0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

انواع رینگ پراید

زمان مورد نیاز برای مطالعه 17 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/06/26
نظرات وبلاگ 0

یکی از مهمترین بخش ها و اجزای خودرو که با چرخ ها در ارتباط است، رینگ خودرو است. بسیاری از افرادی که به خودرو علاقه دارند، به ظاهر خودروی خود حساسیت زیادی می ورزند اما این افراد عملکرد خودرو را نیز مهم می دانند. به همین دلیل تلاش میکنند که از اجزایی استفاده کنند که هم عملکرد خوبی داشته باشند و هم زیبایی ظاهری متناسبی داشته باشند.

به همین دلیل، استفاده از رینگ های پرایدی نیز در حالت کنونی افزایش پیدا کرده است. انواع رینگ پراید در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها فرم خاصی دارند و با جنس مختلف به فروش میرسند. این رینگ ها زیبایی خودرو را افزایش میدهند.حال اگر شما دوست دارید بدانید که کاربرد رینگ در خودروی پراید چیست، در نیان انواع رینگ پرایدی چه رینگی میتواند بهترین رینگ برای این خودروها باشد و یا حتی انواع رینگ پراید کدام هستند، با ما در رابستون همراه باشید تا این رینگ ها را بشناسید.

کاربرد رینگ در پراید:

زمانی که صحبت از انواع رینگ پراید می شود، بسیاری از افراد دوست دارند بدانند که کاربرد رینگ پراید چیست؟

استفاده از رینگ های مختلف علاوه بر اینکه باعث میشود ظاهر خودرو جذاب تر و زیباتر شود، میتواند تاثیرات زیادی را بر روی عملکرد سیستم تعلیق و سیستم ترمز خودرو، کنترل سیستم خودرو و فرمان پذیری خودرو داسته باشد. به همین دلیل امروزه جوانان سعی میکنند که خودرو های خود را با تعویض رینگ و جایگزین کردن بهترین رینگ ها به جای رینگ های معمولی، از نظر زیبایی بهبود دهند و در مقابل فرمان پذیری و سرعت خودرو را نیز بهبود ببخشند. برای اینکه بتوانید این رینگ هارا بر روی خودروی خود پیاده سازی کنید، لازم است که انتخاب اصولی رینگ داشته باشید. یعنی نکات مهمی که در زمینه خرید انواع رینگ پراید وجود دارند را در نظر بگیرید.

کاربرد رینگ -رابستون

با انتخاب صحیح رینگ خودرو، خط ترمز کاهش پیدا میکند. به عبارتی شما با استفاده از رینگ هایی که مناسب با سایز تایر و شرایط خودروی شما هستند، میتوانید سرعت خودرو را به خوبی کنترل کنید و حتی در مواقعی از بروز سانحه رسانه نیز جلوگیری نمایید. در حالت کلی باید بگوییم که به علت اینکه رینگ مهمترین بخش در چرخ های خودرو است و ارتباط مستقیمی با سطح زمین دارد، می تواند نقش موثری را در ر اه رفتن خودرو ایفا کند. پس اهمیت به کار گرفتن رینگ از همین جا مشخص است. همچنین رینگ ها اجزایی هستند  که میتوانند قابلیت کنترل بهتر خودرو را به هر رانندگی دلچسب و مطمعن تری را عاید هر فردی کنند.

ساختار رینگ های پراید چگونه است؟

افرادی که میخواهند با انواع رینگ پراید آشنایی پیدا کنند، باید ابتدا ساختار رینگ ها را بشناسد. بسیاری از افراد به این ساختار توجهی ندارند اما باید بدانید که اجزا و قسمت های مختلفی که در رینگبه کار گرفته شده است، جزو مهمترین اجزایی هستند که میتوانند ساختار رینگ را از خود متاثر کنند.

رینگ خودروی پراید غالبا از بخش های مختلفی مثل پره های رینگ، در پوش وسط لبه، دریچه والو، دهانه وسط، الگوی پیچ لبه و مواردی از این قبیل تشکیل میشود که در این قسمت از نظر اندازه، ابعاد و شکل و ساختاری که دارند، با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال آفست به فاصله بین دیسک چرخ تا وسط رینگ اطلاق می شود و دارای سه نوع منفی، مثبت و صفر است.

به دلیل اینکه رینگ خودرو حساسیت زیادی دارند، بر حسب میلی متر اندازه گیری می شوند. به همین دلیل بیشتر تولید کنندگان بر آن هستند که با استفاده از تراشکاری با دقت بالا این رینگ ها را تولید کنند.

انواع رینگ های پراید:

اکثر شرکت های خودرو سازی که امروزه مشغول ساخت انواع خودرو ها هستند، برای تولید رینگ های خودرویی نیز از استانداردهای روز پیروی میکنند. در گذشته اغلب رینگ ها از جنس فولاد بودند که استحکام فوق العاده ای داشتند اما امروزه رینگ های فولادی جای خود را به رینگ های زیبا و اسپرت داده اند که استفاده از آن ها چند سالی است که متداول شده است. رینگ های اسپرت غالبا از آلومینیوم تولید می شوند و دارای تنوع طرح و رنگ زیادی هم هستند.

البته این را هم بدانید که رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی هر دو از نظر مقاومت، زیبایی، تنوع و حتی تعمیرات و نگهداری دارای مزایا و معایبی هستند و در اشکال مختلف به فروش می رسند. این رینگ ها از نظر یکپارچگی در دو نوع چند تکه و تک تکه تولید می شوند. رینگ های تک تکه وزن کمتری نسبت به رینگ های چند تکه دارند و مدرن ترین نوع رینگ های موجود در بازار هم به شمار می آیند. این رینگ ها معمولا به راحتی تعویض می شوند اما در مقابل به هزینه های زیادی برای خرید نیازمند هستند. همچنین برای تعمیر و تعویض این نوع از رینگ ها هزینه های زیادی نیاز است. رینگ های چند تکه تنوع کمتری دارند و وزن بیشتری دارند اما ماندگاری آنها هم بسیار زیاد است واین مزیت سبب افزایش محبوبیت این نوع از انواع رینگ پراید در بازار فروش شده است.

انواع رینگ های اسپرت پراید:

یکی از مدرن ترین رینگ های پرایدی، رینگ های آلومینیومی هستند که با استفاده از آلومینیوم و سایر مواد مثل منیزیوم و آلیاژ های آلومینیومی تولید میشون. این رینگ ها که معمولا از تنوع طرح بسیار بالایی برخودار هستن، ظاهری زیبا دارند و در خودرو های لوکس به کار گرفته میشوند. مواد ساختاری رینگ های آلومینیومی وزن یبکی دارند. همین سبک بودن است که شتاب و کارایی چرخ های خودرو را به حد بینهایت می رساند.

از این رو رانندگانی که از این رینگ های آلومینیومی برای خودروی پراید خود بهره می برند، میتوانند رانندگی لذت بخشی را تجربه کنند و حتی ماندگاری رینگ ها در مقابل ضربات را نیز افزایش دهند. به همین دلیل است که همچنان افراد برای کاهش مصرف سوخت و مقاومت در برابر ساییدگی لاستیک ها از این نوع از رینگ ها بهره میبرند. رینگ های آلومینیومی که امروزه برای خودروی پراید تعبیه شده اند و در وب سایت ما نیز به فروش می رسند، دارای دو نوع رینگ یه پر و چهار پر هستند. این انواع در ادامه خدمت شما معرفی خواهند شد.

مدل های رینگ اسپرت پرایدی

رینگ چهار پر پرایدی:

رینگ های چهار پری که توسط فروشگاه ما و مخصوص خودروی پراید به فروش میرسند، رینگ هایی هستند که توسط شرکت های ایرانی تولید میشوند و با متعلقات قالپاق وسط رینگ به فروش میرسند. این نوع رینگ دارای گارانتی و خدمات پس از فروش شرکتی است و توسط شرکت سایپا به بازار فروش معرفی شده است. هم اکنون شرکت سازنده این نوع از رینگ ها، شرکت نورنی ریز است که با استفاده از آلیاژهای آلومینیومی رینگ های چهار پر خود را تولید میکند. ظاهر این رینگ دارای چهار پره است و میتواند درخشندگی و جذابیت خاصی را به خودروی پراید بدهند و زیبایی آن را افزایش دهد.

رینگ سه پر پرایدی :

نوع دیگری از انواع رینگ پراید، رینگ سه پر است که در کشور ایران تولید می‌شود و برای اولین بار بر روی پراید شرکت سایپا به بازار معرفی شده است این ریگ از بهترین آلیاژ‌های فلزی تولید می‌شود و مقاومت زیادی را از خود نشان می‌دهد پهنای رینگ اسپرت ۴.۵ سانتی‌متر سانتی‌متر است و آفست آن هم ۴۰ می‌باشد شما در هر بسته‌بندی می‌توانید یک عدد رینگ سه پر پراید را از ما دریافت کنید پس همین حالا جهت خرید این ریگ‌ها با ما تماس بگیرید .

مزایای رینگ اسپرت :

امن رینگ‌های اسپورتی که در بازار وجود دارند رینگ‌هایی هستند که دارای مزایا و معایب خاصی هستند این ریگ‌ها در زیر مجموعه رینگ‌های سبک وزن قرار می‌گیرد با وزن خود می‌تواند قدرت تعادل بیشتری را به یک خودرو هدیه دهند اغلب اوقات افرادی که به زیبایی خودروی خود بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهند رینگ‌های اسپرت را برای خودروی خود خریداری می‌کند .

این رینگ‌ها می‌توانند عملکرد خودرو را از این رو به آن رو کنند و حتی آن را بهبود بخشند رینگ های اسپرت توانایی این را دارند که سطح تماس لاستیک با کف زمین را تا حد زیادی افزایش دهند و از این طریق سیستم ترمزگیری خودرو را نیز بهبود بخشند با به کار گرفتن این رینگ‌ها زمانی که سطح تماس لاستیک با زمین افزایش می‌یابد فشار زیادی به سیستم ترمز وارد نمی‌شود اما همچنان عملکرد این سیستم بهبود پیدا می‌کند.

فرمانپذیری بهتر نیز از دیگر مزایایی است که این نوع از رینگ‌ها به همراه دارند فرمان‌پذیزی خوب باعث می‌شود که راننده بر فرمان خودرو کنترل داشته باشد و از به وجود آمدن سوانح مختلف جلوگیری کند امروزه استفاده از این ذینگ های اسپرت پرایدی نسبت به سایر رینگ‌ها افزایش پیدا کرده است.

معایب رینگ اسپرت :

گرچه رینک‌های اسپرت دارای مزایای زیادی هستند اما معایبی هم در ساختار رینگ‌ها دیده می‌شود اول از همه این را بدانید شما برای خرید رینگ‌های اسپرت باید هزینه‌های زیادی را کنار بگذارید این ریگ‌ها برای تعویض و نصب شدن نیز نیاز به هزینه‌های زیادی دارند به همین دلیل ممکن است برخی از مشتریان از خرید این رینگ ها سر بازبزنند.

 زمانی که شما از لاستیک‌های پهن با ارتفاع کم استفاده کنید این رینگ‌ها را بر روی خودروی خود پیاده سازی کنید رفته رفته فنرهای خودروی خود با مشکل مواجه می‌بینید اینجاست که سیستم تعلیق خودرو نیز دچار اختلال می‌شود در پی این نتایج فرمان‌پذیری خودرو نیز با مشکل مواجه می‌شود به این صورت که فرمان خودرو سفت شده و زمان بیشتری را برای چرخش نیاز خواهد داشت البته این راه هم بدانید فرمان‌های هیدرولیک چندان تحت تاثیر رینگ‌های اسپرت قرار نمی‌گیرد.

انواع رینگ فولادی - رابستون

 انواع رینگ‌های فولادی پراید:

نوع دیگری از انواع رینگ پراید، رینگ های فولادی هستند که خود زیر مجموعه های مختلفی دارند. این روزها اغلب اوقات از آلیاژهای آهنی یا فلز فولاد برای تولید رینگ های فولادی که کاربردهای گوناگونی هم دارند بهره گرفته می شود

سبک وزنی در این نوع از رینگ ها دیده نمی‌شود چرا که آهن غالباً فلز سنگین به شمار می‌آید اما مقاومتی که رینگ های فولادی دارند در هیچ نوع از رینگ‌های پرایدی دیده نمی‌شود این نوع از رینک‌های پرایدی جز قدیمی‌ترین رینگ‌های پراید به شمار می‌آید که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند و هم اکنون نیز در میان انواع رینگ‌های با کیفیت هطبقه بندی می‌شوند رینگ‌های فولادی پراید در سایز ۱۳ به فروش می‌رسند و دارای مزایا و معایب مختلفی هستند شما می‌توانید رینگ سایز ۱۴ را نیز در مدل فولادی برای پراید خریداری کنید .

مزایا و معایبی که در رینگ‌های فولادی پراید وجود دارند:

 رینگ‌های فولادی نیز همانند رینگ‌های اسپرت دارای مزایا و معایب زیادی هستند این رینگ‌ها فشار کمتری را تحمل می‌کنند نمی‌توانند برای استفاده دراز مدت انتخابی نالسب به شمار بیایند، اما با هزینه‌های کم به فروش می‌رسند، رینگ‌های فولادی دارای وزن زیادی هستند نسبت به رینگ‌های آلیاژی در رده پایین‌تری قرار می‌گیرند، این رینگ‌ها از نظر زیبایی چندان زیبا به شمار نمی‌آیند اما قدرت استحکام و مقاومت آنها در برابر ضربه‌های احتمالی باعث شده است که از قدیم الایام از این نوع  رینگ‌ها بهره گرفته شود .

اگر شما رینگ‌های فولادی را بر روی خودروی خود نصب کنید و با آن از دست‌اندازها و چاله چوله‌های جاده بگذرید می‌توانید بهترین بهره را از خودروی خود ببرید چرا که این نوع از رینگ‌ها در مواجه با چنین موانعی با اصطلاح آخ نمی‌گوید و هیچ گونه آسیبی نمی‌بیند بنابراین برای افرادی که به دنبال رینگ‌های ارزان قیمت هستند و کارایی نسبتا مناسبی را هم از رینگ انتظار دارند می‌توانند به کمک سایت رابستون اقدام به خرید این ریگ‌های فولادی مخصوص پراید کنند و از انواع رینگ پراید فولادی بهره‌مند شوند.

نکات قابل توجه در انتخاب رینگ برای پراید:

برای اینکه بتوانید بهترین رینگ پرایدی را خریداری کنید باید به نکات زیر توجه کنید تا در انتخاب یک رینگ مناسب در میان انبوهی از انواع رینگ پراید بهترین تصمیم را گرفته باشید این نکات عبارتند از:

1- ساختار رینگ :

رینگ‌ها از لحاظ ساختار تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند این ریگ‌ها از وزن شکل ظاهری و ابعاد گوناگون تشکیل شده‌اند و از مواد اولیه مختلفی هم تولید می‌شوند رینگ‌های آلومینیومی و ریگ‌های فولادی از جمله این ریگ‌ها به شمار می‌آیند که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

2- وزن رینگ:

 وزن تاثیر مستقیم با عملکرد خودرو دارد بنابراین اگر شما می‌خواهید عملکرد خود را بهبود دهید لازم است از رینگ‌های وزن کمتری نسبت به سایر رینگ‌ها دارند بهره ببرید.

3- شکل ظاهری:

 امروزه بسیاری از افراد جوان به دنبال این هستند که رینگ‌هایی را خریداری کنند که شکل ظاهری زیبایی داشته باشند همانگونه که گفتیم رینگ‌های فولادی چندان زیبا نیستند اما استحکام و مقاومت زیادی دارند در مقابل رینگ‌های آلومینیومی استحکام بالایی ندارند اما ظاهرا زیبا هستند.

4- ابعاد رینگ :

یکی دیگر از نکات مهمی که شما به هنگام خرید رینگ باید به آن توجه داشته باشید ابعاد رینگ است بدون شک چرخ پراید جز آن دسته از چرخ‌هایی است که نوع خاصی از رینگ‌ها با اندازه خاص را می‌پذیرد اغلب اوقات رینگ‌های شماره ۱۴ و ۱۳ پر بر روی این خودروها نصب می‌شود برای اینکه بتوانید کشش بهتری از خودرو مشاهده کنید و فرمان را تحت کنترل خود در بیاورید لازم است به ابعاد رینگ هم توجه داشته باشید.

5- قیمت رینگ :

قیمت رینگ نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد مسلماً امروزه افراد به دنبال آن هستند که با کیفیت‌تر رینگ‌ها را با قیمتی ارزان و به صرفه خریداری کنند فروشگاه رابستون به دنبال این است که رینگ‌های با کیفیت را با قیمتی باورنکردنی و ارزان به شما عزیزان ارائه کند پس همین حالا سفارشات خود را در وب سایت ما به ثبت برسانید.

خرید رینگ‌های پراید با نازلترین قیمت:

 اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر به دنبال خرید انواع رینگ پراید هستید می‌توانید روی فروشگاه ما یعنی همان فروشگاه رابستون حساب باز کنید ما در فروشگاه رابستون انواع رینگ‌ها را با توجه به سایز رینگ مد نظر شرکت‌های تولید کننده خودرو موجود داریم برای مثال رینگ‌های فابریک انواع خودروها که در شرکت اروند و شرکت نیلی نی ریز تولید می‌شود را به شما ارائه می‌کنیم و رینگ‌های خودرو از سایز ۱۳ تا سایز ۲۱ اینچ را در اختیار شما قرار می‌دهیم ایران خودرو و کرمان موتور پارس خودرو و مدیران خودرو جز بهترین برندهایی هستند که رینگ‌های ما برای خودروهای آنها مناسب هستند.

علاوه بر این خودروهای خارجی مثل بنز لکسوس پورشه مزدا رنو و... نیز می‌تواند از محصولات ما بهره ببرند ما در رابستون انواع لنت ترمز دیسک ترمز و انواع لوازم جانبی ماشین را نیز با قیمتی مقرون به صرفه به شما عزیزان عرضه می‌کنیم تا از این جهت بتوانیم رضایت شما را به دست بیاوریم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رابستون این است که می‌تواند ضمانت و گارانتی معتبری را با محصولات خود به شما ارائه دهد پس دیگر نیاز نیست که نگران عملکرد این رینگ‌ها باشید چرا که اگر مشکل یا اختلالی را در این عملکرد مشاهده کنید می‌توانید از خدمات پس از فروش گارانتی و ضمانتنامه‌های رینگ‌های ما بهره ببرید.

سخن پایانی:

 ما در این مطلب در مورد انواع رینگ پراید با شما صحبت کردیم رینگ‌های پراید در دو نوع آلومینیومی و فولادی تولید می‌شوند که هر کدام از آنها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند این ریگ‌ها خود به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند که هر فردی می‌تواند با دست باز به انتخاب آنها بپردازد کاربردی که رینگ‌ها در حدود پراید دارد باعث شده است که افراد به انتخاب بهترین رینگ‌ها اهتمام ورزند و آنها را با دقت بالا خریداری کنند رینگ‌های آلیاژی و آلومینیومی ما در رابستون به نوع سپر و چهار پر تقسیم می‌شود که در سایز ۱۳ و ۱۴ به شما عرضه می‌گرداند.شما می‌توانید جهت ثبت سفارشات خود همین حالا با مشاورین ما در رابستون تماس حاصل گردانید اطلاعات لازم را از آنها دریافت نمایید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment