چرا که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. اگر این اصول را پشت گوش بیندازید در زمان رانندگی درگیر رفتارها و عادت هایی می شوید که کاملا مخاطره آمیز هستند. برخی از کارها علت بالانس نشدن لاستیک خودرو می باشند، پس بهتر است که از انجام آن ها پرهیز کنید. ترمز ناگهانی، بالابردن دور موتور زمان سردی پیشرانه، رانندگی نامناسب و‌... از مواردی هستند که تعادل لاستیک ها را برهم می زنند.

بارهای سنگین

خودروهای سواری برای جابه جایی بار ساخته نشده اند، بلکه فقط برای سوار شدن مناسب هستند. افراد باید سعی کنند هنگام جابه جایی بار از ماشین های مخصوص حمل بار استفاده کنند در غیر این صورت مشکلات زیادی مثل نامتعادل شدن لاستیک ها و... برای خودرو رخ می دهد. در واقع هر ماشین پهنای لاستیک مشخصی دارد، مثلا در خودروهای مخصوص حمل‌بار هرگز لاستیک های باریک به چشم نمی خورند، چرا که توانایی حمل بار سنگین را ندارند. اما در خودروهای سواری در سطح شهر پهنای باریکی از لاستیک دیده می شود.

قطعات سیستم فرسوده/تعویض شده

در هر خودرویی قطعاتی وجود دارد که نقش هرکدام برای حرکت خودرو بسیار حیاتی و مهم است. هریک از قطعات بر کیفیت عملکرد ماشین تاثیر می گذارند، برخی از قطعات دارای عمر کوتاهی هستند و با گذشت مدتی از کارکرد آن ها باید تعویض شوند تا از استهلاک و عملکرد نامناسب خودرو جلوگیری شود. اگر قطعات سیستم فرسوده شوند قطعا بر تعادل و بالانس بودن تایرها تاثیر منفی خواهند گذاشت.

لاستیک های نامتناسب

رینگ و لاستیک یکی از اجزای مهم خودرو هستند. رینگ و لاستیک هردو بر عملکرد خودرو تاثیر می گذارند، علاوه بر این اگر خودرو لاستیک مناسبی داشته باشد قطعا کنترلش راحت تر خواهد شد. لاستیک های مناسب عملکرد عالی را در حرکت خودرو نشان می دهند. سعی کنید بهترین و مناسب ترین نوع لاستیک و رینگ را برای خودرو خود انتخاب کنید تا عملکرد ماشین را بهبود ببخشید و از نامتعادلی و دیگر آسیب های تایر جلوگیری کنید و مجبور نباشید در زمان کم تایرها را تعویض کنید. هرگز به سراغ برندهای ناشناخته و ارزان قیمت نروید.

ساییدگی تایر

به طور کلی ساییدگی تایر باعث کم شدن عمر لاستیک می شود، در حالی که راننده انتظار هیچ حادثه ای را از سوی ماشین ندارد، به طور ناگهانی با ترکیدگی یا ساییدگی تایر روبه رو می شود. بیشتر در خودروهای قدیمی شاهد ساییدگی خودرو خواهیم بود، که دلایل مختلفی برای لت بالانس نشدن لاستیک وجود دارد. یکی از عمده ترین مشکلات ساییدگی لاستیک در خودروهای قدیمی تر بهم خوردن زاویه های تنظیم خودرو است، اگر تعمیر خودرو را به تعمیرکار غیر مجربی بسپارید، اندازه ها به درستی رعایت نمی شوند یا دقیق تنظیم نمی شوند که به مرور زمان سایش تایر را به همراه خواهد داشت.

ساییدگی تایر-رابستون

مزایای تعویض لاستیک

    • ایمنی

      داشتن مجموعه ای جدید از لاستیک ها، ایمنی را برای 65000 تا 100000 مایل بعدی از عمر خودرو (بسته به درجه ساییدگی آج تایر) فراهم می کند. در عین حال، لاستیک های جدید توانایی وسیله نقلیه شما را برای توقف، حرکت افزایش می دهند. با صرف هزینه ای جهت تعویض لاستیک در هر شش یا هفت سال، می‌توانید لاستیک‌های کاملاً جدید داشته باشید، که یک امتیاز برای یک تجربه رانندگی ایمن و سالم است.

    • افزایش کارایی

      مسافتی که طول می کشد تا شما با ماشین طی کنید همچنین سرعتی که در جاده حرکت می کنید تا حدودی به کیفیت لاستیک شما بستگی دارد. لاستیک های خوب تعیین می کنند که وسیله نقلیه شما چقدر قدرت دارد و این که آیا می توانید به اندازه کافی سریع ترمز کنید تا با خیال راحت ماشین را کنترل کنید یا خیر. اکثر لاستیک ها عملکرد خوبی دارند و از ترکیبات چسبنده با آج مناسب ساخته شده اند. در زمان خرید لاستیک دقت کنید که لاستیک را مناسب با فصل انتخاب کنید تا رانندگی برای تان خیلی سخت نباشد.

    • مسافت پیموده شده بهتر

      وضعیت لاستیک های شما می تواند علت بالانس نشدن لاستیک بوده و همچنین بر مصرف سوخت شما تأثیر بگذارد. اگر مجموعه ای از لاستیک های فرسوده با الگوی آج ناهموار دارید، مسافت پیموده شده بنزین زیادی مصرف می کند، زیرا ماشین شما باید فشار بیشتری را برای حرکت‌ تحمل کند و همین امر موجب آسیب به لاستیک و حتی سیستم کلی ماشین می شود. برای بهترین نتیجه، لاستیک های خود را به درستی نصب و بالانس کنید و همیشه مطمئن شوید که آن ها را در حد مناسب باد کرده اید نه بیشتر و نه کمتر. همچنین، هر بار که لاستیک های فرسوده را تعویض می کنید، وسیله نقلیه خود را نزد یک تعمیرکار حرفه ای ببرید تا بالانس بودن آن ها را چک کند و اگر مشکل دیگری دارد رفع کند. این کار باعث می شود تایرهای جدید شما زود فرسوده نشوند و بهترین مسافت پیموده شده ممکن را برای شما فراهم کنند.

    • تجربه رانندگی بهتر

      در نهایت، آخرین مزیت لاستیک های جدید این است که با آج‌ها و طراحی‌های عمیق‌تر برای سفرهای طولانی بسیار مناسب هستند زیرا رانندگی نرم‌تری را برای راننده فراهم می‌کنند. همچنین، لاستیک های جدیدی که می خرید نسبت به لاستیک های قدیمی صدای کمتری دارند. هر دوی این عوامل برای کسانی که رفت و آمد طولانی در جاده دارند یا اغلب سفرهای طولانی را انجام می دهند، بسیار مناسب است. لاستیک های فرسوده و آسیب دیده باعث خستگی راننده و تجربه ناخوشایند او می شوند. لاستیک ها در حین رانندگی گرم می شوند، به ویژه زمانی که خورشید در جاده های آسفالته در تابستان می تابد. گرمای بیش از حد علت اصلی آسیب لاستیک است.

    • کشش و هندلینگ بهبود یافته

      لاستیک های با کارایی بالا چسبندگی بهتری دارند، بنابراین می توانند فاصله ترمز و هندلینگ را بهبود بخشند. این امر ایمنی رانندگی را بیشتر می کند. لاستیک های با کارایی بالا به گونه ای طراحی شده اند که هندلینگ و چسبندگی عالی را در سرعت های بالا ارائه دهند. آن ها این کار را با سطح تماس با جاده انجام می دهند. این امر امنیت بالاتری را برای خودروهای اسپرت ارائه می دهد. طرح های آج لاستیک ها در انواع مختلفی هستند که برخی از آن ها برای روزهای بارانی مناسب هستند و رانندگی در شرایط برفی و بارانی را آسان می کنند.

      برخی دیگر لاستیک های تمام فصل هستند که برای محیط های مختلف آب و هوایی مناسب هستند. شرکت‌های لاستیک‌ سعی می کنند تا بتوانند لاستیک هایی با کارایی بالا تولید کرده و به دارندگان خودروهای معمولی و دوستداران خودرو ارائه دهند. اما قیمت لاستیک های باکیفیت و درجه یک بسیار بالاتر از لاستیک‌های معمولی است. علاوه بر این، لاستیک های با عملکرد فوق العاده بالا برای همه وسایل نقلیه یا رانندگان مناسب هستند. به دلیل استفاده از ترکیبات نرم تر در لاستیک های معمولی، آج آن ها سریعتر ساییده می شود. به معنی که ممکن است برای رانندگانی که روی مصرف سوخت، عمر لاستیک و... حساس هستند و یا فقط در مسافت های کوتاه رانندگی کنند، مناسب نباشند. همه محصولات این کاستی ها را ندارند. برای انتخاب زمان بیشتری صرف کنید، که گاهی اوقات می توانید لاستیک های با کارایی بالا و مقرون به صرفه و بادوامی را خریداری کنید. هنگام خرید لاستیک، مصرف کنندگان باید نیازهای خود را در نظر بگیرند. برخی از فروشندگان لاستیک مایلند مزایا و معایب هر لاستیک را به مصرف کنندگان بگویند تا به آن ها در تصمیم گیری کمک کنند.

مزایای تعویض لاستیک-رابستون

تولید و ساخت رینگ

ریخته گری: شامل ریختن فلز مذاب در قالب رینگی شکل است. این فرآیند نسبتاً ارزان است اما یک رینگ بادوام و سبک را به همراه دارد. متأسفانه، تعمیر آن ها ممکن است دشوار باشد. شکل دهی با شروع فرآیند ریخته گری کم فشار انجام می شود. سپس یک دستگاه با حرارت/فشار بالا حلقه های بیرونی رینگ را ایجاد می کند. این رینگ ها سبک‌تر و قوی‌تر از رینگ های ریخته‌گری هستند در حالی که قیمت نسبتاً پایینی دارند. اکثر این فرآیندها یک رینگ سبک وزن ایجاد می کنند. روش آهنگری چگالی و دوام رینگ را افزایش می دهد در حالی که ریخته گری یک گزینه کم هزینه است.

تفاوت بین رینگ ها چیست؟ بهترین نوع کدام است؟

رینگ ها می تواند موضوعی داغ برای علاقه مندان به خودرو باشند. برخی از مردم فکر می کنند که رینگ های بزرگ در یک ماشین زشت به نظر می رسند در حالی که برخی دیگر هر زمان که یک ماشین جدید می خرند، رینگ های استوک خود را با رینگ های جدید جایگزین می کنند. به طور کلی انتخاب و خرید رینگ به خود فرد بستگی دارد. در نهایت نوع رینگ‌هایی که تصمیم می‌گیرید خریداری کنید بستگی به این دارد که کدام نوع را جذاب می‌بینید و چقدر مایل به خرج کردن برای خرید هستید، البته توجه کنید که علت بالانس نشدن لاستیک نیز تاحدودی به انتخاب نادرست رینگ بستگی دارد.

چگونه سایز رینگ خود را اندازه گیری کنیم

قبل از خرید رینگ جدید، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید:

  • عرض
  • قطر
  • انحراف
  • پس از فاصله
  • الگوی پیچ

علائم خرابی و بالانس نبودن لاستیک

یکی از اولین و قابل توجه ترین نشانه هایی که مشخص می کند رینگ خودروی شما خراب شده این است که لاستیک شما نمی تواند هوا را برای مدت طولانی نگه دارد. اگر لاستیک پنچر نشده باشد و میل سوپاپ نشتی نداشته باشد، ممکن است رینگ‌های شما فرسوده شده باشند و همین امر علت بالانس نشدن لاستیک باشد. در بسیاری از مواقع، می‌توانید لاستیک را دوباره باد کنید تا در طول شب یا پس از چند ساعت رانندگی باد آن کم نشود. یکی دیگر از نشانه های فرسوده بودن رینگ ها این است که در فرمان خود لرزشی احساس می کنید. (سایر مشکلات لاستیک نیز می تواند باعث لرزش شود، بنابراین رینگ ها را به همراه چرخ ها بررسی کنید.) همچنین ممکن است متوجه ساییدگی در لاستیک‌های خود شوید.

علائم خرابی و بالانس نبودن لاستیک-رابستون

علت بالانس نشدن لاستیک

بالانس لاستیک، توزیع ناهموار وزن در چرخ ها را اصلاح می کند. زمانی که چرخ‌های شما به درستی متعادل نباشند، می‌توانند منجر به لرزش، سایش بیش از حد لاستیک، آسیب به رینگ و سایر مشکلات شوند. بالانس بودن لاستیک ها تضمین می کند که وزن به طور مستقیم در همه لاستیک ها پخش می شود و تایر به طور یکنواخت می چرخد. در صورتی که لاستیک ها بالانس باشند با وزن ناهماهنگ مقابله می شود. اگر مجموعه ای از ترازوها را تصور کنید، وقتی وزنه های سنگین را به یک طرف اضافه کنید، ترازو منحرف می شود. در نهایت، اگر به اندازه کافی وزن کوچکتر به هردو طرف اضافه کنید ترازو دوباره صاف شود.

وزنه های زیادی اضافه کنید و ترازو به دیگری خم می شود. بالانس لاستیک هم به همین صورت عمل می کند. لاستیک ها به مرور زمان به دلیل شرایط جاده ناهم تراز می شوند. برخورد با چاله، حاشیه یا حتی سرعت گیر، همگی از مشکلات رایجی هستند که می توانند به ناهم ترازی لاستیک ها منجر شوند. بنابراین توصیه می شود که لاستیک خود را بررسی کنید تا علت بالانس نشدن لاستیک را کشف کرده و تعمیر کنید، هر سال انجام این کار می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود زیرا با جلوگیری از خرابی لاستیک هایی که به درستی تراز شده اند، می توانید در وقت و هزینه های خودتان صرفه جویی کنید.

دلایل مهم برای بالانس کردن لاستیک ها

لاستیک های خوب سواری نرم تری به شما می دهند. شاید بزرگ‌ترین یا قابل‌توجه‌ترین مزیت بالانس کردن لاستیک‌ها این باشد که خودروی شما نرم‌تر شود. زمانی که لاستیک‌های شما باهم ناهماهنگ شوند، ممکن است متوجه لرزش خودرو خود شوید. این ارتعاشات به ویژه زمانی که به سرعت (اغلب بالای 50 مایل در ساعت) در بزرگراه می‌رسید مشاهده می شوند. اگر در بزرگراه متوجه لرزش فرمان خود شدید، این نشانه ای است که باید لاستیک های خود را بررسی کنید. بررسی لاستیک‌ها این ارتعاشات را به طور کامل کاهش می‌دهد یا از بین می برد و به شما یک سواری خوب و روان می‌دهد.

    • عمر لاستیک های خود را افزایش دهید

      در واقع لاستیک های نامتعادل زودتر فرسوده می شوند. بنابراین، جای تعجب نیست که فرسودگی و پارگی نیز می تواند عمر لاستیک های شما را کاهش دهد. زمانی که لاستیک‌های شما نامتعادل هستند، می‌لرزند که همین امر در آج لاستیک ها موجب فرسودگی سریع‌تر می شود.

    • از رینگ های خودروی خود محافظت کنید

      لاستیک های نامتعادل بیشتر در مسافت های پیموده شده برای مصرف بنزین و آج ها ضرر دارند. همچنین می تواند رینگ های خودروی شما را تحت تاثیر قرار دهند. این ارتعاشات در نهایت می توانند بر سیستم کلی خودروی شما تأثیر بگذارند. در حالی که بالانس کردن لاستیک‌های شما معمولاً یک کار سریع و تقریبا کم هزینه ای است اما نادیده گرفتن مشکل می‌تواند منجر به تعمیرات بسیار گران‌تر شود.

    • از سواری ایمن تر لذت ببرید

      مهمترین مزیت بالانس کردن تایرها این است که وسیله نقلیه شما بهبود می یابد. علت بالانس نشدن لاستیک به مسائل زیادی مربوط است و می توانند نقاط خطرناک و سایش لاستیک‌ را ایجاد کنند. این امر می تواند کنترل خودرو را به ویژه در سرعت های بالاتر سخت کند. تعمیر و نگهداری منظم مانند بالانس لاستیک کمک زیادی به اطمینان از این که وسیله نقلیه شما همیشه در بهترین حالت است می کند.

دلایل بالانس نبودن-رابستون

علائم بالانس نبودن لاستیک

  • خودرو در سرعت زیاد می لرزد
  • شاسی خودرو به طور غیرعادی در حال لرزش است
  • اگر خودرو در چاله افتاده باشد یا به جایی برخورد کرده باشد مشکلاتی در آن رخ می دهد. اما بالانس نبودن چرخ های خودرو عامل اصلی لرزش آن می باشد.

عدم بالانس بودن لاستیک ها

ناگفته نماند که یک لاستیک نامتعادل کیفیت سواری ناخوشایندی را ایجاد می کند. اما علاوه بر لرزش که معمولاً با تایرهای نامتعادل همراه است، ویژگی های هندلینگ لاستیک نیز به خطر می افتد. لاستیک نامتعادل می تواند منجر به افزایش و سایش آج شود. این امر به ویژه در مورد لاستیک هایی که به طور نامناسب باد شده یا مشکلات دیگری نظیر؛ تاب رینگ، تورم و... را دارند صادق است. با این حال، ساییدگی بیش از حد آج را می توان به تعادل ضعیف و بالانس نبودن لاستیک ربط داد.

در صورت عدم کنترل و تعمیر علت بالانس نشدن لاستیک ، سایش ناهموار می تواند لرزش هایی ایجاد کند که نه تنها با گذشت زمان بدتر می شوند، بلکه احتمال خرابی لاستیک را نیز افزایش می دهند. هنگامی که لاستیک های شما نامتعادل هستند، واضح است زیرا ممکن است هنگام رانندگی با خودرو خود متوجه یک یا چند مورد مشکل شوید که حین رانندگی رخ می دهند. به محض مشاهده هر یک از علائم زیر، چرخ‌ها و لاستیک‌های خود را فوراً چک کرده و در صورت نیاز آن ها را تنظیم کنید. یکی از علائم مهم برای نامتعادلی لاستیک ها لرزش فرمان است.

البته کمی اختلاف وزن روی لاستیک برای ایجاد لرزش کافی است. هنگامی که عدم تعادل با فرسودگی لاستیک ها همراه شود میزان لرزش افزایش می یابد و کل کابین وسیله نقلیه شما از جمله بدنه، کف، صندلی های جلو و عقب را تحت تاثیر قرار می دهد. سایر مشکلات نیز می توانند باعث ایجاد لرزش شوند، مانند لاستیک آسیب دیده یا مشکلات در قسمت های دیگر خودرو تشخیص سریع مشکل برای جلوگیری از یک موقعیت خطرناک بسیار مهم است. لاستیک‌های نامتعادل فشار بیشتری به موتور وسیله نقلیه شما وارد می‌کنند، زیرا مقاومت ایجاد شده توسط عدم تعادل موتور را مجبور می‌کند تا برای حفظ حرکت خودرو سخت‌تر کار کند. در نتیجه، موتور برای حفظ عملکرد خود در این شرایط به سوخت بیشتری نیاز دارد، بهتر است قبل از این که مشکلات متعددی در خودرو رخ دهد هر ماه آن را چک کنید و از بروز هر گونه مشکل جلوگیری کنید.

چه زمانی باید نگران لاستیک های خود باشید؟

هم ترازی تایر، زوایای لاستیک را تصحیح می کند تا به شکلی مناسب و مورد انتظار با سطح مطابقت داشته باشد و هم تراز باشد. در همین حال، بالانس کردن لاستیک، توزیع وزن را روی لاستیک ها و چرخ های شما یکسان می کند. شما باید توجه زیادی به وسیله نقلیه خود داشته باشید. لرزش در فرمان، صندلی و سایر نواحی می تواند نشان دهنده این باشد که لاستیک شما باید توسط تعمیرکار چک شود.

لاستیک های شما باید بعد از تعمیر به طور مرتب هر چند وقت چک شوند تا علت بالانس نشدن لاستیک در آن ها دیده نشود و اگر ایرادی داشت حتما به تعمیرکار اطلاع دهید در غیر این صورت خرابی های خسارت زایی به وجود خواهند آورد. ابتدا باید متوجه شوید که لرزش در کدام منطقه خودرو است و کدام تایر باید بررسی شود. چاله ها و دست اندازها می توانند به رینگ ها، چرخ ها و بالانس خودرو آسیب جدی وارد کنند. مهمتر از همه ایمنی ماشین را به خطر بیندازند. بالانس بودن لاستیک ها برای رانندگی ایمن مهم است زیرا بارها و فشار وارد بر رینگ خودرو را کاهش می دهد و در عین حال هندلینگ خودرو را نیز بهبود می بخشد.

چرا تایرهای خودرو باید بالانس باشند؟

  • سواری نرم و راحت

    رینگ های بی عیب و سالم به لاستیک ها کمک می‌کنند تا نرم بچرخند. اگر لاستیک‌های شما به درستی بالانس نباشند، چرخش‌های لاستیک در حین رانندگی، نیرو را از رینگ ها خارج می‌کنند. این بی نظمی می تواند منجر به یک رانندگی سخت یا حتی آسیب به وسیله نقلیه شما شود. البته سازندگان تایرهای جدید را قبل از فروش با ایمنی زیاد می‌سازند تا حداقل ویژگی‌ها را داشته باشند، مانند سوراخ در رینگ برای میل سوپاپ یا درزهای لاستیک، با افزایش عمر لاستیک ها، به دلیل عادات مختلف رانندگی، بیشتر اوقات باید لاستیک ها تعویض شوند.

  • تفاوت وزن

    اکثر مردم می‌دانند که لاستیک‌هایشان به دلیل عادت‌های بد رانندگی‌شان فرسوده می‌شوند. فرسودگی لاستیک یکی از دلایلی است که نشان می دهد باید لاستیک های خود را تعویض کنید. با این حال، بالانس نبودن لاستیک ها باعث تفاوت وزن در سراسر دور تایر می شود. مکانیک ها با نصب وزن های کوچک در امتداد رینگ، این تفاوت وزنی را حل می کنند. لاستیک ها باید به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری معمول شما در نظر گرفته شوند، با جلوگیری از مشکلات ناشی از نامتعادل بودن لاستیک ها و همچنین تعویض آن ها و تعمیرات بالقوه در هزینه خود صرفه جویی کنید.

3 چیز که بر روی لاستیک تاثیر می گذارد

    • مسائل خارجی

      لاستیک ها ممکن است به دلیل مشکلات کلی خودرو نامتعادل شوند، در برخی مواقع سیستم خودرو ممکن است وزن را به صورت نابرابر در سراسر تایر توزیع کند، که باید در هنگام تنظیم مجدد بالانس کردن لاستیک ها مورد توجه قرار گیرد.

      با این حال، اکثر لاستیک ها به دلیل نحوه رانندگی خودرو آسیب می بینند. برخی از عادات بد رانندگی می توانند علت سایش شدید لاستیک ها باشند.

    • برخورد به چاله ها و حاشیه ها

      برخورد با چاله‌ها یا حاشیه‌ها می‌تواند باعث افتادن وزنه‌هایی شود که روی لاستیک شما محکم شده‌اند، و برای بالانس بودن لاستیک ها کاربرد دارند، که برخورد با چیزی می‌تواند تعادل لاستیک شما را از بین ببرد. این ضربه‌های کوچک نیز می‌توانند باعث شوند که شما از مسیرخارج شوید و همچنین باعث نامتعادل شدن لاستیک‌ها شوند.

    • آب و هوا

      یکی از بی ضررترین راه های عدم تعادل لاستیک ها به دلیل آب و هوا است. زمانی که فصل تغییر می کند، هوای سرد باعث می شود تایرها کم باد شوند و شرایط لاستیک با جاده را تغییر می دهد. حتی چند روز رانندگی با لاستیک های کم باد باعث ساییدگی غیرعادی آج لاستیک می شود که می تواند باعث عدم بالانس بودن و کارکرد خوب آن ها شود.

عوامل موثر بر لاستیک-رابستون

چه زمانی باید چرخ های خود را بالانس کنید؟

در نهایت رانندگی با چرخ های نامتعادل موضوع فاجعه باری نیست که در کوتاه مدت بسیار خطرناک باشد. با این حال، ادامه این مشکل در درازمدت می‌تواند باعث ایجاد مشکل در پایداری کلی خودرو شما شود. پرداختن به موضوع نامتعادلی بهتر است در اوایل زمانی انجام شود که معمولاً تعمیر ارزان تر است. یافتن علت بالانس نشدن لاستیک توسط یک مکانیک نوعی تعمیر منظم است که خرابی لاستیک را بررسی کرده و آن ها را تعمیر می کند. اگر احساس می‌کنید که هندلینگ شما کمی خاموش است، خودرو خود را برای معاینه پیش میکانیک ببرید تا مشکل را برطرف کند. در حالی که لرزش به تنهایی ممکن است دلیلی برای بالانس‌نبودن لاستیک ها نباشد، همچنین شما می توانیدبا اولین علائم جلوی مشکلات دیگر را بگیرید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment