0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

رینگ اسپرت یا معمولی

آیا تا کنون به تفاوت‌هایی که بین رینگ اسپرت و رینگ معمولی وجود دارد فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که بهترین رینگی را که مناسب خودرویتان باشد را چگونه باید انتخاب کنید؟ امروزه رینگ و لاستیک به یکی از اصلی‌ترین اجزایی تبدیل شده است که می‌تواند در زیبایی هر خودرویی نقش داشته باشد و عملکرد آن را نیز بهینه کند. حال اگر شما در انتخاب مناسب‌ترین رینگ برای یک خودرو دچار اشتباه شوید، ممکن است که با مشکلاتی مواجه شوید. از این رو افراد در انتخاب رینگ اسپرت یا رینگ معمولی معمولا به نکات مهمی که در این را دارند، توجه می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های مختلفی که این رنگ‌ دارند آشنا شوید.

رینگ اسپرت چه نوع رینگی است؟

اگر با رینگ‌ها و ساختار آن‌ها آشنایی داشته باشید، می‌دانید که امروزه رینگ‌های اسپرت به نوعی از رینگ‌ها گفته می‌شود که فرمان پذیری بهتری را به خودرو ارائه می‌کنند و قابلیت‌های بیشتر و منحصر به فردتری دارند اما در مقابل با قیمتی بالاتر هم به فروش می‌رسند. به همین دلیل شما باید ابتدا نوع رینگی که مد نظر دارید را بدانید و سپس با توجه به این نوع، بهترین رینگ را از میان انواع رینگ‌های معمولی و اسپرت انتخاب کنید.

مزایای رینگ اسپرت

بدون شک هر فردی که حاضر می‌شود که هزینه‌ی بیشتری را بابت خرید رینگ بپردازد، انتظار دارد که رینگی باکیفیت و با مزایای بسیار را خریداری کند. رینگ‌های اسپرت از جمله این رینگ‌ها هستند که مزایای زیادی دارند. برخی از این مزایا در ادامه ذکر شده‌اند:

  • بیشتر اوقات جوانانی که دوست دارند که رینگ باکیفیت و زیبا را برای خودروی خود خریداری کنند و از این طریق زیبایی ظاهری خودروی خود را تا حد زیادی افزایش دهند، رینگ اسپرت را بهترین رینگ می‌دانند. بنابراین اگر شما هم در دو راهی انتخاب رینگ اسپرت یا رینگ معمولی به عنوان بهترین رینگ قرار گرفته‌اید، می‌توانید با توجه به این مزیت دست به خرید رینگ‌های اسپرت بزنید.
  • فرمان پذیری بهتر خودرو یکی دیگر از مزایایی است که رینگ‌های اسپرت با خود به همراه دارند. ماهیت اصلی رینگ‌های معمولی و اسپرت این است که فرمان پذیری خودرو را بهبود دهند اما با انتخاب رینگ اسپرت، شما شاهد بهبود رانندگی خود خواهد بود و این به تنهایی می‌تواند دلیلی بر خرید برای اسپرت باشد.
  • یکی دیگر از مزایایی که در انتخاب رینگ اسپرت یا رینگ معمولی می‌تواند به شما کمک کند، افزایش قدرت مانور است. بدون شک هر فردی دوست دارد که خورویی با قدرت مانور بالا داشته باشد. حال در اینجا باید بگوییم که رینگ‌های اسپرت از این قابلیت فوق العاده هم برخوردار شده‌اند.
  • شاید تا کنون شما هم دیده باشید که افزایش خط ترمز باعث به وجود آمدن تصادفات شده است. رینگ‌های اسپرت جزو آن دسته از رینگ‌هایی هستند که به کاهش هر چه بیشتر خط ترمز کمک می‌کنند و قدرت کنترل بیشتری را به هر راننده‌ای می‌دهند.
  • رینگ‌های اسپرت اغلب اوقات بر روی خودروهایی که لاستیکی با عرض زیاد دارند به کار گرفته می‌شوند تا از این طریق رانندگی را بهبود بخشیده و زیبایی خودرو را دو چندان کنند.

معایب رینگ اسپرت

حال ممکن است که شما پس از آشنا شدن با مزایای رینگ اسپرت، در خرید رینگ اسپرت یا رینگ معمولی مصمم‌تر شوید اما این را بدانید که گرچه‌ مزایای زیادی در ساختار رینگ‌های اسپرت وجود دارند اما همواره معایبی هم خود را در این ساختار جای داده‌اند. عمده‌ترین عیبی که این نوع از رینگ‌ها دارند، قیمت بالای آن‌ها است که در بیشتر اوقات سبب منصرف شدن مشتری از خرید می‌شود. علاوه بر این، رینگ‌‌های اسپرت برای تعویض شدن به نیاز به هرینه‌های زیادی دارند که ‌ممکن است این هزینه‌ها برای تمامی افراد خوشایند نباشد. این را هم بدانید که اگر شما نتوانید رینگ‌های اسپرت را به خوبی و ب درستی انتخاب کنید، ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی هزینه‌های زیادی را برای تعمیر خودروی خود متحمل شوید.

در مواقعی که افراد در لاستیک‌هایی که عرض کمی دارند از این رسانه‌های بهره می ه‌برند، رفته رفته خودرو نرم می‌شود و به اصطلاح راحت‌تر کار می‌کند. اگر به این مرحله نزدیک شدید، باید بدانید که ر ینگ‌های اسپرت باعث از بین رفته فنرهای خودروی شما شده‌اند. در پی این مشکل، اگر خودروی شما به دست انداز بیفتد و یا اگر این خودرو در اتاقک خود صدا‌هایی را احساس کند، ممکن است در جلوبندی هم دچار اختلال شود. همچنین استفاده از این رینگ‌ها باعث می‌شوند که سطح تماس لاستیک خودرو با کف زمین افزایش داشته باشد که در نهایت فرمان سفت شود. بنابراین لازم است که شما به هنگام خرید رینگ اسپرت یا رینگ معمولی به این نکته هم توجه کافی بورزند.

بهترین رینگ اسپرت کدام است؟

برای این که بتوانید بهترین رینگ اسپرت را برای خودروی خود انتخاب کنید و از دو راهی رینگ اسپرت یا رینگ معمولی گذر کنید، باید به نکات مهمی که در خرید این نوع از رینگ‌های مدرن وجود دارند توجه کافی بورزید. به طور کلی پیش از هر چیزی ما باید اندازه‌ی استاندارد رینگ را مورد توجه قرار دهید. علاوه بر این، باید بدانید که رینگ‌هایی که اسپرت آلیاژی هستند، باید یک سایز بزرگ‌تر از سایز تایر خودرو خریداری شوند. این امر به دلیل این که می‌تواند فرمان پذیری و شتاب خودروی شما را تا حد زیادی بالا ببرد و همچنین چسبندگی لاستیک به کف زمین را بیشتر کند، از اهمیت فوق العاده‌ای در این زمینه برخوردار شده است. در عوض باید این را بدانید که امکان این که استفاده از رینگ‌های اسپرت سبب افزایش مصرف سوخت خودرو شود هم وجود دارد. با توجه به این نکات، شما می‌توانید بهترین رینگ اسپرت را از آن خود کنید.

رینگ معمولی چه رینگی است؟

رینگ معمولی به نوعی از رینگ‌های فولادی گفته می‌شود که طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند و معمولا بر روی تمامی خودروها نصب می‌شوند. این نوع از رینگ‌ها با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه به فروش می‌رسند و قابلیت تعویض دارند. معمولاً رانندگانی که به ظاهر خودروی خود اهمیت نمی‌دهند، رینگ‌های معمولی را با توجه به نوع خودرو و نوع کارایی رینگ انتخاب می‌کنند. این رینگ‌ها خود دارای آلیاژهای مختلفی هستند و از این جهت هم مقاومت مختلفی را با یکدیگر دارند. یعنی این رینگ‌ها از مواد اولیه‌ی مختلفی تولید می شوند و با توجه به این مواد اولیه، استحکام مختلفی را از خود نشان می‌دهند.

رینگ‌های معمولی که عمدتا بر روی خودروهای ارزان قیمت نصب می‌شوند، به راحتی با استفاده از پیچ گوشتی باز شده و به سرقت می‌روند اما رینگ‌های دیگری که در بازار وجود دارند( مثل رینگ اسپرت) عمدتا رینگ‌هایی هستند که سرقت زیادی از آن‌ها گزارش نشده است.

مزایای رینگ معمولی

  • یکی از اصلی‌ترین مزایایی که این نوع از رینگ‌ها در ساختار خود جای داده‌اند این است که می‌توانند گرمایش را به خوبی هدایت کنند. شاید شما تصور کنید که گرمایش هیچ اهمیتی در عملکرد خودرو ندارد اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید چرا که اگر گرمای تولید شد توسط خودرو افزایش پیدا کند، می‌تواند در یک مدت کوتاه سیستم ترمز خودرو را از بین ببرد.
  • رینگ‌های معمولی موجود در بازار جزو آن دسته از رینگ‌هایی هستند که قیمت بسیار مناسبی دارند. پس اگر شما هم به دنبال رینگ‌هایی ارزان قیمت هستید و در خرید رینگ اسپرت یا رینگ معمولی دچار تردید شده‌اید، می‌توانید رینگ‌های معمولی را به عنوان رینگی ارزان انتخاب کرده و خریداری نمایید.
  • رینگ‌های معمولی توانایی تنظیم بالانس خودروی شما را دارند. این رینگ‌ها اگرچه مقاومت کمتری نسبت به رینگ‌های اسپرت دارند اما یک گزینه‌ی انتخاب بسیار عالی و مناسب برای تنظیم بالانس هر خودرویی از خودروهای گران قیمت گرفته تا خودروهای معمولی به کار می‌آیند.
  • رینگ‌های ساده و معمولی از دو نوع آلیاژی و فولادی تولید می‌شوند و دارای قابلیت نصب آسان هستند. از این رو نیاز نیست که ما در هزینه‌های زیادی را برای نصب کردن این رینگ‌ها بر روی خودروی خود متحمل شوید.

معایب رینگ معمولی

  • این رینگ‌ها به دلیل این که استحکام ساختاری زیادی ندارند، ممکن است به هنگام رانندگی خراب شوند و سانحه ایجاد کنند.
  • رینگ‌های معمولی رینگ‌هایی ساده هستند که به جای تمرکز بر روی زیبايی ظاهری خودرو، بر روی عملکرد تمرکز دارند. از این رو زیبایی این رینگ‌ها چندان قابل توجه نیست.
  • طراحی ظاهری رینگ‌های معمولی اغلب اوقات یکسان است و تنوع چندانی ندارد. از این رو قدرت انتخاب مشتری در خرید چنین رینگ‌هایی زیاد نیست و همین امر باعث شده است که امروزه افراد بیش از پیش به رینگ‌های اسپرت توجه بورزند.
  • اجزایی که در این رینگ‌ها به کار گرفته شده‌اند، اجزایی هستند که هر آن امکان جدا شدن آن‌ها وجود دارد. پس از اینجا می‌توانیم متوجه شویم که چنین رینگ‌هایی به مراقبت زیادی نیاز دارند.

رینگ اسپرت یا رینگ معمولی مناسب چه نوع خودرویی است؟

رینگ مناسب خودرو-رابستون

شاید شما هم ‌جزو آن دسته از افرادی باشید که می‌خواهید بدانید که رینگ اسپرت یا رینگ معمولی برای چه خودروهایی مناسب هستند. از آنجایی که رینگ‌های معمولی جزو ابتدایی‌ترین رینگ‌هایی هستند که در بازار فروش وجود دارند، هیچ محدودیتی در به کار گرفتن آن‌ها دیده نمی‌شود. به همین دلیل اغلب خودروها می‌توانند با توجه به سایز تایر خود، از این رینگ‌ها بهره مند شوند. دو دلیل اصلی وجود دارد که باعث گرایش رانندگان به سمت چنین رینگ‌هایی می‌شود. دلیل اول این است که مراکز تخصصی تیونینگ خودرو برای تعویض رینگ‌های اسپرت کم است و دلیل دوم این است که تعویض رینگ‌های معمولی و جایگزین کردن رینگ‌های اسپرت کمی هزینه بردار و دشوار است. از این رو ممکن است که شما بر روی هر خودرویی چنین رینگ‌هایی را مشاهده کنید.

رینگ‌های اسپرت نیز همانند رینگ‌های معمولی، انواع مختلفی دارند و این باعث شده است که برای تمامی خودروها مناسب باشند. این نوع از رینگ‌ها علاوه بر این که طاهر هر خودرویی اعم از خودروهای سواری، سنگین و باری را زیباتر می‌کنند، عملکرد آن را نیز بهبود می‌بخشند و از این جهت حائز اهمیت هستند. البته اگر رانندگان به معایب چنین رینگ‌هایی توجه داشته باشند، ممکن است تصمیم گیری‌های خود را تغییر دهند و رینگ مورد نظر خود را متناسب با بودجه‌ای که در بر دارند، انتخاب نمایند.

بهترین رینگ، کدام رینگ است؟

این که بهترین رینگ کدام است، به نظر شما بستگی دارد. گاهی اوقات افراد فارغ از زیبایی خودرو، به دنبال رینگ‌هایی مناسب با عملکردی خوب هستند. در چنین شرایطی رینگ‌های معمولی بهترین انتخاب ممکن به شمار می‌آیند اما در مواقعی ممکن است افراد علاوه بر این که عملکرد خوبی را از یک رینگ انتظار داشته باشند، به دنبال این باشند که رینگ‌هایی با ظاهری زیبا را خریداری کنند که در این شرایط لازم است که شما رینگ اسپرت بخرید.

خرید رینگ معمولی و رینگ اسپرت

حال که به طور کامل با مزایا و معایب رینگ‌های معمولی و اسپرت آشنا شدید و دانستید که با توجه به و نکاتی باید رینگ اسپرت یا رینگ معمولی را انتخاب کنید، شاید به دنبال خرید این رینگ‌ها باشید. امروزه فروشگاه‌های زیادی در راستای خزید و فروش رینگ‌های مختلف فعالیت دارند که برخی از این فروشگاه‌ها نسبت به فروشگاه‌های دیگر از اعتبار زیادی برخوردار هستند. از سوی دیگر، بازار فروش رینگ‌های مختلف تقلبی مانند هر وسیله‌ی دیگری داغ است و امکان این که شما با متقلبان مواجه شوید هم بسیار زیاد است. پس قبل از هر کاری بهترین فروشگاه را انتخاب نمایید.

فروشگاه رابستون یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌هایی است که سال‌های متوالی در فروش انواع رینگ معمولی و رینگ اسپرت برای هر نوع خودرو و تایری، فعالیت کرده است. این فروشگاه محصولات باکیفیت خود را با قیمتی مقرون به صرفه به فروش می‌رساند که شما می‌توانید تا سالیان سال از رینگ‌های ما و تاثیر آن‌ها در بهبود عملکرد خودرو، بهره ببرید.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد تفاوت‌هایی که سبب تفاوت در انتخاب رینگ اسپرت یا رینگ معمولی می‌شوند، با شما صحبت کردیم. رینگ یکی از اصلی‌ترین اجزای هر خودرویی است و اگر به درستی انتخاب نشود، می‌تواند پیامدهای ناگواری را با خود به همراه بیاورد. به همین دلیل است که هر فردی باید نسبت به خرید بهترین رینگ با توجه به بودجه‌ی خود و با توجه به ساختار خودرو، اهتمام بورزد. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین رینگ‌های اسپرت و رینگ‌هایی معمولی را از ما آن هم با قیمتی بسیار مقرون به صرفه خریداری کنید و دیگر نگران هیچ چیز نباشید. جهت ثبت سفارش همین حالا با ما در رابستون تماس حاصل از فرمایید.