0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

علائم تاب برداشتن رینگ

زمان مورد نیاز برای مطالعه 21 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/05/31
نظرات وبلاگ 0

چاله ها، حاشیه ها و سایر خطرات رانندگی ظرفیت تاب داشتن یا آسیب رساندن به رینگ های خودروی شما را دارند. رینگ ها به راحتی آسیب می بینند و نیاز به تعمیر در آن ها حس می شود. خوشبختانه، رینگ های تاب دار یا آسیب دیده اغلب می توانند توسط تعمیرکاران ماهر سرویس شوند. در این جا یک راهنمای سریع برای تعمیر رینگ های آسیب دیده وجود دارد، که برای شما آورده شده است.

اگر در جاده به دست انداز برخورد کردید و وسیله نقلیه شما تعادل خود را از دست داد، این می تواند از علائم تاب داشتن رینگ یا آسیب دیدن یکی از رینگ های خودرو باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که لاستیک شما پنچر شده باشد، و مشکل تراز، چرخ آسیب دیده یا... نیاز به تعمیر یا خرید لاستیک دیگر دارد. پس چگونه متوجه می شوید که رینگ شما تاب دارد؟ یکی از نشانه های واضح این آسیب زمانی است که می توانید تاب داشتن را در ساختار رینگ خود را ببینید یا احساس کنید.

با این حال، تاب داشتن رینگ اغلب آسیب ظریفی است و ممکن است در قسمت داخلی چرخ رخ دهد، که در این موارد علائم تاب داشتن رینگ به راحتی قابل تشخیص نخواهد بود. سایر نشانه های تاب داشتن رینگ عبارتند از: رانندگی پرخطر، کاهش راندمان سوخت، از دست دادن کنترل لاستیک و موارد دیگر این علائم شبیه به مشکل تعادل لاستیک است که می تواند تشخیص مشکلات رینگ و لاستیک را دشوار کند. اگر مطمئن نیستید که رینگ شما نیاز به سرویس دارد یا خیر، آن را برای بازرسی حرفه ای به یک تعمیرگاه ببرید. کارشناسان تایر نه تنها از دانش خود بلکه از ماشین آلات پیشرفته نیز برای مکان یابی و تشخیص مشکلات تایر، رینگ استفاده می کنند.

تاب برداشتن رینگ-رابستون

تاب داشتن رینگ چقدر جدی است؟

حتی یک تاب جزئی در رینگ شما می تواند باعث ایجاد مشکل جدی برای وسیله نقلیه در صورت عدم تعمیر شود. تغییر در ارتعاشات جاده و الگوهای رانندگی نامناسب می تواند باعث مشکلاتی در وسیله نقلیه شما شود، به لاستیک های سالم شما آسیب برساند، میل محرک شما را مختل کند و...احتمالاً متوجه خواهید شد که این آسیب‌های حاصله بسیار پرهزینه‌تر از تعمیر رینگ خودرو هستند. هنگامی که متوجه مشکلی در ساختار رینگ خود شدید، ضروری است که آن را در اسرع وقت برای سرویس به تعمیرگاه ببرید.

آیا تاب رینگ قابل تعمیر است؟

پس از کشف و مشاهده علائم تاب داشتن رینگ ممکن است ابتدا از خود بپرسید، "آیا می توان تاب داشتن رینگ را تعمیر کرد؟" تقریباً همیشه یک تعمیرکار حرفه ای می تواند مشکل رینگ شما را بازیابی کند. برای آسیب های جدی تر، رینگ ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشد. با این حال، اکثر مواقع تاب داشتن رینگ از جمله: مشکلات جزئی هستند و در کمترین زمان قابل تعمیر هستند.

رینگ پژو 206

تشخیص به موقع تاب داشتن رینگ

اگر این مشکل به موقع تشخیص داده نشود یا برای مدتی نادیده گرفته شود، می‌تواند منجر به نشت هوا از لاستیک شود که مصرف سوخت را کاهش داده و روی هندلینگ خودرو تأثیر می‌گذارد. تاب داشتن رینگ همچنین می تواند منجر به پنچر شدن لاستیک شود که در صورت حرکت خودرو با سرعت بالا باز هم خطرآفرین است. تاب داشتن رینگ باعث می‌شود لاستیک ها با سرعت زیاد تکان بخورند، به این معنی که سواری ناپایداری خواهید داشت و ممکن است راننده در کنترل فرمان با مشکل مواجه شود. بنابراین لازم است به محض مشاهده علائم تاب داشتن رینگ به دنبال تعمیر رینگ آلومینیوم، کروم یا آلیاژی باشید.

داشتن یک رینگ خوب حرکت خودرو را دقیق تر می کند، سرعت و اصطکاک را به حداکثر نقطه بین سطح جاده و رینگ می رساند. در عین حال، لاستیک نیز نقش مضاعفی در بهبود عملکرد، کاهش صدا و ضربه ایفا می کند. رینگ و لاستیک ها باید همیشه در شرایط عالی باشد تا هوا از لاستیک ها نشت نکند.

برای اطمینان از پایداری فشار داخلی، همیشه یک قفل دریچه هوا در هر لاستیک وجود دارد، اگر رینگ دچار مشکل شود، هوای کافی داخل لاستیک نمی ماند و حتما باید برای ماندن هوای کافی در لاستیک آن را تعمیر کنید. در حین رانندگی در جاده، اگر صدای کوبیدن را بشنوید و لرزش را از طریق فرمان احساس کنید، ممکن است رینگ ماشین تاب خورده باشد. هنگامی که متوجه این علائم شدید، در کنار جاده به یک منطقه امن بروید و لاستیک های خود را بررسی کنید. اگر رینگ شما تاب خورده باشد، بهتر است برای رانندگی ایمن لاستیک را تعویض کنید.

رینگ پژو پارس

مواردی که در آسیب رینگ تاثیر دارند

اگر می توانید از رینگ های خود محافظت کنید، از افتادن رینگ در چاله جلوگیری کنید. حتی فرورفتگی های جزئی در جاده می توانند باعث آسیب جدی به رینگ شوند، حتی در سرعت های پایین ضربه زدن به رینگ توسط چاله می تواند موجب تاب داشتن رینگ شود، که در نتیجه روی هندلینگ و عملکرد وسیله نقلیه شما تأثیر می گذارد. اگر به چاله‌ها برخورد کرده‌اید، رینگ‌های ماشین خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر آسیب به تعمیرگاه مراجعه کنید. رانندگی با رینگ تاب دار می تواند به مرور زمان فشار باد لاستیک های شما را کاهش دهد. این می تواند منجر به پنچر شدن لاستیک یا آسیب های جدی تر شود و یک خطر برای ماشین شما محسوب می شود. همچنین تاب داشتن رینگ سبب ایجاد مشکلاتی در فرمان بودهو رانندگی شما را سخت و مختل می کند.

آیا می توانید با تاب داشتن رینگ رانندگی کنید؟

آیا در صورت مشاهده علائم تاب داشتن رینگ هنوز می توانم رانندگی کنم؟ تعمیرکاران و متخصصان هرگز رانندگی با رینگ تاب دار را توصیه نمی‌کنند، زیرا این کار می‌تواند باعث آسیب بیشتر به چرخ، لاستیک و فرمان شود. ... در موارد شدیدتر، رینگ آسیب دیده می تواند در حین حرکت تکان دهد و باعث ترکیدن لاستیک شود.

آیا یک چاله می تواند سبب آسیب رینگ شود؟

برخورد با چاله می تواند باعث تاب برداشتن رینگ، آسیب داخلی لاستیک، مشکلات هم ترازی، و مشکلات دیگر شود. اگر نگران مشکلات ایجاد شده هستید بهتر است آن را بررسی کنید، تا قبل از ایجاد مشکلات بزرگتر عیوب رینگ را رفع کنید.

تاب برداشتن رینگ

علائم تاب داشتن رینگ

ضربه سنگین دلیل اصلی تاب داشتن رینگ است. اگر رینگ ها از فولاد، آلومینیوم یا کروم ساخته شده باشند، به مرور زمان به دلیل ضربه های زیاد مانند سرعت گیرها، چاله ها و جاده های ناهموار استحکام خود را از دست می دهند. رینگ تاب دار جدا از این که روی تراز خودرو تأثیر می‌گذارد، می‌تواند باعث آسیب دیدن لاستیک‌ها در بیشتر مواقع شود.

  • کنترل‌ها و لرزش‌های فرمان

    یکی از علائم تاب داشتن رینگ ، لرزش فرمان است. رینگ تاب دار باعث چرخش ناهموار لاستیک ها می شود زیرا هنگام حرکت با جاده تماس پیدا می کند. این چرخش ناهموار باعث لرزش در فرمان می‌شود و در صورت آسیب دیدن رینگ‌های عقب، لرزش در صندلی‌ها احساس می شود.

  • کنترل کردن به طور غیرعادی سخت است

    اگر ماشین شما به طور معمولی در کنترل یا جابجایی سخت عمل می کند، احتمالاً ممکن است به دلیل تاب داشتن رینگ باشد، به این دلیل است که رینگ های آسیب دیده معمولاً باعث ایجاد مشکلاتی مانند فشار نابرابر تایر می شوند که بر روی ماشین شما تأثیر می گذارد. در صورت مشاهده، بهتر است که از یک مکانیک برای بررسی کمک بگیرید.

  • فرورفتگی قابل توجه روی رینگ ها

    تاب داشتن یا آسیب روی رینگ معمولاً قابل توجه است، اما با کلاهک های بزرگ یا کلاهک های فلزی، فرورفتگی ها به سختی قابل مشاهده است. یک روش آسان برای آسیب به رینگ ها و لاستیک ها، برداشتن کلاهک‌ها برای بررسی است. پس از برداشتن کلاهک‌ها، لازم است تایرها را بررسی کنید تا از میزان آسیب دیدگی مطمئن شوید. اگر آسیب زیاد نباشد، رینگ ها را می توان صاف کرد اما اگر آسیب زیاد بود، باید آن ها را به طور کامل تعویض کرد

علائم تاب رینگ-رابستون

آیا رینگ های تاب دار هوا را نگه می دارند؟

علائم تاب داشتن رینگ می تواند با چشم دیده شود. رینگ روی لبه بیرونی لاستیک شما قرار دارد و مهر و موم آن هوا را بین رینگ و تایر حفظ می کند. یک رینگ تعمیر نشده می تواند به مرور زمان باعث نشت هوا از لاستیک ها شود. آیا رینگ تاب دار لاستیک ها را خراب می کند؟ سوال این است که "چرا رینگ های آسیب دیده روی فشار لاستیک ها تاثیر می گذارد؟" پاسخ ساده است: رینگ ها به مهر و موم شدن هوای بین لاستیک و رینگ کمک می کنند، اما زمانی که رینگ آسیب می بیند، مهر و موم شکسته می شود. در موارد شدید آسیب رینگ خودرو حتی به آسیب های دیگر نیز منجر می شود.

آیا تاب داشتن رینگ می تواند هنگام ترمزگیری باعث لرزش شود؟

ارتعاشات در فرمان ممکن است به دلیل پایه موتور شکسته، رینگ های تاب دار، اتصالات CV بد یا مهره های شل شده رخ دهد، اما هیچ‌کدام از این مشکلات باعث نمی‌شود که فرمان زمانی که ترمز گرفته می‌شود، تکان بخورد.

چگونه می توانم رینگ های آلیاژی را در خانه تعمیر کنم؟

نحوه استفاده از کیت تعمیر رینگ آلیاژی؛ با تمیز کردن رینگ با مایع شوینده شروع کنید.

ناحیه آسیب دیده را با سنباده تمیز کنید تا هر قسمت برآمده را از بین ببرید.

با استفاده از یک سنباده ریزتر، آن ناحیه را دوباره دقیق تر سنباده بزنید تا صاف شود.

حالا مکان آسیب را پر کنید

اجازه دهید پرکننده کاملاً سفت شود

برای صاف کردن پرکننده از یک سنباده بسیار ریز استفاده کنید.

جلوگیری از تاب رینگ-رابستون

جلوگیری از تاب رینگ

رینگ دایره فلزی بزرگی است که در داخل لاستیک خودرو قرار دارد. رینگ ها شکل لاستیک را ایجاد می کنند با این حال، رینگ ها به اندازه کافی برای تحمل وزن قوی ساخته شده اند، اما ممکن است بشکنند یا تاب دار شوند. دلایل بالقوه زیادی برای ترک و تاب رینگ وجود دارد. یکی از رایج علائم تاب داشتن رینگ رانندگی با لاستیک پنچر است. وقتی با لاستیک‌هایی که صاف هستند یا کم باد و پنچر هستند رانندگی می کنید، لاستیک‌ها قادر به تحمل ضربه‌ها و جاده‌های ناهموار نیستند و آسیب می بینند. رانندگی از روی دست انداز با لاستیک کم باد ممکن است باعث شود که رینگ با جاده تماس پیدا کند و در نتیجه رینگ تاب دار شود یا ترک بخورد. اطمینان از این که فشار باد لاستیک های شما در سطح مناسب است، یکی از راه های جلوگیری از تاب دار شدن رینگ می باشد. تعدادی از خودروسازان چرخ های آلیاژی را ارائه می دهند. این بدان معنی است که مزایای مرتبط با آن ها وجود دارد که در ادامه برخی را بررسی خواهیم کرد؛

  • راندمان سوخت

    رینگ های آلیاژی در مقایسه با رینگ های فولادی سبک تر هستند. یک وسیله نقلیه سبک تر، سوخت کمتری مصرف می کند و کم مصرف بودن خودرو یک مزیت محسوب می شود.

  • دوام موتور

    وزن کمتر به این معنی است که فشار کمتری به موتور وارد می شود. این می تواند دوام و کارایی موتور را تا حد زیادی بهبود بخشد. با این حال، به این معنا نیست که رینگ فولادی دوام را کاهش می دهند. در نتیجه تولید کنندگان به این نتیجه رسیدند که رینگ های آلیاژی گزینه خوبی برای استفاده هستند.

نحوه جلوگیری از تاب برداشتن

  • وزن سبک

    وزن سبک نیز فشار کمتری به سیستم خودرو وارد می کند. بنابراین، می توانید از یک رانندگی راحت لذت ببرید.

  • شتاب

    وسیله نقلیه سبک تر به معنای شتاب بیشتر است. ممکن است در فیلم ها یا مسابقات حرفه ای دیده باشید که اتومبیل ها سرعت بسیار زیادی دارند. حتی صندلی های عقب هم در آن هغ حذف شده اند. همه این موارد مهم برای قدرت و سرعت بخشی موتور انجام می شود. از آن جایی که چرخ‌های آلیاژی سبک‌تر هستند، شتاب را بهبود می‌بخشند.

  • ظاهر و سفارشی سازی

    یک رینگ فولادی استاندارد صرف نظر از نوع خودرو در طراحی یکسان است. از سوی دیگر، رینگ های آلیاژی طرح های متفاوت و سفارشی سازی های دیگری را ارائه می دهند. اگر می خواهید ظاهر شخصی تری داشته باشید، مطمئناً رینگ های آلیاژی بهترین انتخاب هستند.

  • مقاومت در برابر حرارت

    رینگ های آلیاژی نسبت به همتایان فولادی خود قابلیت مقاومت حرارتی بهتری دارند. بنابراین، آسیب به سیستم ترمز خودرو یا چرخ ها در اثر گرما بعید است.

رینگ تاب دار-رابستون

معایب رینگ های آلیاژی

ما در مورد مزایا صحبت کرده‌ایم، اما منصفانه است که خوانندگان خود را در مورد معایب نیز آگاه کنیم، تا مشتریان بتوانند انتخب درستی را در خرید رینگ داشته باشند.

  • قیمت رینگ ها

    رینگ های آلیاژی در مقایسه با رینگ های فولادی کمی گران هستند. برای شخصی که تنها هدفش رسیدن از نقطه A به B است، رینگ های فولادی انتخاب معقول تری هستند. اگر در مورد ظاهر، شتاب، مقاومت در برابر حرارت و غیره نگران هستید، رینگ های آلیاژی را انتخاب کنید.

  • ماندگاری

    اگرچه آلیاژها سخت‌تر از همتایان فولادی خود هستند، اما نمی‌توان چنین چیزی را برای رینگ های آلیاژی گفت. آن ها به راحتی تحت فشار شکسته می شوند و قابل تعمیر نیستند. به طور خلاصه، شما باید یک رینگ گران قیمت اما باکیفیت خوب را برای استفاده طولانی مدت بخرید، اما اگر می خواهید رینگ های خود را در مدت کوتاهی عوض کنید و هزینه کمی را صرف خریدشان کنید می توانید رینگ های ارزان تری را بخرید.

  • خسارت

    همچنین، آن ها بیشتر در معرض آسیب ها هستند. حتی وسایل تمیز کردن لاستیک و رینگ نیز می تواند به آن ها آسیب برساند. بنابراین، همیشه محصولاتی را انتخاب کنید که با رینگ های آلیاژی سازگار هستند. اگر مطمئن نیستید، همیشه می توانید با یک تعمیرکار مشورت کنید تا از علائم تاب داشتن رینگ آگاه شوید. قبل از این که به تعمیرگاه یا مرکز خدمات بروید تا رینگ های خود را تراز کنید، بهتر است که فشار باد لاستیک خود را بررسی کنید. لاستیک های کم باد نیز می توانند باعث شوند که فرمان خودرو به یک سمت کشیده شود، بنابراین ابتدا این مورد را بررسی کنید تا از سالم بودن رینگ ها مطمئن شوید. همچنین ممکن است بخواهید تایرهای خود را بررسی کنید تا ببینید آیا علائمی از ساییدگی لاستیک مانند: فرسوده شدن آج در امتداد یک لبه، یا نشانه دیگری از مشکل تراز بودن، وجود دارد یا خیر. در برخی از خودروها فقط نیاز است که چرخ‌های جلو در یک راستا قرار گیرند، اما بسیاری از رینگ ها نیاز به تراز از چهار طرف دارند. مشخصات تراز بر حسب وسیله نقلیه متفاوت است.

مشکلات رایج رینگ و لاستیک

لاستیک هایی که فشار زیادی در آن ها وجود دارد، آن طور که سازنده در نظر گرفته ست، عمل نمی کند. زمانی که لاستیک دارای هوا یا نیتروژن بیش از حد باشد، باعث می شود آج تایر برجسته تر شود. لبه های بیرونی آج در دو طرف لاستیک با سطح جاده تماس پیدا نمی کند. این امر میزان برخورد لاستیک با سطح جاده را کاهش می دهد. در واقع لاستیک کمتر با سطح جاده برخورد خواهد داشت. لاستیک های بسیار پرباد باعث می شوند که پیش از موعد نیاز به تعویض آن ها باشد.

آسیب رینگ-رابستون

عوامل مهم در ایجاد ترک لاستیک

ترک خوردگی لاستیک در اثر برخورد با شی تیز و... به وجود می آید. برخی از علائم تاب داشتن رینگ و ترک تایر شامل:

  • اشعه ماوراء بنفش/ گرمای شدید

    پلیمرهای موجود در لاستیک می توانند در گرما منبسط شوند و در سرما منقبض شوند. این حرکت ادامه دار می تواند پیوندها را در طول زمان ضعیف کند، یعنی زمانی که ترک ها ظاهر می شوند، اشعه ماوراء بنفش یکی از بزرگ‌ترین دلیل های ترک‌خوردگی لاستیک‌ها است، اما معمولاً غیرممکن است که اکثر مردم ماشین خود را همیشه در گاراژ یا در سایه پارک کنند.

  • عمر لاستیک

    در اغلب مواردی که لاستیک های شما قدیمی تر می شوند و نیاز به تعویض دارند، پلیمرها به طور طبیعی ضعیف شده و شروع به تجزیه و تحلیل می کنند. این باعث می‌شود که لاستیک‌های شما ضعیف شده و از دست دادن ویژگی‌های ارتجاعی به معنی ترک خوردن لاستیک می باشد. حتی اگر خودروی شما برای چند سال استفاده نشده باشد و در گاراژ نگهداری شود، لاستیک ها همچنان ضعیف شده و ترک می خورند. ماده شیمیایی که از خشک شدن و ترک خوردن لاستیک جلوگیری می کند، هنگام حرکت لاستیک آزاد می شود. بنابراین، اگر ماشین برای مدت طولانی پارک شود، این ماده شیمیایی نمی تواند آزاد شود و به بافت لاستیک آسیب می رساند.

پژو پارس

  • فشار لاستیک

    طبق آنچه قبلاً گفته شد در واقع یکی از رایج ترین مشکلات تایرها، تورم لاستیک است. لاستیک های کم باد یا پر باد دچار ترک و آسیب می شوند. با لاستیک های کم باد گرمای بیشتری هنگام رانندگی ایجاد می شود. لاستیک های کم باد یا پرباد می توانند فشار بیشتری به دیواره تایر وارد کرده و باعث برآمدگی آن شوند. فشار نادرست لاستیک باعث کاهش مصرف سوخت می شود. لاستیک های ترک خورده یا برآمده را نباید تعمیر کرد، چرا که باید آن ها را تعویض کرد.

نحوه تاب گیری رینگ:

اگر قصد تابگیری رینگ دارید می توانید 

جمع بندی

شایع ترین علائم تاب داشتن رینگ که آسیب زیادی هم به لاستیک و رینگ می رساند رانندگی با لاستیک های پنچر است. هر باری که از یک دست انداز عبور می کنید، یک لاستیک با باد مناسب حین ضربه رینگ را ایمن نگه دارد، اما اگر پنچر شود موجب آسیب به رینگ می شود که در کنار آن آسیب های دیگری هم ایجاد می شوند که باید برای تعمیرشان هزینه زیادی بپردازید. به خاطر داشته باشید که محیط زیست بر فشار باد لاستیک تاثیر می گذارد. به این ترتیب، در روزهای سرد مراقب باشید و همچنین هنگام گرم شدن هوا، لاستیک را بررسی کنید تا از ایجاد آسیب جلوگیری کنید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment