0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

رینگ اسپرت یا فولادی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 14 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/06/20
نظرات وبلاگ 0

یکی از مهم‌ترین قطعات یدکی که در هر خودرویی وجود دارد و وجود آن در این خودرو ضروری و لازم است، رینگ است. به طور کلی خودروهایی که رینگ‌ و لاستیک  نداشته باشند، عملاً خودروهایی بدون استفاده هستند که قابلیت جا به جایی ندارند. این خودروها برای این که بتوانند لاستیک خود را از باد پر کنند و آن را بر روی زمین حرکت دهند، به رینگ نیازمند هستند.

رینگ‌های موجود در خودرو به وسیله‌ی پیچ بر روی توپی‌های چرخ خودرو قرار می‌گیرند و می‌توانند بر روی عملکرد خودرو نیز تاثیرات فوق العاده‌ای بگذارند. امروزه به دلیل اینکه افراد در انتخاب رینگ اسپرت یا فولادی ممکن است دچار تردید شوند، ما می‌خواهیم شما عزیزان را با ویژگی‌هایی که این رینگ‌ها دارند آشنا کنیم، با ما در رابستون همراه باشید.

انواع رینگ‌های خودرویی

1- رینگ فولادی :

یکی از قدیمی‌ترین، متداول‌ترین و شناخته شده‌ترین رینگ‌هایی که امروزه به فروش می‌رسند، رینگ‌های فولادی هستند. این رینگ‌ها به نام رینگ شرکتی هم به فروش می‌رسند و از قدیم الایام تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. اغلب اوقات افرادی که به دنبال رینگ‌هایی قدرتمند برای تمامی جاده‌های خاکی، کوهستانی، بارانی و ... می‌گردند و به زیبایی خودروی خود توجه چندانی ندارد، رینگ‌های فولادی را بهترین انتخاب می‌دانند. این نوع از رینگ‌ها که مقاومت بالایی دارند، در مقابل ضربات مختلف هم ماندگاری دارند و از همه مهم‌تر این است که می‌توانند در هر محیطی به کار گرفته شوند. شما عزیزانی که تمایل به خرید رینگ‌های فولادی معمولی دارید، می‌توانید سفارش خرید این رینگ‌ها را در رابستون ثبت کنید.

 2- رینگ اسپرت :

رینگ‌های اسپرتی که امروزه در بازار فروش می‌رسند، رینگ‌هایی آلومینیومی هستند که گاه با آلیاژهای فولادی هم ترکیب می‌شوند. این رینگ‌ها تنوع طرح و رنگ زیادی دارند و وزن آن‌ها نیز کم است. افرادی که به زیبایی ظاهری خودروی خود اهمیت زیادی می‌دهند و می‌خواهند عملکردی فوق العاده را نیز از رینگ‌های خودرویی خود مشاهده کنند، اقدام به خرید چنین رینگ‌هایی می‌کنند. این را بدانید که رینگ‌های اسپرت تنها برای جاده‌های هموار مناسب هستند و برای جاده‌های کوهستانی پر باران و جاده‌های خاکی انتخاب مناسبی به شمار نمی‌آیند. به همین دلیل اگر به دنبال رینگی‌ با کاربرد معمولی هستید، می‌توانید این نوع از رینگ‌ها را خریداری کنید.

چگونه بهترین رینگ را متناسب با خودروی خود انتخاب کنیم ؟

برای اینکه بتوانید بهترین رینگ‌های خودرویی را انتخاب کنید و شک و تردیدی که در انتخاب رینگ اسپرت یا فولادی به سراغتان آمده است را کنار بزنید، پیش از هر چیزی باید روش انتخاب بهترین رینگ را بدانید :

  • برای اینکه رینگ بخرید، باید به سایز رینگ خودروی خود توجه داشته باشید. معمولاً سایز مناسب رینگ یک خودرو در دفترچه‌ی راهنمای خودرو ذکر شده است.
  • انتخاب رینگ رابطه‌ی مستقیمی با انتخاب لاستیک خودرو دارد. سایز لاستیک هر چند باشد، سایز رینگ هم باید همان عدد باشد. برای مثال اگر شما لاستیک ۱۴ را بر روی خودروی خود نصب کرده‌اید باید رینگ ۱۴ را هم خریداری کنید.
  • این را بدانید که در انتخاب رینگ اسپرت یا فولادی اندازه‌ی استاندارد رینگ از اهمیت زیادی برخوردار شده است. اگر شما سایز رینگ را براساس استانداردهای لازم انتخاب نکنید و به زیبایی بیشتر از عملکرد توجه کنید، ممکن است کیلومتر خودروی خود را با مشکل مواجه کنید و در نهایت هم جان شما تهدید شود.
  • رینگ‌ها پهنای مشخصی دارند که اگر این پهنا بیش از حد مجاز شود، خودرو نمی‌تواند به خوبی عمل کند. به همین دلیل ما باید پهنای رینگ‌ها را نیز در نظر داشته باشید.
  • تعداد پیچ و مهره‌هایی که یک رینگ برای اتصال پیدا کردن به خودرو نیاز دارد هم حرف اول را در انتخاب مناسب‌ترین رینگ و خرید رینگ اسپرت و فولادی می‌زنند. اگر توپی خودروی ما چهار پیچ است، باید رینگ شما هم چهار پیچ باشد. اگر این توپی پنچ پیچ است، باید رینگ هم پنچ پیچ باشد. پس به این نکته هم توجه داشته باشید تا بتوانید در خرید رینگ اسپرت یا فولادی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکات کلیدی و مهمی که هنگام خرید رینگ‌های اسپرت و رینگ‌های معمولی باید بدانید !

امروزه نکات مهمی تدوین شده‌اند که به شما کمک می‌کنند که رینگ اسپرت یا فولادی خوبی را با کیفیت عالی انتخاب کرده‌ و خریداری کنید. برخی از این نکات عبارتند از :

1- قیمت رینگ :

قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند خرید رینگ را دچار تحول کند. اگر شما بتوانید میزان بودجه‌ای که دارید را مشخص کنید و سپس رینگ‌هایی را که در محدوده‌ی بودجه‌ی تعیین شده قرار دارند را خریداری نمایید، می‌توانید انتخابی آسان داشته باشید.

2- نوع رینگ :

این که شما چه نوع رینگی را با کاربرد مدنظر خود تناسب دهید و آن را خریداری کنید هم یکی از نکات مهمی است که در خرید رینگ اسپرت یا فولادی مطرح می‌شود. رینگ‌های فولادی که بهترین رینگ‌های فولادی قدیمی هستند، برای تمامی خودروها مناسب هستند اما با این حال معایبی دارند که باعث شده است که افراد به سوی خرید رینگ‌های اسپرت روانه شوند. پس نوع رینگ را پیش از خرید رینگ مشخص سازید.

3- جنس رینگ :

همان طور که گفتیم، رینگ‌های فولادی با استفاده از فولاد تشکلی می‌شوند و رینگ‌های اسپرت با استفاده از آلومینیوم و آلیاژ‌های آن روی کار می‌آیند. رینگ‌های فولادی ظاهری زیبا ندارند اما عملکردی خوب دارند. رینگ‌هایی که از آلومینیوم و منیزیم تشکیل شده‌اند، زیبایی ظاهری دارند اما مقاومت چندانی ندارند.

4- وزن رینگ :

رینگ‌هایی که با استفاده از آلومینیوم تولید می‌شوند، رینگ‌هایی با وزن پایین هستند و می‌توانند تعادل خودرو در جاده را تامین کنند، اما رینگ‌های فولادی رینگ‌هایی سنگین هستند که می‌توانند فعالیت خودرو را با مشکل مواجه کنند. در کل باید بدانید که رینگ‌های سنگین به شاسی و اتاق خودرو آسیب می‌رسانند.

با توجه به نکاتی که ما در مطالب فوق ذکر کردیم، می‌توانید رینگ اسپرت یا فولادی مورد نظر خود را انتخاب کنید اما این را بدانید که اگر فروشگاهی معتبر را برای خرید این رینگ‌ها انتخاب کنید، می‌توانید از مشاوره‌های قبل از فروش این فروشگاه‌ها بهره‌مند شوید و در خرید این رینگ‌ها بهتر عمل کنید.

مزایای خرید رینگ اسپرت

امروزه استفاده کردن از رینگ‌های اسپرت نسبت به گذشته افزایش زیادی داشته است چرا که این رینگ‌ها علاوه بر این که می‌توانند زیبایی ظاهری یک خودرو را از این رو به آن رو کنند، توانایی این را دارند که به آسانی تعویض شوند. همچنین مزایی دیگری که در موارد زیر می‌‌آیند، از جمله مزایایی هستند که در ساختار این رینگ‌ها وجود دارند :

  • اگر شما رینگ اسپرت که وزن سبکی دارد را بر روی خودروی خود نصب کنید، تعادل خودرو را بهبود خواهید داد.
  • با استفاده کردن از رینگ اسپرت شما می‌توانید فرمان پذیری اتومبیل خود را بهبود دهید. زمانی که فرمان پذیری این  خودرو بهبود و ارتقا پیدا کند، راننده تسلط زیادی بر روی خودروی خود دارد. به همین دلیل امکان سانحه تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
  • از آنجایی که سطح تماس لاستیک با آسفالت زیاد است، خط ترمز کاهش پیدا ‌می‌کند و عملکرد سیستم نگهداری از خودرو هم بهبود می‌یابد. البته این را هم بدانید که تنها در صورتی این خط ترمز کاهش می‌یابد که شما از رینگ‌هایی با کیفیت و با ساختاری مناسب استفاده کنید.

معایب خرید رینگ اسپرت

اگرچه مزایای زیادی که رینگ‌های اسپرت دارند باعث شده‌ است که افراد در انتخاب رینگ اسپرت یا فولادی، رینگ‌های اسپرت را بهترین گزینه‌ی انتخاب ببینید اما معایبی هم در ساختار این رینگ‌ها وجود دارد که ممکن است هر مشتری را از خرید منصرف کند. این معایب در موارد زیر ذکر شده‌اند :

  • رینگ‌های اسپرت با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسند. این رینگ‌ها به دلیل این که دارای وزنی سبک و طراحی متنوع و زیبا هستند، قیمت زیادی را هم در خود جای داده‌اند.
  • افرادی که در نصب رینگ‌های اسپرت متخصص باشند، تعداد کمی هستند. از این رو ممکن است شما برای نصب این رینگ‌ها که اتفاقاً فرآیند بسیار دشواری هم هست، فردی متخصص را پیدا نکنید. حال آنکه سپردن فرآیند نصب رینگ اسپرت به این افراد غیر متخصص ممکن است با مشکلاتی در عملکرد خودرو مواجه باشد.
  • به دلیل اینکه رینگ‌های اسپرت رینگ‌هایی هستند که سطح تماس لاستیک خودرو با زمین را افزایش می‌دهند، رفته رفته نرمی را به خودروی شما القا می‌کنند و در نهایت هم فنرهای خودرو را از بین می‌برند.
  • علاوه بر این که هزینه‌های خرید این رینگ‌ها زیاد است، هزینه‌های نصب این رینگ‌ها هم بسیار بالا است.

مزایای خرید رینگ‌ فولادی

رینگ‌هایی که به عنوان رینگ‌ فولادی ساده به فروش می‌رسند، دارای مزایای زیادی هستند :

  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که به عنوان مزیت خاص در این نوع از رینگ‌های پنهان شده است، کاهش مصرف سوخت خودرو به وسیله‌ی رینگ‌فولادی است. این رینگ‌ها سبب افزایش شتاب خودرو می‌شوند.
  • این نوع از رینگ‌ها باعث افزایش میزان عمر لاستیک می‌شوند و از این جهت هم دارای اهمیت هستند.
  • قیمت ارزانی که رینگ‌های فولادی دارند باعث شده است که این رینگ‌ها به صورت متداول بر روی هر خودرویی به کار گرفته شوند.
  • رینگ‌های فولادی به عنوان رینگ‌هایی که بالانس خودرو را تنظیم می‌کنند، رینگ‌‌هایی مناسب هستند.

معایب خرید رینگ فولادی

  • این نوع از رینگ‌ها دارای وزنی سنگین هستند و توانایی تنظیم تعادل خودرو را ندارند. این رینگ‌ها از این جهت رینگ‌هایی بلا استفاده هستند.
  • رینگ‌های فولادی رینگ‌هایی هستند که زیبایی چندانی ندارند. از این رو افرادی که به دنبال افزایش زیبایی خودروی خود با استفاده از رینگ‌ هستند، این رینگ‌ها را کنار می‌گذارند.

مقایسه قیمت رینگ‌ فولادی و اسپرت

همان طور که پیش‌تر گفتیم، یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید رینگ اسپرت یا معمولی باید مورد توجه قرار بگیرد، قیمت است. به طور کلی رینگ‌های فولادی با قیمت ارزانی به فروش می‌رسند و یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی هستند که به دنبال رینگ‌های ارزان قیمت می‌گردند.

این نوع از رینگ‌ها اگر چه قیمت پایینی دارند اما با وزن سنگین خود باعث شده‌اند که افراد از خرید آن‌ها اجتناب کنند. بنابراین رینگ‌های فولادی ارزان قیمت برای تمامی کاربرد‌ها مناسب نیستند. در مقابل، رینگ‌های اسپرت قرار دارند اما این رینگ‌ها با قیمت بالایی به فروش می‌رسند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمینه‌ی قیمت رینگ‌ اسپرت یا معملوی باید بدانید این اس که این قیمت تا حد زیادی به نوع رینگ و سایز رینگ بستگی دارد. به هر میزان که ساختار این رینگ‌ها مقاوم‌تر شود و به هر میزان نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

خرید رینگ اسپرت و فولادی - رابستون

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به دنبال خرید رینگ اسپرت یا فولادی هستید اما این را بدانید که انتخاب یک رینگ خوب و خرید آن به بهترین شکل ممکن مستلزم این است که شما به نکات مهمی که در خرید این رینگ‌ها وجود دارند، توجه کنید. ما نکات لازم را در مطالب فوق ذکر کردیم اما نکته‌ی مهم دیگری که شایان ذکر است این است که شما باید یک فروشگاه معتبر را برای خرید این رینگ‌ها انتخاب کنید.

یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه‌هایی که امروزه اقدام به فروش انواع رینگ اسپرت یا فولادی کرده است، فروشگاه رابستون است که سالیان سال در این زمینه فعالیت دارد.

ما در رابستون به دلیل اینکه به رضایت مشتری اهمیت می‌دهیم و همواره به دنبال ارائه برترین خدمات به مشتریان خود هستیم، در تلاشیم که باکیفیت‌ترین رینگ‌های خودرویی را با قیمتی بسیار مناسب و با توجه به استانداردهای لازم در این زمینه را به شما بفروشیم. به همین دلیل اگر شما رابستون را انتخاب کنید، می‌توانید یک رینگ‌ عالی با ماندگاری طوفانی را از آن خود کنید. این را بدانید که رابستون در رینگ‌های اسپرت خود تنوع زیادی دارد و شما می‌توانید با قدرت انتخاب بالا،. بهترین رینگ را خریداری کنید.

سخن پایانی

رینگ یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزایی است که وجود آن بر روی هر خودرویی لازم است. رینگ‌ها انواع مختلفی دارند. پس طبیعی است که افراد در خرید رینگ اسپرت یا فولادی و رینگ‌ معمولی یا آلومینیومی دچار تردید و سردرگمی شوند. ما در این مطلب ضمن این که به مقایسه‌ی رینگ‌های اسپرت و فولادی با یکدیگر پرداختیم، مطالبی را هم با عنوان خرید رینگ‌های اسپرت یا معمولی به شما ارائه کردیم. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره‌های رایگان ما در رابستون، بهترین رینگ‌ را خریداری کنید. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشند.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment