0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

رینگ توسان

زمان مورد نیاز برای مطالعه 17 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/11/06
نظرات وبلاگ 0

یکی از مهم‌ترین مسائلی که ذوق رانندگان را بر می‌انگیزاند، مسئله خرید رینگ است. بسیاری از رانندگان پس از خرید خودرو، با تغییر دادن شکل ظاهری خودرو یا تغییر ساختار فنی خودرو، لذت می‌برند. خودروها با استفاده از هزار و یک قطعه مختلف تعبیه شده‌اند که رینگ یکی از این قطعات است.

نوسانات بازار امروز و سطح انتظارت رانندگان باعث به وجود آمدن تغییر در استانداردهایی شده است که برای ساخت رینگ به کار گرفته می‌شوند. رینگ‌های خودرویی انواع مختلفی دارند که این انواع با توجه به نوع خودرو و با توجه به ساختار رینگ، مشخص می‌شوند. رینگ توسان یکی از همین انواع است که در ادامه قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم. با ما در رابستون همراه باشید.

رینگ توسان

رینگ در خودرو

به طور کلی رینگ خودرو یکی از قطعاتی است که تاثیر زیادی بر روی ظاهر خودرو دارد و می‌تواند یک خودرو را زیباتر نشان دهد. افرادی که قصد دارند خودروی خود را به گونه‌ای تغییر دهند که جلب توجه کند، ابتدا باید رینگ آن را تغییر دهند. رینگ نه تنها در زیبایی خودرو اثر دارد بلکه در عملکرد فنی خودرو نیز تایر به سزایی می‌گذارد. این قطعه بر روی هر کدام از چرخ‌های تعبیه شده در خودرو نصب شده و با کاسه چرخ در ارتباط است. برای هر خودرویی، رینگ مخصوصی در نظر گرفته می‌شود. پس به هنگام خرید رینگ نوع خودرو باید مورد توجه قرار بگیرد.

خودروی توسان و کاسه چرخ آن

همان طور که همه ما می‌‌دانیم، رینگ‌ها انواع مختلفی دارند. یکی از رینگ‌ها، رینگ توسان است که مخصوص خودروهای توسان طراحی می‌شود. اگر نگاهی به ساختار قدرتمند این خودرو بیندازیم، متوجه می‌شویم که این خودروی ۱۶ سوپاپه می‌تواند حدود ۲۸۸ کیلومتر را در یک ساعت طی کند. پس طبیعی است که به رینگی باکیفیت نیاز داشته باشد که در طول مسیر عملکرد خودرو را بهبود ببخشد. رینگ‌هایی که بر روی خودرو توسان نصب می‌شوند، افزون بر این که زیبایی زیادی دارند، از نظر عملکردی نیز طراحی فوق العاده‌ای دارند.

تمامی این ویژگی‌ها باعث شده است که رینگ توسان یکی از بهترین رینگ‌های موجود در بازار باشد. البته این رینگ با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و بر اساس سایز رینگ خودروی توسان، با قیمت بالاتری نسبت به سایر رینگ‌ها به فروش می‌رسد که خب! این قیمت بالا تا حد زیادی از نوع رینگ نیز تاثیر می‌پذیرد. رینگ‌های خودروی توسان رینگ‌هایی ماندگار و قدرتمند هستند که ضربه نمی‌پذیرند و هزینه‌های استهلاک خودرو را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

رینگ توسان نصب شده بر روی این خودرو چه کاربردی دارد؟

همان طور که‌ گفتیم، رینگ‌ها هم بر روی زیبایی خودرو اثر گذار هستند و هم می‌توانند عملکرد خودرو را بهینه سازی کنند. وجود رینگ بر روی خودرو از اهمیت زیادی برخودار است.

به طور کلی رینگی که بر روی خودرو توسان نصب می‌شود، باعث کاهش خط ترمز این خودرو شده و می‌تواند سرعت توقف خودرو حتی در صورت گرفتن ترمزهای تند و شدید را افزایش دهد. البته نوع رینگ و اندازه آن بر روی این امر تاثیر گذار هستند.

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های رینگ بر روی خودرو این است که کنترل خودرو توسط راننده را بهبود می‌دهد. یعنی خودرو با استفاده از این رینگ می‌تواند فرمان پذیری بهتری را تجربه کرده و در نهایت با اطمینان خاطر در جاده‌ حرکت کنند. در این صورت راننده هم هیچ نگرانی از بابت امنیت در خودرو نخواهد داشت.

کاربرد رینگ توسان

ساختار رینگ توسان چگونه است؟

زمانی که به کاربردها و انواع رینگ توجه می‌شود، ساختار کلی رینگ به طور کامل مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. این در حالی است که ساختار رینگ یکی از مهم‌ترین نکات به هنگام خرید رینگ توسان است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در مجموع رینگ توسان را با استفاده از اجزایی مثل پره، آویز، درپوش وسط، لبه، دهانه وسط، آفست، دریچه وال پشت و قسمت‌هایی این چنینی می‌سازند. تغییر در سایز این قسمت‌ها و کوچکتر و بزرگتر شدن آن‌ها باعث تغییر در سایز کلی رینگ می‌شود. لازم به ذکر است که رینگ‌‌های توسان دارای حساسیت زیادی از نظر اندازه گیری هستند. بنابراین باید در اندازه گیری دقت زیادی به کار گرفته شود و در تراشکاری از حساسیت بالایی به خرج داده شود.

انواع رینگ‌های مخصوص خودروی توسان

رینگ توسان در انواع مختلفی تولید می‌شود تا بتواند به نیاز تمامی مصرف کنندگان پاسخ بدهد. از جمله مهم‌ترین انواع رینگ که بر اساس جنس رینگ دسته بندی می‌شوند، رینگ‌های فولادی و رینگ‌های اسپرت هستند:

  • رینگ‌‌های فولادی

    رینگ‌های آهنی یا فولادی یکی از قدیمی‌ترین انواع رینگ به شمار می‌آیند که در گذشته برای بر روی تمامی خودروها نصب می‌شدند. این رینگ‌ها همان رینگ شرکتی یک خودرو هستند که برای طی کردن مسیرهای خاکی انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌آیند. همچنین رینگ‌های فولادی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند اما متاسفانه این نوع از رینگ‌ها وزن سنگینی دارند و ممکن است با این وزن سنگین خود عملکرد کلی خودرو را تحت تاثیر قرار دهند.

    چنانچه می‌خواهید در شرایط مختلف آب و هوایی و مسیرهای گوناگون از یک رینگ استفاده کنید، رینگ‌های فولادی توسان انتخابی بسیار مناسب خواهند بود.

  • رینگ اسپرت

    رینگ اسپرت یا آلومینیومی نوع دیگری از رینگ‌ها است که محبوب‌ترین رینگ در میان خودرو سواران هم هست. برای تولید این رینگ از آلیاژهای آلومینیوم و منیزیم استفاده می‌شود. همین آلیاژها باعث شده‌اند که وزن رینگ آلومینیومی کم باشد و بتواند عملکرد خودروی شما را بهبود ببخشد. افزون بر آن رینگ‌های اسپرت از ظاهری متنوع و زیبا برخوردار هستند و شکل ظاهری خودروی شما را تا حد زیادی دگرگون می‌کنند.

  • همین امر باعث شده است که بسیاری از خودرو سواران کم سن و سال به این نوع از رینگ‌ها توجه بورزند. نکته جالب‌تر این جا است که برخی از غول‌های خودرو سازی جهان برای با کیفیت‌تر نشان دادن محصولات خود این رینگ‌ها را بر روی خودروی خود نصب می‌کنند. رینگ‌های اسپرت خود انواع گوناگونی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. ناگفته نماند که این رینگ‌ها برای جاده کویری و خاکی مناسب نیستند اما برای حرکت در جاده‌های معمولی و آسفالت انتخابی بسیار مناسب به شمار می‌آیند.

ساختاری رینگ

انواع رینگ‌های اسپرت

همان طور که گفتیم رینگ‌های اسپرت خود انواع گوناگونی دارند که این انواع با توجه به قطعات تشکیل دهنده رینگ طبقه بندی می‌شوند. در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • 1. دسته اول از رینگ‌های اسپرت، رینگ‌های یک تکه هستند که متداول‌ترین نوع از رینگ‌های اسپرت هم به شمار می‌آیند. این رینگ‌ها مقاومت بالایی دارند و از وزن کمی برخوردار شده‌اند. با توجه به فناوری‌های پیشرفته‌ای که در ساخت این نوع از رینگ‌ها استفاده می‌شود، هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد. با افزایش پیدا کردن هزینه‌های تولید، قیمت کلی یک رینگ نیز افزایش پیدا می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که رینگ‌های تک تکه گران‌ترین رینگ‌های اسپرت موجود در بازار هستند.

  • 2. رینگ‌های دو تکه نوع دیگری از رینگ‌های اسپرت هستند که قیمت کمی دارند اما عملکرد آن‌ها چندان مطلوب نیست. این رینگ‌ها کم کاربرد‌ترین رینگ‌های اسپرت به شمار می‌آیند و با استفاده از دو قطعه مختلف روی کار آمده‌اند. این قطعات به هم وصل شده و سپس بر روی خودرو نصب می‌شوند. رینگ‌های اسپرت دو تکه تنوع کمی دارند و برای خودرو توسان چندان مناسب نیستند.

  • 3. نوع دیگری از رینگ‌های اسپرت هستند که از سه بخش مختلف تولید شده‌اند و ممکن است به درستی مونتاژ نشده باشند. این رینگ‌ها اغلب باعث به وجود آمدن خطر می‌شوند. بنابراین شما باید از برندهای برتری که در زمینه تولید رینگ‌های سه تکه اسپرت سابقه زیادی دارند و با توجه به استانداردهای موجود در این زمینه فعالیت می‌کنند، استفاده کنید تا پشیمان نشوید.

مشخصات رینگ اسپرت توسان

از آنجایی که اکثر خودرو سواران تمایل دارند زیبایی خودروی توسان را افزایش دهند و ترجیح می‌دهند که رینگ‌های اسپرت را خریداری کنند، باید با مشخصات و ویژگی‌های رینگ توسان در مدل اسپرت آشنایی داشته باشید:

  • 1. در حال حاضر تنوع شکل، مدل و طرح رینگ‌های اسپرت مخصوص خودروی توسان بالا است. بنابراین کاربر می‌تواند با دستی باز انتخاب کند و خودروی خود را همان گونه که دلش می‌خواهد به رینگ مزین نماید.

  • 2. اغلب اوقات رینگ توسان را با قطر ۱۷، ۱۸ یا ۱۹ خریداری می‌کنند. برخی از خریداران ممکن است از رینگ‌های سایز بزرگ استفاده کنند که در این صورت عملکرد خودرو با اختلال مواجه می‌شود.

  • 3. رینگ‌های مخصوص توسان در رنگ‌های مختلفی مثل دودی، نقره‌ای و مشکی روانه بازار می‌شوند. این رینگ‌ها از ماندگاری و مقاومت بالایی برخوردار هستند و وزن سبکی دارند.

  • 4. جنس رینگ اسپرت توسان آلومینیوم است و طرح آن اغلب تک تکه است.

  • 5. این رینگ‌ها با ۵ جای پیچ به بازار عرضه می‌شوند و از پهنای کافی برخوردار هستند.

مشخصات رینگ

مزایای خرید رینگ اسپرت توسان

رینگ توسان آلومینیومی دارای مزایای زیادی است. اولین مزیتی که چندین بار هم به آن اشاره شد، افزایش زیبایی خودرو است. بدون شک با نصب این رینگ بر روی خودروهای توسان می‌توانید ظاهری جذاب و دلنشین را به خودروی خود هدیه کنید اما صبر کنید! این تنها مزیت رینگ مخصوص توسان نیست.

این رینگ عملکرد خودرو را نیز متحول کرده و قدرت مانور خودرو را افزایش می‌دهد. همچنین برای افزایش فرمان پذیری خودرو انتخابی بی نظیر به شمار می‌آید. بدین ترتیب، راننده هیچ نگرانی از بابت تردد در جاده‌های پر پیچ و خم نخواهد داشت چرا که به سیستم فنی خودروی خود اعتماد دارد.

نکته جالبی که باید در مورد مزایای رینگ اسپرت توسان بدانید این است که این رینگ باعث کاهش سطح تماس لاستیک با آسفالت می‌شود. از این رو، نه تنها لاستیک خودرو سالم می‌ماند بلکه سیستم ترمز خودرو نیز استهلاک کمتری را شاهد خواهد بود. البته شدت و میزان کاهش سطح تماس لاستیک با آسفالت با توجه به نوع آج لاستیک و جنس لاستیک متغیر است.

معایب رینگ اسپرت توسان

همه ما می‌دانیم که رینگ توسان آلومینیومی نسبت به رینگ فولاد طرفداران زیادی دارد. با این حال، این رینگ دارای معایبی هم هست. این معایب عبارتند از:

  • قیمت بسیار بالای رینگ‌های آلومینیومی از جمله رینگ آلومینیومی توسان باعث شده است که برخی از خریداران از انتخاب این رینگ‌ها منصرف شوند. در ضمن، هزینه‌های نصب رینگ اسپرت نیز بالا است.

  • ممکن است رینگ‌های اسپرت بر روی سیستم تعلیق خودرو و فنرهای آن تاثیر منفی داشته باشند. در این صورت هنگام گذر خودرو از سرعت گیرهای کوچک و بزرگ، ضربات وارده به سرنشینان هم وارد می‌آید.

  • نصب رینگ اسپرت بر روی خودرو باعث گیر کردن گلگیر به لاستیک می‌شود و این به مرور زمان می‌تواند عمر لاستیک را کاهش دهد. مسلما در این صورت هزینه‌های استهلاک خودرو نیز افزایش پیدا می‌کنند.

  • ممکن است پس از تعویض رینگ اصلی خودرو و جایگزین کردن رینگ اسپرت، نیاز باشد که سایر قطعات خودرو را نیز تعویض کنید تا با این رینگ هماهنگ شوند.

  • پس از مدتی که از نصب رینگ اسپرت بر روی خودرو می‌گذرد، فرمان خودرو سفت می‌شود. دلیل این امر کاهش سطح تماس لاستیک خودرو با زمین است.

نکات مهمی که هنگام خرید رینگ اسپرت توسان باید به آن توجه کنید!

اگر رینگ توسان اسپرت به طور فابریک و در کارخانه بر روی خودرو نصب شده است، مشکلی رخ نخواهد داد اما اگر خودتان مجبور به تعویض رینگ خودرو شده‌اید، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا در آینده با هیچ مشکلی مواجه نشوید. این نکات عبارتند از:

  • توجه داشته باشید که ابتدا سایز استاندارد رینگ خودروی توسان را در نظر بگیرید و سپس رینگی را متناسب با همین سایز خریداری کنید. استفاده از رینگ‌هایی که پهنای کمی دارند یا پهنای زیادی دارند، موجب به وجود آمدن اختلال در سیستم‌های چرخش فرمان شده و به یک باره خودرو را از مسیر منحرف می‌کنند.

  • به اصالت و کیفیتی که رینگ دارد نیز توجه کنید. ممکن است برخی از فروشندگان رینگ‌های چینی و کم کیفیت را به جای رینگ اصلی جا بزنند و با هزینه‌هایی کلان آن‌ها را به شما بفروشند. در این صورت تنها شما هستید که ضرر می‌کنید. آن هم به دلیل سهل انگاری! پس سعی کنید رینگ را با توجه به اصالت و از فروشگاه‌های معتبر بخرید.

  • رینگ اسپرت برای مسیرهای داخل شهری و ‌هموار مناسب است اما برای مسیرهای ناهموار و کویری مناسب نیست. بهتر است رینگ را با توجه به انتظاری که از آن دارید، خریداری نمایید.

  • در انتخاب نوع رینگ هم دقت کافی را به خرج دهید. اگر رینگ زیبا و سبک می‌خواهید، رینگ اسپرت مناسب شما است. در غیر این صورت رینگ‌های فابریک خودروها بهترین انتخاب برای بهبود عملکرد خودرو هستند.

  • انتخاب رینگ نامناسب علاوه بر این که استهلاک خودرو را افزایش می‌دهد، سبب افزایش مصرف سوخت و آلایندگی خودرو نیز می‌شود. پس به دفترچه استاندارد خودرو توجه داشته باشید تا رینگی که متناسب با توسان است را بخرید.

نکات مهم در خرید رینگ

قیمت خرید رینگ مناسب خودروی توسان

قیمت رینگ توسان با توجه به نوع آن مشخص می‌شود. رینگ‌های کربنی و آهنی قیمت مناسبی دارند اما رینگ‌های اسپرت از قیمت بالایی برخوردار هستند. رینگ‌های تک تکه نیز نسبت به رینگ‌های چند تکه گران‌تر به فروش می‌رسند اما همه ما به این امر واقف هستیم که رینگ‌های گران قیمت، رینگ‌هایی باکیفیت‌تر و ماندگارتر هستند.

برای این که بتوانید رینگی با قیمت مناسب را خریداری کنید، لازم است که به دنبال بهترین فروشگاه‌ها باشید. فروشگاه‌هایی که رضایت مشتری را محوریت کار خود قرار داده‌اند و با توجه به اوضاع اقتصادی امروز، محصولاتی با قیمت مناسب را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. تنها در این صورت است که انتخابی عالی خواهید داشت و تا مدت‌ها از رینگ استفاده خواهید کرد.

خرید بهترین رینگ توسان از رابستون

اگر به دنبال بهترین و معتبرترین فروشگاه جهت فروش رینگ توسان هستید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی رابستون است. ما در این فروشگاه، فعالیت حضوری خود را از سال ۱۳۷۴ یعنی ۲۶ سال پیش آغاز کرده‌ایم و هم اکنون با راه اندازی فروشگاه مجازی و اینترنتی خود، گامی نوین جهت تسهیل خدمات رسانی به شما عزیزان برداشته‌ایم.

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ما، انواع و اقسام رینگ‌های اسپرت و معمولی مخصوص خودروی توسان را مشاهده کنید و در صورت تمایل سفارش خرید این رینگ‌ها را ثبت نمایید. شاید برای شما جالب باشد بدانید که چرا رابستون فروشگاهی معتبر است؟!

رابستون همواره به پنج اصل یعنی اصولی مثل قیمت مناسب کالا، اصل بودن و باکیفیت بودن کالا، ضمانت مرجوعی کالا، مشاوره قبل از خرید و ارائه کامل خدمات در مدت زمانی کوتاه پایبند است. پس طبیعی است که مشتریانش هم از عملکرد آن راضی باشند. شما نه تنها انواع رینگ بلکه سایر قطعات یدکی خودروی توسان را با قیمتی ارزان می‌توانید از رابستون خریداری کنید. آن هم تنها با چند کلیک ساده!

سخن آخر

ما در این مطلب در مورد رینگ توسان، مزایا و ویژگی‌هایی که این رینگ دارد با شما صحبت کردیم. خودروی توسان یکی از محبوب‌ترین خودروهای شاسی بلند است که سایز رینگ آن بین ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ متغیر است. بسیار اهمیت دارد که رینگ تعبیه شده بر روی این خودرو کیفیت بالایی داشته باشد و به صورت استاندارد طراحی شده باشد.

امروزه انواع رینگ‌های اسپرت توسان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این رینگ‌ها باعث بهبود فرمان پذیری خودرو شده و زیبایی آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. جهت خرید این رینگ‌ها باید فروشگاهی معتبر مثل فروشگاه رابستون را انتخاب کرده و سفارشات خود را در آنجا ثبت کنید. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشند.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment