0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

رینگ بسترن

زمان مورد نیاز برای مطالعه 20 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1401/09/16
نظرات وبلاگ 0

این که خودرویی زیبا سوار شویم و این که این خودرو را به کمک لوازم جانبی مختلف ایمن‌تر کنیم باعث شده است که توجه به انواع رینگ افزایش پیدا کند. رینگ یکی از مهم‌ترین اجزای نصب شده بر روی خودرو است که با سیستم حرکتی خودرو در ارتباط است. چنانچه شما نتوانید رینگی مناسب را برای خودروی خود انتخاب کنید، نمی‌توانید انتظار عملکردی عالی را هم از این خودرو داشته باشید.

در حال حاضر رینگ‌های اسپرت به رینگ‌های نسل اول یعنی رینگ‌های فولادی ترجیح داده می‌شوند. تا جایی که بسیاری از خودرو سازان بزرگ این رینگ‌ها را به طور فابریک بر روی خودروی خود نصب می‌کنند. خودروی بسترن هم یکی از همین خودروها است که رینگ تعبیه شده بر روی آن در عملکرد کلی خودرو نقش دارد. به همین دلیل ما می‌خواهیم در مورد رینگ بسترن، انواع ، مزایا و ویژگی‌هایی که این رینگ دارد با شما صحبت کنیم. با ما در رابستون همراه باشید.

رینگ بسترن - رابستون

تاثیرات رینگ بر عملکرد خودرو

در مورد تاثیری که رینگ بر عملکرد خودرو دارد همین را بگوییم که انتخاب رینگ نامناسب برای خودرو باعث می‌شود که بخش‌های مختلف خودرو بدون دلیل با یکدیگر درگیر شوند، هندلینگ خودرو مشکل پیدا کند و استهلاک خودرو افزایش بیابد. علاوه بر این، سیستم تعلیق خودرو که یکی از مهم‌ترین سیستم‌ها در ساختار خودرو است نیز دچار مشکل شده و در نهایت آسیب می‌بیند.

برای مثال اگر شما بخواهید رینگ بسترن را بزرگتر از اندازه استانداردش انتخاب کنید، به تایر و سیستم ترمز و سیستم تعلیق آسیب می‌رسد. بنابراین باید به نکات مهمی که در زمینه خرید رینگ وجود دارند توجه داشته باشید و با واقف بودن به تاثیر رینگ در عملکرد خودرو، بهترین رینگ را خریداری کنید.

رینگ فولادی مناسب بسترن

یکی از انواع رینگ‌هایی که امروزه می‌تواند رینگی مناسب برای خودروی بسترن باشد، رینگ فولادی است که از آهن و کربن تولید می‌شود. این رینگ دارای مقاومت زیادی است اما به دلیل این که وزن بالایی دارد، جای خود را به رینگ‌های آلیاژی سبک وزن داده است. رینگ فولادی امروزه قیمت بسیار مناسبی دارد، کارایی خوبی دارد و به عنوان رینگ فابریک بر روی اکثر خودروهای داخلی نصب می‌شود اما این بدان معنی نیست که تمامی خودروها الزاما باید از رینگ فابریک فولادی استفاده کنند.

اگر به دنبال رینگی هستید که با نصب آن بر روی خودروی بسترن بتوانید در جاده‌های خاکی و کوهستانی حرکت کنید، پیشنهاد ما به شما خرید رینگ فولادی است. لازم به ذکر است که این نوع از رینگ‌ها کارایی و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشند اما در زیبایی خودرو نقش چندانی ندارند. به همین دلیل هم هست که جوان پسند نیستند.

 رینگ فولادی مناسب - رابستون

رینگ اسپرت چیست؟

نوع دیگری از رینگ‌ها، رینگ‌های اسپرت هستند که با استفاده از ترکیبات و آلیاژهای فلزی تولید می‌شوند. این رینگ‌ها افزون بر این که وزن کمی دارند، از زیبایی قابل توجهی هم برخوردار شده‌اند و تنوع طرح و رنگ آن‌ها بسیار زیاد است. اغلب اوقات رینگ‌های اسپرت آلیاژی را بر روی خودروهای مسابقه‌ای نصب می‌کنند اما چند سالی است که این رینگ‌ها بر روی خودروهای سواری یا حتی خودروهای سنگین و باری نیز نصب می‌شوند. شما می‌توانید رینگ اسپرت را به عنوان بهترین رینگ بسترن که زیبایی قابل توجهی هم دارد، به کار ببندید.

ویژگی‌های رینگ اسپرت مناسب بسترن

توجه داشته باشید که رینگ اسپرت دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است:

  • رینگ اسپرت به دلیل این که معمولا با استفاده از آلومینیوم و مشتقات آن تولید می‌شود، وزن کمی دارد.
  • این رینگ باعث می‌شود که فرمان پذیری و کنترل خودرو به خصوص در پیچ‌های سخت بهبود پیدا کند.
  • رینگ‌های اسپرت تنوع بالایی دارند. همین امر باعث شده است که امروزه افرادی که به زیبایی خودروی خود اهمیت می‌دهند از این تنوع استفاده کرده و رینگ اسپرت را جایگزین رینگ‌های معمولی کنند.
  • رینگ‌های اسپرت نسبت به رینگ‌های فولادی با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند اما در مقابل استحکام بیشتری دارند و عملکرد خودرو را بهبود می‌دهند.

انواع رینگ اسپرت از نظر تعداد قطعات تشکیل دهنده

رینگ‌های اسپرت خود از نظر تعداد قطعاتی که در ساختارشان جای داده‌اند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

  • 1. نوع اول از رینگ‌های اسپرت، رینگ‌های یکپارچه یا تک تکه هستند که وزن آن‌ها کم است اما تراکم ساختار آن‌ها بسیار مطلوب است. این رینگ‌ها به دلیل این که از فناوری‌های نوین برای تولید شدن استفاده می‌کنند، قیمت بالاتری هم نسبت به سایر رینگ‌ها دارند. این رینگ‌ها در مقایسه با سایر رینگ‌ها، کیفیت بیشتری دارند و ماندگاری آن‌ها هم زیاد است.
  • 2. رینگ‌های دیگر، رینگ‌های دو تکه هستند. این رینگ‌ها کاربرد چندانی ندارند و با قیمت کمتری به فروش می‌‌رسند. اغلب اوقات رینگ‌های دو تکه را رینگ‌هایی کم تنوع می‌دانند که استفاده چندانی هم از آن‌ها نمی‌شود.
  • 3. رینگ‌های سه تکه هم نوع دیگری از رینگ‌های اسپرت هستند که همان گونه که از نامشان پیدا است، از سه قطعه مختلف تولید شده‌اند. این رینگ‌ها امنیت چندانی ندارند و به دلیل این که‌ مونتاژ شده هستند، می‌توانند قابل اعتماد باشند. سعی کنید به هنگام خرید رینگ‌های اسپرت سه تکه از برندهای معتبر در این زمینه استفاده کنید.

انواع رینگ اسپرت - رابستون

اجزای رینگ خودرو چیست؟

رینگ بسترن دارای اجزای مختلفی است. در واقع رینگی که بر روی این خودرو نصب می‌شود از ساختاری خاص پیروی می‌کند تا بتواند به راحتی نیازی که خودروی بسترن به رینگ دارد را برطرف کند. در مورد کاربرد رینگ در خودرو باید بگوییم که رینگ‌ها هستند که بار خودرو را متحمل می‌شوند، حرکت خودرو را ساماندهی می‌کنند و سیستم‌هایی مثل سیستم ترمز در خودرو را بهبود می.دهند. بنابراین لازم است که اجزای مختلفی را در خود جای داده باشند تا بتوانند وظیفه خود را به درستی به سرانجام برسانند. برخی از اجزای رینگی که مناسب خودروی بسترن است در ادامه ذکر شده‌اند:

  • پایه لبه:

    به قسمتی که در میان فلنج‌های رینگ قرار گرفته است، پایه لبه گفته می‌شود. پایه لبه در به وجود آوردن استحکام فوق العاده در رینگ نقش زیادی دارد و می‌تواند ماندگاری رینگ را افزایش دهد. البته در گذشته پایه لبه رینگ‌ را به شکل‌های مختلفی می‌ساختند اما امروزه پایه لبه‌ها همگی یک شکل شده‌اند.

  • شانه لبه:

    یکی دیگر از مهم‌ترین اجزایی که در ساختار رینگ به چشم می‌خورد، شانه لبه است. این شانه در اصل مخصوص قرار گیری لاستیک روی رینگ است که باعث می‌شود رینگ به ساختار لاستیک آسیبی نرساند.

  • قطر لبه:

    یکی دیگر از اجزای رینگ بسترن قطر لبه است. قطر لبه با واحد اینچ محاسبه می‌شود و قطری است که بین شانه‌های لبه جا می‌گیرد. به طور کلی قطر لبه با قطر تایر یکسان است.

  • فلنج لبه‌ای:

    به لبه خارجی که در رینگ بسترن وجود دارد، فلنج لبه گفته می‌شود. فلنج‌ها اغلب در شکل استاندارد طراحی و تولید می‌شوند و وظیفه اصلی آن‌ها این است که آسیب‌هایی که به رینگ می‌رسد را کاهش دهند.

  • هیپ:

    هیپ یا کوهان یک رینگ قسمتی است که اجازه نمی‌دهد لاستیک روی رینگ سر بخورد. از آنجایی که امنیت خودرو برای خودرو سواران از اهمیت زیادی برخوردار است، باید این وسیله در رینگ تعبیه شود تا ایمنی خودرو افزایش پیدا کند.

  • پیچ و مهره:

    اصلی‌ترین قسمتی که رینگ را به خودرو اتصال می‌دهد، قسمت پیچ و مهره است. درون تمامی رینگ‌ها چند دایره تعبیه شده است که پیچ و مهره وارد آن شده و سپس بر روی دیسک چرخ قرار می‌گیرند. در واقع این پیچ‌ها و مهره‌ها هستند که رینگ را به توپی محور حرکتی خودرو وصل می‌کنند. بنابراین وجود این اجزا در رینگ الزامی است. تعداد پیچ‌ها، سوراخ‌ها و مهره‌ها با توجه به سایز رینگ و نوع خودرو متفاوت است.

کاربرد رینگ در خودرو

تمامی رینگ‌ها از رینگ‌های فولادی گرفته تا رینگ‌های اسپرت چند تکه کاربرد خاصی دارند. این رینگ‌ها چه از نظر فنی و چه از نظر ایمنی باعث بهتر شدن عملکرد خودرو می‌شوند. برخی از کاربردهای اساسی رینگ خودرو در ادامه آمده است:

  • کاربرد در بهبود فرمان پذیری خودرو و افزایش ایمنی در رانندگی
  • کاربرد در بهتر حرکت دادن فرمان
  • بهبود ظاهر خودرو و افزایش زیبایی آن
  • بهتر کردن سیستم عملکردی خودرو
  • بهبود سیستم ترمز خودرو با افزایش دادن سطح تماس چرخ‌های خودرو با کف زمین
  • بالا بردن قدرت مانور خودرو به هنگام حرکت

همه چیز در مورد رینگ بسترن

شاید شما هم جزو افرادی باشید که هم اکنون به دنبال رینگ بسترن و خرید آن هستید اما قبل از هر چیزی باید اطلاعات لازم در د خودروی بسترن و رینگ مناسب آن را به دست بیاورید. خودروی بسترن که محصولی از شرکت faw است از سال ۲۰۱۵ به بعد وارد بازار شد. این خودرو از نظر کیفیت در رده خودروهای بی نظیری مثل فولکس، آئودی، مزدا و ... قرار می‌گیرد.

بسترن خودرویی است که با بهره مند شدن از به روزترین فناوری‌های دنیا، به خوبی کار می‌کند اما شما با خرید این خودرو باید توجه داشته باشید که چه احزایی را برای آن به کار می‌بندید. رینگ بسترن هم یکی از همین اجزا است که اهمیت زیادی در حرکت کردن خودروی بسترن دارد. پس به هنگام خرید این رینگ شما باید به دفترچه راهنمای خودروی بسترن نگاهی بیندازید و سپس بهترین رینگ متناسب با خودروی خود را خریداری کنید.

نکات رینگ بسترن - رابستون

ویژگی‌های رینگ مناسب بسترن

خودروی بسترن به دلیل این که قدرت موتور خوبی دارد و می‌تواند سریع حرکت کند، به رینگ و تایر خوب و باکیفیت هم نیازمند هست. از سوی دیگر بسیاری از افرادی که این خودرو را خریداری می‌کنند به دنبال این هستند که زیبایی ظاهری بسترن را نیز افزایش دهند. رینگ تعبیه شده بر روی این خودرو باید ظاهر زیبایی داشته باشد، کیفیت خوبی داشته باشد، مستحکم باشد و در برابر ضربان انعطاف پذیر نباشد. تنها در این صورت است که نیاز بسترن به رینگ مطلوب برطرف می‌شود.

رینگ اسپرت بسترن

رینگ‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای بهبود عملکرد بسترن بهره ببرید. اولین و مهم‌ترین نوع از این رینگ‌ها، رینگ‌های فولادی هستند که از مقاومت کافی برخوردار شده‌اند اما زیبایی آنچنانی ندارند. اگرچه رینگ‌های فولادی با قیمتی مناسب هم به فروش می‌رسند اما توسط افرادی که بسترن سواری را دوست دارند طرد شده‌اند.

نوع دیگری از رینگ‌های مناسب برای خودروی بسترن، رینگ بسترن اسپرت است که تنوع زیادی دارد و می‌تواند عملکرد خودروی بسترن را در این رو به آن رو کند. این رینگ مانور خودرو را بهتر می‌کند و کنترل خودرو در جاده‌های صعب العبور را نیز بهبود می‌دهد اما متاسفانه امروزه رینگ‌های اسپرت با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، قیمتی بالا هم دارند و همین امر باعث شده است که برخی از متقاضیان از خرید این رینگ‌ها دست نگه دارند. در هر صورت شما باید رینگ بسترن را با توجه به دفترچه راهنمای این خودرو خریداری کنید.

مشکلات ناشی از انتخاب رینگ نامناسب

زمانی که شما می‌خواهید رینگ بسترن بخرید، باید ابتدا با افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند مشورت کنید تا در انتخاب رینگ مناسب برای خودروی بسترن دچار اشتباه نشوید. زمانی که رینگ خودروی شما نامناسب انتخاب شود، ممکن است اتفاقات زیر رخ بدهند:

  • میزان مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا کند و میزان آلودگی‌هایی که از طریق خودروی شما وارد محیط می‌شود افزایش بیابد.
  • فرمان خود و سفت‌تر می‌شود. به گونه‌ای که راننده نمی‌تواند به راحتی آن را حرکت دهد. همین امر موجبات کاهش کنترل پذیری خودرو را هم فراهم می‌کند.
  • اگر رینگ بسترن شما نامناسب انتخاب شود، ارتفاع اتومبیل از سطح زمین کمتر می‌شود. ممکن است این اتومبیل به راحتی حرکت نکند.
  • با انتخاب نامناسب رینگ فشار مضاعفی به سیستم تعلیق خودرو وارد می‌شود که این فشار مضاعف رفته رفته سیستم حرکتی خودرو را با اختلال مواجه می‌کند.
  • با انتخاب رینگی که مناسب خودروی شما نیست، کیلومتر شمار اختلال پیدا کرده و اعدادی غیر واقعی را به شما نشان می‌دهد.

در هنگام انتخاب رینگ اسپرت به نکات زیر دقت کنید:

حال که قرار است رینگ بسترن بخرید، بهتر است با نکات مهمی که در زمینه خرید رینگ برای این خودرو وجود دارند هم آشنا شوید:

  • اگر قرار است رینگ اسپرت بخرید، سعی کنید این رینگ را در برندهای معتبر خریداری کنید چرا که بازار فروش رینگ‌های تقلبی نیز بسیار داغ است.
  • هنگام خرید رینگ از عملکرد صحیح آن اطمینان پیدا کنید.
  • قیمت رینگ از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. به طور کلی رینگ‌های اسپرت رینگ‌هایی گران قیمت هستند و رینگ‌های فولادی از نظر قیمت ارزان‌تر هستند. پس توجه داشته باشید که سرتان کلاه نرود.
  • اندازه‌ی رینگی که شما خریداری می‌کنید باید استاندارد باشد. بسیاری از افراد رینگ‌هایی را خریداری می‌کنند که اندازه بزرگتری دارد چرا که این رینگ‌ها ظاهر خودرو را زیباتر می‌کنند اما این کار کار درستی نیست. رینگ‌های سایز بزرگ اگرچه توانایی زیباتر کردن خودرو را دارند اما در عملکرد بهینه خودرو نقش منفی دارند و ممکن است این عملکرد را مختل کنند. در این صورت فرمان پذیری خودرو نیز کاهش پیدا می‌کند.
  • لازم به ذکر است که لاستیک نیز در بهبود‌ حرکت خودرو نقش زیادی دارد. پس زمانی که می‌خواهید رینگی را خریداری کنید، به هندلینگ خودرو توجه داشته باشید و بر همین اساس تایری مناسب را برای خودروی خود خریداری کنید.
  • سعی کنید رینگ مد نظر خود را از فروشگاه‌هایی خریداری کنید که از اعتبار آن‌ها مطمئن هستید. امروزه رینگ‌های چینی در بازار فروش وجود دارند. این رینگ‌ها کیفیت زیادی ندارند. نمی‌توانند پاسخگوی نیاز خودروی شما به رینگ بسترن باشد. پس بهتر است که از فروشگاه‌های معتبر رینگ مد نظر خود را خریداری کنید.

مزایای رینگ اسپرت بسترن

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چرا افراد رینگ اسپرت بسترن را بع رینگ بسترن فولادی ترجیح می‌دهند. دلیل آن ساده است. مزایایی که رینگ اسپرت دارد، از مزایای رینگ فولادی بیشتر است. به برخی از این مزایا در ادامه اشاره شده است:

  • افزایش مانوردهی خودرو در جاده‌های خطرناک
  • بهبود فرمان پذیری و زیبایی ظاهری خودرو
  • کاهش خط ترمز و افزایش عمر سیستم ترمز در خودرو

معایب رینگ اسپرت بسترن

اگرچه رینگ‌های فولادی دارای مزایای زیادی هستند اما معایبی هم در ساختار این رینگ‌ها به چشم می‌خورد:

  • قیمت رینگ‌های اسپرت بسیار زیاد است. به همین دلیل ممکن است تمامی افراد نتوانند آن‌ها را خریداری کنند.
  • از آنجایی که با استفاده از رینگ اسپرت اصطکاک خودرو با زمین افزایش پیدا می‌کند، فنرهای خودرو با مشکل مواجه شده و نرمی اتومبیل کاهش پیدا می‌کند. بنابراین ممکن است پس از مدتی جلوبندی خودرو نیز مختل شود.
  • امروزه فرد متخصصی که بتواند رینگ اسپرت بسترن را به خوبی بر روی این خودرو نصب کند، وجود ندارد و یا اگر هم وجود دارد، زیاد نیست. این مشکل مشکلی است که چندین سال است برطرف نشده است.

معایب رینگ بسترن - رابستون

قیمت رینگ اسپرت بسترن

شاید شما هم کنجکاو باشید که بدانید قیمت رینگ اسپرت بسترن چقدر است. در مجموعه قیمت رینگ‌های این چنینی را با توجه به عوامل مختلف، متغیر می‌داند. برای مثال این که رینگ مورد نظر شما چه کیفیتی داشته باشد، چه طرحی داشته باشد و چه اندازه‌ای داشته باشد می‌تواند قیمت نهایی خرید رینگ‌های اسپرت را افزایش دهد. علاوه بر این، رینگ بسترن با توجه به نوع مواد اولیه‌ای که در ساختار خود جای داده است، قیمت خاصی پیدا می‌کند. بدیهی است که به هر میزان که کیفیت عملکردی این رینگ‌ها افزایش پیدا کند، قیمت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

نگاه قابل توجه دیگری که جا دارد در اینجا به آن اشاره کنیم این است که برندی که به تولید رینگ اسپرت بسترن پرداخته است، چه برندی است. برندهای زیادی وجود دارند که رینگ اسپرت تولید می‌کنند اما بهترین برند برندی است بین افراد شناخته شده باشد. پس به هنگام خرید رینگ به برند آن نیز توجه داشته باشید.

خرید رینگ بسترن

اگر به دنبال این هستید که رینگ بسترن را با قیمتی مناسب خریداری کنید، اگر می‌خواهید باکیفیت‌ترین رینگ را بخرید، اگر به دنبال تنوع طرح و رنگ رینگ بسترن هستید و اگر زیبایی خودرو برای شما اهمیت دارد، همین حالا با ما در رابستون تماس بگیرید تا شما را در جهت خرید بهترین رینگ برای خودروی بسترن، راهنمایی کنیم.

فروشگاه ما یعنی فروشگاه رابستون یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های فروش قطعات خودرو است که چندین و چند سال است در زمینه فروش انواع رینگ فعالیت می‌کند. ما در رابستون همواره رضایت مشتری و قیمت‌های مناسب را اصول کار خود قرار می‌دهیم و بر این اساس فعالیت خود را پیش می‌بریم. پس شما می‌توانید به ما اعتماد کنید و از تنوع بالایی که رینگ‌های اسپرت یا فولادی رابستون دارند، بهره ببرید. همچنین می‌توانید لوازمی مثل دیسک ترمز، لنت و تایر را نیز با قیمتی ارزان‌‌تر از هر جای دیگر از رابستون خریداری کنید.

کلام آخر

ما در این مطلب در مورد رینگ بسترن با شما صحبت کردیم. خودروی بسترن چند سالی است که وارد بازار فروش شده است. به محض ورود این خودرو به بازار، تقاضای مشتریان برای خرید رینگ‌های جذابی که ظاهر بسترن را بهبود ببخشند هم افزایش پیدا کرد. به دنبال آن رینگ‌هایی تولید شوند که کیفیت بالا و زیبایی بی نظیری داشتند. هم اکنون شما می‌توانید رینگ‌های مناسب بسترن را در طرح و مدلی که در نظر دارید، از رابستون خریداری کنید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment