0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

رینگ پیکان - فروشگاه اینترنتی رابستون

زمان مورد نیاز برای مطالعه 20 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/07/29
نظرات وبلاگ 0

خودرو‌هایی که امروزه در دسترس همگان قرار دارند، از قطعات کوچک و بزرگی تشکیل شده‌اند که یکی از این قطعات، رینگ خودرو است. از اوایل دهه هشتاد به بعد که شرکت‌های خودروسازی خودروهایی همچون پژو پارس و پژو ۲۰۶ را به بازار فروش ارائه کردند، قطعات افترمارکتی مثل رینگ‌های اسپرت نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتند.

دلیل اصلی این امر این است که رینگ‌های اسپرت زیبایی خودرو را افزایش می‌دادند و در عین حال می‌توانستند عملکرد خودرو را نیز به طرز شگفت انگیزی از خود متاثر کنند. این رینگ‌ها امروزه انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها رینگ اسپرت پیکان است. ما در ادامه می‌خواهیم شما را با مزایا، معایب، نکات مهم و تمامی آنچه که برای خرید یک رینگ به آن نیاز دارید، آشنا کنیم. با رابستون همراه باشید.

رینگ اسپرت-رابستون

رینگ اسپرت چیست؟

دیگر تا کنون همه‌ی ما رینگ‌های اسپرت را دیده‌ایم و با مدل‌های مختلف این نوع از رینگ‌ها آشنایی داریم. رینگ اسپرت به رینگی گفته می‌شود که جهت زیبا سازی خودرو به کار گرفته می‌شود و اغلب وزنی سبک دارد تا بتواند عملکرد خودرو را بهبود دهد. این رینگ اگرچه استحکام فوق العاده‌ای دارد و در بیشتر اوقات به رینگ‌های معمولی ترجیح داده می‌شود اما قیمت بالایی هم دارد و این امر می‌تواند یک مشتری را از خرید بازدارد. رینگ‌های اسپرت در انواع مختلف تک تکه، دو تکه و سه تکه به فروش می‌رسند که مدل تک تکه، مدرن‌ترین مدل از این رینگ‌ها است که صد البته طرفداران زیادی هم دارد.

انواع رینگ‌های اسپرت پیکان

رینگ‌های اسپرت با توجه به نوع مواد اولیه‌ی که در ساختار خود جای داده‌اند، به انواع مختلفی تقسیم می‌‌شوند:

  • رینگ اسپرت آلیاژی:

    یکی از متداول‌ترین نوع از رینگ اسپرت پیکان، رینگ آلیاژی است که با استفاده از آلیاژ‌های الومینیومی و ترکیباتی مثل نیکل و کروم روی کار آمده است. این نوع از رینگ‌ها انتخابی بسیار مناسب برای افزایش تعادل خودرو هستند اما با قیمت بالایی هم به فروش می‌رسند. رینگ‌های الیاژی سبک‌تر از رینگ‌های فولادی تعبیه می‌شوند و تقریبا می‌توانند از سیستم‌هایی مثل سیستم تعلیق خودرو نگهداری کنند. متاسفانه این رینگ‌ها استحکام زیادی ندارند و به راحتی خم می‌شوند، ترک بر می‌دارند و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهند. همچنین، رینگ‌های الیاژی بیش از رینگ‌های فولادی از مواد شیمیایی مختلف تاثیر می‌پذیرد و از این نظر هم نامناسب هستند.

  • رینگ اسپرت فولادی:

    از دیگر رینگ‌های اسپرتی که امروزه به فروش می‌رسند، رینگ‌های اسپرت فولادی هستند که با استفاده از فولاد قدرتمند روی کار آمده‌اند. این رینگ‌ها اغلب ارزان‌تر از رینگ‌های الیاژی به فروش می‌رسند و قوی‌تر از این رینگ‌ها هم هستند. به همین دلیل رینگ‌های فولادی را یک انتخاب بسیار مناسب برای جاده‌های صعب العبور می‌دهند. بر خلاف رینگ‌های الیاژی، رینگ‌های فولادی از وزن بالایی برخورار هستند و با همین وزن بالای خود می‌توانند تعادل خودرو را با اختلاف مواجه کنند. البته این رینگ‌ها به راحتی تعمیر می‌شوند و ظاهر خودرو را هم زیبا می‌کنند. شما می‌توانید جهت خرید هر کدام از رینگ‌های فولادی اسپرت یا رینگ‌های الیاژی اسپرت مناسب پیکان، با ما در رابستون در ارتباط باشید.

انواع رینگ اسپرت-رابستون

انواع رینگ اسپرت از نظر تعداد قطعات

طبقه بندی دیگری از رینگ‌های اسپرت به عمل آمده است که در این طبقه بندی رینگ‌ها را از نظر میزان قطعاتی که در ساختار خود جای داده‌اند، طبقه بندی می‌کنند:

  • رینگ‌های سه تکه:

    یکی از رینگ‌های اسپرتی که در گذشته بر روی خودروی پیکان نصب می‌شد، رینگ سه تکه است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است. این رینگ دوام چندانی ندارد و کاربرد کمی هم دارد.

  • رینگ‌های دو تکه:

    رینگ‌های دو تکه یکی از کم کاربرد‌ترین رینگ‌های اسپرتی هستند که از دو تکه‌ی مجزا تشکیل شده‌اند.

  • رینگ‌های تک تکه:

    تمامی رینگ‌های اسپرتی که امروزه به کار گرفته می‌شوند و برای انواع خودروها از جمله پیکان مناسب هستند، تک تکه هستند. این رینگ‌های اسپرت، متداول‌ترین رینگ اسپرت پیکان به شمار می‌آیند و مزایای زیادی دارند.

مزایای خرید رینگ اسپرت پیکان

این روز‌ها رینگ اسپرت پیکان به دلیل مزایای زیادی که دارد، می‌تواند به یک انتخاب خاص برای پیکان بازان تبدیل شود. برخی از این مزایا در ادامه آمده‌اند:

  • رینگ‌های اسپرت اغلب رینگ‌هایی هستند که زیبایی خودرو را افزایش می‌دهند و می‌توانند ظاهر آن را از این رو به آن رو کنند. این رینگ‌ها نه تنها بر روی خودروهای لوکس بلکه بر روی خودروهای معمولی هم جذابیت زیادی دارند.
  • پس از این که رینگ اسپرت پیکان بر روی خودروی شما نصب می‌شود، رفته رفته فرمان پذیری خودرو بیشتر می‌شود. حال پس از این که فرمان پذیری خودروی شما افزایش پیدا کند، در پیچ‌های تند می‌توانید خودرو را به خوبی کنترل کنید پس از بروز هر گونه حادثه جلوگیری نمایید.
  • با رینگ‌های اسپرت قدرت مانور خودرو افزایش می‌یابد. این رینگ‌ها به طور مستقیم با سیستم‌هایی مثل سیستم تعلیق خودرو در ارتباط هستند. همچنین، رینگ‌های اسپرت توانایی این را دارند که شتاب یک خودرو را افزایش دهند و از این جهت هم مناسب هستند.
  • به کمک رینگ‌های اسپرت است که سطح تماس لاستیک خودرو با اسفالت افزایش پیدا می‌کند و در نهایت ترمز پذیری لاستیک بالا می‌رود. البته این را بدانید که این اتفاق زمانی می‌افتد که لاستیک‌هایی که برروی خودروی پیکان نصب شده‌اند، لاستیک‌هایی استاندارد باشند.
  • در کنار همه‌ی این مزایا، رینگ‌های اسپرت در مقابل حرارت مقاومت زیادی دارند و می‌توانند ساختار خود را به طور کامل حفظ کنند.

معایب رینگ‌های اسپرت پیکانی

امروزه رینگ‌های اسپرتی که برای خودروی پیکان تعبیه شده‌اند، مزایای زیادی دارند و با توجه به همین مزایا هم کاربران زیادی دیدار کرده‌اند اما معایبی هم‌ وجود دارد که با نصب رینگ اسپرت پیکان بر روی خودرو، خود را نشان می‌دهد. این معایب در ادامه امده‌اند:

  • اولین و مهم‌ترین عیبی که رینگ‌های اسپرت دارند این است که با قیمت بالا به فروش می‌رسند و این مزایا برای برخی از افراد ناخوشایند باشد. این را بدانید که اغلب رینگ‌های اسپرت مناسب خودروی پیکان، تحت تاثیر یک سری عوامل مختلف مثل اندازه، مدل، نوع، مواد اولیه و ... قیمت می‌پذیرند و بر این اساس ممکن است قیمت‌های آن‌ها متغیر باشد.
  • امروزه برای نصب و جایگذاری رینگ‌های اسپرت خودروی پیکان، افراد متخصص کم پیدا می‌شوند. از این رو ممکن است شما در دام افراد غیر متخصصی بیفتید که با نصب نادرست رینگ‌های اسپرت بر روی خودرو، به سیستم‌های مختلف خودرو آسیب می رسانند.
  • رینگ‌های اسپرت با فنرهایی که در خودروی پیکان وجود دارند، رابطه مستقیم دارند. این رینگ‌ها اغلب با فشار آوردن به این فنرها، سبب از بین رفتن آن‌ها می‌شوند و در نهایت نرمی اتومبیل را کاهش می‌دهند.
  • رینگ‌های اسپرت ممکن است سیستم تعلیق و سیستم جلو بندی خودرو را با اختلال مواجه کنند.

جنس رینگ اسپرت مناسب پیکان باید چگونه باشد؟

همان گونه که‌ گفتیم، رینگ‌های اسپرت امروزی را با استفاده از مواد اولیه‌ی مختلفی می‌سازند که هر فردی می‌تواند بنا بر بودجه‌ی خود و با توجه به آنچه که از یک رینگ انتظار دارد، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و خریداری کند. رینگ‌هایی که از جنس آلومینیوم هستند، رینگ‌های سبک هستند که می‌توانند کیفیت رانندگی را بهبود دهند و کنترل خودرو توسط راننده را افزایش دهند اما در این میان، رینگ‌های فولادی هم در برابر ضربه مقاوم هستند و برای جاده‌های کوهستانی و ..‌ انتخابی بسیار مناسب به شمار می‌آیند. در اینجا شما مختار هستید که هر نوع رینگی را که دوست دارید، انتخاب کنید!

اندازه رینگ اسپرت پیکان

چرخ‌هایی که بر روی خودروی پیکان جایگذاری شده‌اند، کوچک‌ترین چرخ‌هایی هستند که برای خودروها تعبیه شده‌اند. به همین دلیل رینگ‌های یا سایر ۱۴ و ۱۳ برای خودروی پیکان مناسب هستند. اغلب افرادی که در حوزه‌ی فروش انواع رینگ فعالیت دارند، به مشتریان خود توصیه می‌کنند که سایز رینگ اسپرت پیکان را یک سایز بزرگ‌تر از سایز اصلی در نظر بگیرند. البته برخی از افراد هم بر این باورند که دست کاری سایز استاندارد رینگ یک خودرو، مشکلات زیادی را در پی دارد. پس بهتر است که‌ همان سایز استاندارد مورد استفاده قرار بگیرد.

امروزه از رینگ‌های اسپرت پیکانی سایز ۱۳ و سایز ۱۴ بر روی پراید و پیکان وانت‌ها هم بهره گرفته می‌شود. این روزها می‌توانید عملکرد خودرو را بهینه سازی کنید و میزان مصرف سوخت خودرو را نیز کاهش دهید.

مشکلاتی که پس از انتخاب نادرست رینگ به وجود می‌آیند!

رینگ‌های اسپرت رینگ‌هایی هستند که می‌توانند مصرف سوخت خودرو را کاهش دهند و همچنین عملکرد خودرو را بهبود ببخشند اما گاهی اوقات ممکن است افراد به دلیل بی اطلاعی یا به دلایل مختلف، در انتخاب رینگ اسپرت پیکان دچار اشتباه شوند. برخی از مشکلات رایجی که در صورت عدم انتخاب درست رینگ اسپرت خود را نشان می‌دهند، عبارتند از:

  • رینگ‌های اسپرت ناشناس باعث می‌شوند که آلودگی‌های زیست محیطی که ناشی از عملکرد خودرو است، افزایش پیدا کند و مصرف سوخت خودرو هم بالا برود.
  • اگر رینگ اسپرت نامناسب انتخاب شود، به جای این که میزان کنترل پذیری فرمان خودرو را افزایش دهد، برعکس عمل می‌کند و کنترل و درب را از دست داده خارج می‌کند.
  • اغلب اوقات خودروهایی که سایز رینگ اسپرت آن‌ها درست انتخاب نشده است، کیلومتر سنج و سرعت سنج خرابی دارند. در واقع این اجزا در چنین خودرو‌هایی به خوبی عمل نمی‌کنند و اعدادی غیر واقعی را نشان می‌دهند. از این رو ممکن است میزان تصادفات در این خودروها افزایش پیدا کند.
  • رینگ‌های نامناسب پیکان باعث می‌شوند که سیستم‌های تعلیق تعبیه شده در ساختار خودرو با فشاری مضاعف مواجه شده و آسیب ببینند.
  • با نصب رینگ‌های اسپرت نامناسب بر روی خودروی پیکان، فاصله خودرو از زمین کنار می‌شود و این می‌تواند به اگزوز یا سایر قطعات خودرو آسیب برساند.

رینگ اسپرت پیکان و کیفیت سواری آن

شاید برای شما جالب باشد که بدانید رینگ اسپرت یکی از همان قطعاتی است که می‌تواند کیفیت سواری خودرو را از این رو به آن رو کند. انواع مختلف رینگ اسپرت پیکان با هدف افزایش کیفیت سواری و افزایش اطمینان راننده از کنترل ماشین روی کار آمده‌اند و می‌توانند تا حد زیادی رضایت شما از رانندگی را افزایش دهند. این رینگ‌ها باید در حالت استاندارد قرار بگیرند. البته گاهی اوقات استفاده از رینگ‌های بزرگتر از حالت استاندارد برای یک خودرو، چندان اهمیت خاصی هم ندارد.‌

این را بدانید که زمانی که شما از رینگ‌های اسپرت در جهت بهبود کیفیت سواری اتومبیل خود استفاده می‌کنید، ممکن است وزنی که به گوشه‌های لاستیک وارد می‌شود، افزایش پیدا کند. در این صورت حرکت دادن خودرو توسط راننده سخت می‌شود و در نهایت کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود. پس بهتر است که قبل از خرید رینگ، با مشاورانی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت‌های لازم را داشته باشید و سپس بهترین رینگ اسپرت پیکان را با همان ویژگی‌هایی که مد نظر دارید، خریداری نمایید.

کیفیت سواری پیکان-رابستون

تاثیر رینگ اسپرت پیکان بر ارزش فروش خودرو

یا وجود این که رینگ اسپرت پیکان می‌تواند کیفیت سواری خودرو را افزایش دهد و زیبایی بی نظیری را به ظاهر این اتومبیل بدهد، ضرر بزرگ را شما زمانی احساس خواهید کرد که بخواهید خودروی خود را بفروشید. اگرچه کاهش ارتفاع خودرو و استفاده از رینگ‌های اسپرت در کشور ما متداول‌تر از گذشته شده است اما اکثر اوقات چنین فرآیندهایی به صورت غیر تخصصی انجام می‌شوند و می‌توانند مشکلات زیادی را برای یک خودرو به وجود بیاورند. به همین دلیل اغلب افرادی که قصد خرید خودرو دارند، خودروهای دست کاری شده را پس زده و به خودروهایی که سالم‌تر هستند، رو می‌آورند.

گاهی اوقات هم ممکن است که برخی از مشتریان از مالک یک خودرو درخواست کنند که رینگ یا لاستیک مخصوص و فابریک خود خودرو را بر روی خودرو بیندازد. اگر شما هم جزو افراد خودرو بازی هستید که امروزه خودروی پیکان خود را به رینگ اسپرت مجهز کرده‌اید و می‌خواهید آن را بفروشید، بهتر است این رینگ‌ها را از ساختار خودرو خارج کرده و رینگ‌های فابریک را بر روی خودرو قرار دهید. حتی شما می‌توانید چنین رینگ‌هایی را به صورت جداگانه به فروش برسانید و به سود اقتصادی هم برسید.

رینگ اسپرت بخریم یا نه؟

شاید شما هم‌ جزو افرادی باشید که در خرید رینگ‌های اسپرت تردید دارید و می‌خواهید بدانید که آیا رینگ اسپرت بخرید یا خیر. از نظر ما رینگ‌های اسپرت اگر با اندازه‌های مناسب انتخاب شوند و اگر به کمک افراد متخصص بر روی خودرو نصب شوند، می‌توانند کیفیت سواری خودرو را افزایش دهند و استهلاک آن را پایین بیاورند. این رینگ‌ها همچنین زیبایی چشم نوازی را به یک خودرو هدیه می‌کنند و از این جهت هم حائز اهمیت هستند. حال شما مختارید که رینگ اسپرت پیکان را بخرید یا نه!

نکات مهم خرید رینگ اسپرت مناسب پیکان

برای این که بتوانید بهترین رینگ اسپرت پیکان را خریداری کنید، باید تمامی قابلیت‌ها و جوانب این رینگ‌ها را مورد توجه قرار دهید و نکات مهمی که در خرید این رینگ‌ها وجود دارند را هم بدانید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • قیمت رینگ:قیمت رینگ یکی از مهم‌ترین عواملی است که هر فردی پیش از خرید رینگ باید به آن توجه داشته باشد. رینگ‌های اسپرت امروزی قیمت بالاتری نسبت به رینگ‌های معمولی دارند اما در عوض، کارایی و مقاومت آن‌ها از رینگ‌های معمولی بهتر است.
  • تناسب رینگ با اتومبیل: اگر خواهان آن هستید که به کمک رینگ اسپرت جلوه‌ی پیکان خود را بهبود دهید، باید به این نکته توجه داشته باشید. رینگ اسپرت پیکانی که شما انتخاب می‌کنید، باید با سبک، مدل و رنگ اتومبیلتان همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر بخواهید رینگ‌های بیش از حد بزرگ را بر روی خودروهایی که چرخ آن‌ها کوچک است نصب کنید، مسلما کارایی چندانی را از این رینگ‌ها مشاهده نخواهید کرد.
  • لبه‌های رینگ: همواره توجه داشته باشید که رینگ اسپرت با دوام، مقاوم و محکم رینگی است که لبه‌های ضخیمی دارد و می‌تولند به خوبی با لاستیک چفت شود. این گونه از رینگ‌ها اغلب مقاومت بالایی در برابر ضربه و خوردگی دارند و از این نظر هم حائز اهمیت هستند. بدیهی است که رینگ‌های نازم آسیب پذیری زیادی دارند و ممکن است در صورت مواجهه با هر گونه ضربه، ایمنی خودرو را به خطر بیندازند.
  • وزن رینگ: شاید برای شما مبهم باشد که چرا باید وزن رینگ را هنگام خرید رینگ اسپرت مورد توجه قرار دهیم اما بدانید که وزن رینگ تعادل خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به هر میزان که رینگ مد نظر شما رینگی سبک‌تر باشد، تعادل خودرو افزایش می‌یابد و کیفیت رانندگی هم بیشتر می‌شود.
  • مدل رینگ: رینگ‌های اسپرتی که توسط فروشگاه رابستون به فروش می‌رسند، در مدل‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شوند. این رینگ‌ها با توجه به سلیقه‌ی افراد باید انتخاب شوند.
  • توجه به تعداد پیچ‌ها: همواره توجه داشته باشید که قطر رینگ با قطر تایر خودرو یکسان باشد و تعداد پیچ‌های اتصالی این دو هم با هم هماهنگ باشند تا به هنگام نصب رینگ اسپرت بر روی خودرو به مشکل بر نخورید.
  • پهنای رینگ: اگرچه رینگ‌هایی که کمی پهن هستند، بر روی عملکرد خودرو تاثیرات مثبتی دارند اما رینگ‌هایی که پهنایی بیش از حد زیاد دارند، در پیچ‌ها و هنگام دور زدن ماشین دچار سایش می‌سوند و پس از مدت کوتاهی کیفیت ساختاری خود را از دست می‌دهند. پس به این نکته هم توجه داشته باشید.

نکات خرید رینگ اسپرت-رابستون

کدام رینگ مناسب است؟

انتخاب و خرید رینگ اسپرت پیکان که بتواند عملکرد خودرو را بهبود دهد، یکی از دغدغه‌هایی است که بسیاری از خودرو سواران با آن درگیر هستند. این رینگ‌ها علاوه بر این که باید زیبایی خودرو را افزایش دهند، باید توانایی این را داشته باشند که خیال راننده را از جهت ایمنی خودرو راحت کنند. همچنین، انتخاب رینگ‌هایی که بزرگتر از سایز معمول هستند و یا کمتر هستند، باعث می‌شود که رینگ با گلگیر برخورد داشته باشد و حادثه بیافریند. از همه‌ مهم‌تر هم قیمت رینگ است. رینگ مورد نظر شما باید با توجه به بودجه‌ای که شما در جیب دارید، انتخاب شود. این را بدانید که انتخاب یک فروشگاه خوب می‌تواند تمامی دغدغه‌های شما در این زمینه را از بین ببرد.

خرید برترین رینگ‌های اسپرت از رابستون

امروزه اکثر افرادی که می‌خواهند رینگ اسپرت پیکان را با هدف زیباسازی خودرو و بهبود عملکرد آن خریداری کنند، باید به دنبال فروشگاه‌های معتبری باشند که این رینگ‌ها را در انواع مختلف به فروش می‌رسانند. در این میان، فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که به طرز هوشمندانه‌ای رینگ‌های بی‌کیفیت خود را با قیمتی بالا به مشتری می‌فروشند. حال آن که اگر انتخاب شما چنین فروشگاه‌هایی باشند، ضرر زیادی خواهید دید. از این رو لازم است که فروشگاهی را انتخاب کنید که مشتریان قبلی از آن راضی هستند، محصولات خود را با ضمانت و گارانتی به شما ارائه می‌دهند و از همه مهم‌تر این که منصفانه عمل می‌کنند. فروشگاه‌هایی مثل رابستون که تنوع طرح و مدل زیادی هم دارند.

ما در رابستون در راستای فروش محصولات به صورت حضوری و مجازی فعالیت می‌کنیم. افرادی که به خریدهای مجازی اعتقاد ندارند، می‌توانند از فروشگاه ما دیدن کرده و رینگ مورد نظر خود را خریداری کنند. رابستون همواره بر پنج اصل مهم پایدار است. قیمت مناسب، کیفیت بالا، خدمات پس از فروش گسترده، پشتیبانی‌های پیشرفته و ارائه ضمانت مرجوع کالا به مشتری. با این اصول، دیگر شما نگران نخواهید بود که سرتان کلاه برود چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و رینگ مورد نظر خود را تعویض یا مرجوع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما در تماس باشید.

کلام پایانی

ما در این مطلب در مورد رینگ اسپرت پیکان با شما صحبت کردیم. کلیه‌ی رینگ‌های اسپرتی که انروزه در بازار فروش وجود دارند، یک سری ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاصی را در خود جای داده‌اند. این رینگ‌ها اغلب دارای سایز‌های خاص هستند، مدل‌های متنوعی دارند و به دو صورت آلومینیومی و فولادی به فروش می‌رسند. شما به کمک رینگ‌های اسپرت علاوه بر این که می‌توانید کیفیت سواری خودروی خود را افزایش دهید، توانایی این را خواهید داشت که تسلط بیشتری بر رانندگی داشته باشید و سیستم ترمزگیری خودروی خود را تقویت کنید. متاسفانه این رینگ‌ها، معایبی هم دارند. برای مثال قیمت این رینگ‌ها بسیار زیاد است و افراد متخصصی که بتوانند این رینگ‌ها را به خوبی نصب کنند، تقریبا وجود ندارند. از این رو شما باید به هنگام خرید، به نکات مهمی مثل جنس رینگ، سایز، وزن و قیمت توجه بورزید و سپس رینگ را از فروشگاه‌های معتبری مثل رابستون بخرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment