0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

آشنایی با انواع برند لاستیک ایرانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 19 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/12/24
نظرات وبلاگ 0

مقدمه

تایر یکی از مهم‌ترین ملزومات مصرفی خودرو است که طی بازه‌های زمانی منظم بایستی نسبت به تعویض آن اقدام کرد. به همین دلیل مصرف‌کنندگان نیاز دارند تا اطلاعات خود در مورد انواع برند لاستیک ایرانی و خارجی را همواره به‌روزرسانی کنند. در نتیجه مشتریان به منبع اطلاعاتی برای معرفی انواع لاستیک ایرانی و خارجی نیاز دارند تا آن‌ها را به سمت خرید بهترین تایر ممکن هدایت کند.

به دلیل شرایط متغیر بازار امروز، تمایل به خرید لاستیک ایرانی از سوی مصرف کنندگان در حال افزایش است. تولیدکنندگان تایر ایرانی نیز موفق شده‌اند تا طی دهه‌های اخیر محصولات خود را به سطح قابل قبولی از تنوع و کیفیت ارتقا دهند. از این‌رو در نوشتار امروز به بررسی این تایرها خواهیم پرداخت تا متوجه شویم که کدام لاستیک ایرانی بهتر است!

تفاوت لاستیک های ایرانی و خارجی

پیش از معرفی انواع لاستیک ایرانی یا انواع برند لاستیک ایرانی، لازم است تا نگاهی به تفاوت‌هایی تایر ایرانی و خارجی داشته باشیم. بزرگترین تفاوت محسوس لاستیک‌های ایرانی و خارجی، قیمت آن‌ها است. قیمت لاستیک ایرانی همواره از مشابه خارجی خود کمتر است و همین مسئله سبب می‌شود تا افراد بسیاری به خرید لاستیک ایرانی روی بیاورند.

تفاوت دیگر لاستیک ایرانی و خارجی، نحوه دسترسی به آن‌ها است. دسترسی به لاستیک ایرانی ساده‌تر از تایرهای خارجی است، چرا که شبکه توزیع تایرهای داخلی در کشور عملکرد قوی‌تری دارد؛ اما بزرگترین تفاوت لاستیک‌های ایرانی و خارجی که در نگاه اول چندان به نظر نمی‌رسد، جدیدتر بودن تاریخ تولید آن‌ها است. در واقع فاصله رسیدن تایرهای ایرانی به دست مصرف‌کننده داخلی بسیار کوتاه‌تر از تایرهای خارجی است. این مسئله هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید عمر مفید یک لاستیک پنج سال است. تایرهای وارداتی مدت زیادی را در مسیر رسیدن از کارخانه تولیدکننده به ایران سپری می‌کنند، در حالی که تایرهای داخلی طی مدت کوتاهی به دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسند.

تفاوت لاستیک های ایرانی و خارجی

 

چرا لاستیک ایرانی بخریم؟

بسیاری از مشتریان هستند که تمایل دارند تایر محبوب خود را از بین انواع برند لاستیک ایرانی انتخاب کنند. دلایل انتخاب این مشتریان متفاوت است و هر مصرف‌کننده با توجه به سبک تصمیم‌گیری خود لاستیک ایرانی را برای خرید انتخاب می‌کند. با این حال عمده‌ترین دلایل انتخاب لاستیک ایرانی از سوی مشتریان به شرح زیر هستند. 

دلیل نخست، لاستیک ایرانی قیمت مناسب‌تری دارد

قیمت یکی از عوامل تأثیرگذار بر خرید کالا از سوی مصرف‌کننده است و گاهی اوقات به مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری برای خریدن یا نخریدن یک کالا تبدیل می‌شود. طی چند سال اخیر و همگام با کاهش واردات لاستیک و افزایش قیمت ارزهای خارجی، قیمت لاستیک‌های خارجی در بازار به شدت افزایش یافته است؛ بنابراین گروه بزرگی از مشتریان تمایل به خرید لاستیک ایرانی پیدا کرده‌اند.

چرا لاستیک ایرانی بخریم؟

 

دلیل دوم، لاستیک ایرانی به راحتی در دسترس است

خودروهای ایرانی بر اساس استانداردهای دهه 1980 و 1990 میلادی توسعه یافته‌اند. استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر راهکاری مرسوم برای افزایش نرمی سواری و بهبود هندلینگ این خودروها بود؛ بنابراین بسیاری از مالکان خودروها در ایران نیز علاقه دارند تا تایرهای پهن‌تری را برای اتومبیل خود انتخاب کنند. در سوی دیگر تایرهای مرتبط با رینگ‌های بزرگتر به راحتی در دسترس کاربران قرار ندارند و مالکان خودروهای وارداتی یا چینی برای یافتن لاستیک‌های مطلوب خود به مشکل برخورد می‌کنند.

خوشبختانه در مورد انواع برند لاستیک ایرانی، چنین محدودیتی وجود ندارد. کاربران می‌توانند در هر زمان که بخواهند، تایرهای مناسب اتومبیل خود را در سایز استاندارد یا پهن خریداری کنند.

دلیل سوم، لاستیک‌های ایرانی از تنوع مناسبی برخوردار هستند

هنگام جستجو در بازار برای خرید تایر با سوالات متفاوتی مواجه خواهید شد. سوالاتی همچون کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟ یا بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟ مطرح شدن این سوالات نشان می‌دهد که تنوع مناسبی از برندهای لاستیک ایرانی در بازار وجود دارد؛ تا حدی که مشتریان به دنبال شناسایی بهترین برند برای انتخاب و خرید هستند. در واقع تنوع تایرهای تولید داخل به حدی افزایش یافته است که مشتریان همواره به معرفی انواع لاستیک ایرانی نیاز دارند.

فاکتورهای انتخاب لاستیک ایرانی

حال که با مزایای لاستیک ایرانی و دلایل انتخاب آن از سوی مشتریان آشنا شدیم، لازم است تا به یک پرسش کلیدی مالکان خودروها پاسخ دهیم. کدام لاستیک ایرانی بهتر است و کدام تایر ایرانی برای خودرو من مناسب خواهد بود؟

برای انتخاب لاستیک ایرانی مناسب، بایستی مشخصه‌های مختلفی را تحت نظر داشته باشید که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت.

فاکتور نخست، هدف خود را از خرید انتخاب کنید

مشتریانی که تایر ایرانی را برای خرید انتخاب می‌کنند به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول با هدف دستیابی به بهترین قیمت ممکن لاستیک ایرانی را برای خرید انتخاب کرده‌اند، در حالی که دسته دوم به دنبال بهترین و بالاترین کیفیت هستند. به همین دلیل لازم است تا انواع برند لاستیک ایرانی و محدوده قیمت هرکدام از آن‌ها را بشناسید. برخی از برندهای لاستیک ایرانی در ساخت تایرهای مقرون‌به‌صرفه و مشتری‌پسند تبحر دارند، در حالی که برخی دیگر تایرهای باکیفیتی را روانه بازار می‌کنند.

فاکتور دوم، محدوده بودجه را تعیین کنید

گام دوم پس از تعیین هدف خرید، مشخص کردن محدوده بودجه برای خرید لاستیک ایرانی است. در هر محدوده قیمتی تعدادی کالا برای استفاده در اتومبیل شما وجود دارد و به همین دلیل لازم است تا پیش از اقدام نهایی برای خرید، گزینه‌ها را تا حد امکان محدود کنید.

فاکتورهای انتخاب لاستیک ایرانی

 

فاکتور سوم، از تجربیات دیگر کاربران بهره ببرید

یکی از راه‌های دستیابی به بهترین نوع معرفی انواع لاستیک ایرانی، حضور در بازار و کسب اطلاع از فعالان حوزه لاستیک است. همچنین اگر بتوانید از افرادی که تجربه خرید لاستیک ایرانی دارند در مورد نحوه خرید و کالاهای انتخاب شده پرس‌وجو کنید، اطلاعات ارزشمندی را به دست خواهید آورد که شما را برای انتخاب منطقی راهنمایی می‌کند.

فاکتور چهارم، لاستیک را از محلی معتبر خریداری کنید

بسیاری از تولیدکنندگان تایر ایرانی، شبکه انحصاری توزیع کالای خود را دارند. می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌های تولیدکنندگان تایر ایرانی، در مورد نمایندگان انحصاری آن‌ها در استان‌های مختلف اطلاع کسب کنید. بسیاری از لاستیک‌های ایرانی دارای خدمات پس از فروش هستند و به همین دلیل توصیه می‌شود تا تایر ایرانی را از محل مناسب و مطمئن خریداری کنید.

معرفی بهترین برند های لاستیک ایرانی برای انواع خودرو

‌در این بخش به انواع برند لاستیک ایرانی خواهیم پرداخت تا بهترین برندهای ایرانی را از نظر کیفیت و قیمت به شما معرفی کنیم. معرفی انواع لاستیک ایرانی و قیمت آن‌ها به مشتریان کمک می‌کند تا خرید منطقی را با کمترین دردسرهای جانبی تجربه کنند.

ایران تایر

هنگامی که سخن از تایر ایرانی خوش‌قیمت به میان می‌آید، محصولات برند ایران تایر جایگاه ویژه‌ای نزد مشتریان دارند. این شرکت فعالیت خود را طی دهه 1340 خورشیدی آغاز کرد و تا به امروز تولید تایرهای خوش‌قیمت و مقرون به صرفه را ادامه می‌دهد. محصولات ایران تایر علاوه‌بر قیمت مقرون‌به‌صرفه از نظر توزیع نیز وضعیت مناسبی دارند. به همین دلیل انتخاب نخست مشتریان حساس به قیمت، محصولات ایران تایر است.

 

کویر تایر

کویر تایر یکی از تولیدکنندگان جوان لاستیک در ایران است که فعالیت خود را از سال 1377 خورشیدی آغاز کرد. محصولات کویر تایر در رده لاستیک‌های باکیفیت ایرانی قرار دارند و البته قیمت آن‌ها نیز در سطح بالاتری نسبت به تولیدات اقتصادی بازار قرار می‌گیرد. وجه تمایز محصولات کویر تایر، تنوع بالای آن‌ها است. لاستیک‌های کویر تایر در بازه رینگ 13 تا رینگ 19 اینچ تولید می‌شوند، بنابراین مالکان خودروهای وارداتی نیز قادر به استفاده از محصولات کویر تایر هستند.

یزد تایر

یزد تایر نیز یکی از تولیدکنندگان جوان و باکیفیت لاستیک‌های ایرانی است. تایرهای یزد تایر سطح مناسبی از کیفیت و نرمی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. به بیان بسیاری از مالکان خودروها، محصولات یزد تایر قابلیت رقابت کیفی با محصولات خارجی را دارند. تایرهای یزد تایر نیز از نظر قیمت در سطح بالاتری نسبت به محصولات اقتصادی قرار دارند.

معرفی بهترین برند های لاستیک ایرانی برای انواع خودرو

 

بارز

برند بارز یکی از نام‌های شناخته شده برای مشتریان ایرانی است. بارز در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده لاستیک در ایران است که دو خط تولید جداگانه در استان‌های کرمان و کردستان دارد. برند بارز توانست از طریق ارائه محصولاتی باکیفیت و خوش‌قیمت طی دهه 1380 و 1390 خورشیدی، توجه مشتریان بسیاری را نسبت به خود جلب کند. بارز علاوه بر تولید تایرهای سبک، تایر مخصوص خودروهای سنگین را نیز در مقیاس گسترده تولید می‌کند.

گلدستون

گلدستون نام تجاری محصولات آرتاویل تایر است که کارخانه آن در استان اردبیل قرار دارد. محصولات گلدستون از نظر تیراژ و تنوع در سطح محدودی قرار دارند اما قیمت آن‌ها بسیار رقابتی است. برای رانندگان تاکسی‌های عمومی یا اینترنتی که به تعویض سریع لاستیک نیاز پیدا می‌کنند، لاستیک گلدستون یک انتخاب معقول به شمار می‌رود 

دنا

بسیاری از افراد میانسال، برند دنا را با تبلیغات تلویزیونی آن در دهه 1380 به یاد می‌آورند. دنا یکی از قدیمی‌ترین نام‌های ایرانی صنعت لاستیک است که فعالیت خود را طی دهه 1350 آغاز کرد. دنا طی بازه کوتاهی موفق شد تا سهم مناسبی از بازار را در اختیار بگیرد اما امروزه مشتریان شناخت چندانی از محصولات آن ندارند. دنا در تولید تایر بر اساس استانداردهای قدیمی و همچنین لاستیک مناسب وانت بارها عملکرد مناسبی دارد، به همین دلیل تایر دنا برای رانندگان وانت بارها و خودروهای نیمه سنگین یک انتخاب محبوب به شمار می‌رود.

بهترین لاستیک ایرانی

جمع بندی

در این مقاله به معرفی انواع برند لاستیک ایرانی به همراه مزایا و معایب هرکدام پرداختیم. همچنین لاستیک‌های ایرانی را با تایرهای خارجی مقایسه کردیم تا دلایل خرید این تایرها از سوی مشتریان برای شما آشکار شود. بدیهی است که با ادامه شرایط فعلی، افراد بیشتری به خرید تایر روی خواهند آورد. همین مسئله تولیدکنندگان ایرانی را ناچار می‌کند برای پاسخگویی بهتر به نیاز بازار، سطح تنوع محصولات و همچنین تیراژ خود را افزایش دهند.

افزایش تمایل مشتریان به خرید تایرهای ایرانی را باید به فال نیک گرفت. در گذشته‌های نه چندان دور لاستیک ایرانی تنها یک انتخاب اقتصادی به شمار می‌رفت اما امروزه تایرهای ایرانی در انواع مختلف و قیمت‌های گوناگون روانه بازار شده‌اند. مطرح شدن پرسش این مقاله یعنی کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟ نشان می‌دهد که تایرهای ایرانی به سطح مناسبی از تنوع دست یافته‌اند و هرکدام از مشتریان می‌تواند با توجه به نیازهای خود محصولات یکی از برندهای ایرانی را انتخاب کند.

 

سوالات متداول

1- چگونه لاستیک سایز پهن را برای اتومبیل خود انتخاب کنیم؟

برای انجام این کار بهتر است تا با یک متخصص حوزه لاستیک مشورت کنید اما در حالت عادی می‌توانید تایرهایی با دو سایز بزرگتر از اندازه استاندارد را برای اتومبیل خود انتخاب کنید.

 

2- عمر مفید لاستیک چقدر است؟

به طور معمول عمر یک لاستیک حدود پنج سال است. هنگام خرید لاستیک باید به تاریخ تولید آن توجه داشته باشید، چرا که تایرهای انبار شده به مرور زمان دچار نابودی ساختار می‌شوند.

 

3- باد لاستیک در چه فاصله زمانی باید چک شود؟

متخصصان خودرو توصیه می‌کنند تا حداقل هر ماه یکبار، باد لاستیک‌ها چک شوند. شرایط جوی و میزان استفاده از خودرو تأثیر قابل توجهی بر سطح باد لاستیک‌ها دارد.

 

4- لاستیک را با هوای عادی پر کنیم یا نیتروژن؟

استفاده از نیتروژن برای پر کردن لاستیک‌ها باعث می‌شود تا آن‌ها پایداری بیشتری داشته باشند. با این حال نیتروژن به راحتی در دسترس کاربران قرار ندارد. به همین دلیل اگر از اتومبیل استفاده چندانی ندارید، می‌توانید تایرها را با هوای معمولی پر کنید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment